/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSXML mangler til Nero
Fra : ppk
Vist : 1890 gange
500 point
Dato : 15-09-09 17:38

Hej

Når jeg vil starte min Nero 8 op får jeg denne besked:

Kunne ikke oprette XML-Parserforekomst.
Geninstaller Microsoft XML Core services (MSXML) 4.0 SP2 eller nyere.

Jeg har prøvet at afinstallere min Nero 8 og geninstallere, men dette hjalp ikke. Derefter har jeg så prøvet at lede fter MSXML filen på Microsofts hjemmesiden, her fandt jeg en fil men kan ikke finde ud af hvordan den skal bruges eller hvor den skal lægges hen.

Mit styresystem er Vista og det er for nyligt opdateret med SP1 & SP ! så jeg troede at alt burde være iorden

Så nu er spørgsmålet om nogle her inde kan hjælpe mig med at få min Nero 8 til at fungere igen ?

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-09 18:00

AK JA, VISTA er noget SKOD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-09 18:08

Citat
AK JA, VISTA er noget SKOD

Vrøvl....

Hvilken Version af Nero8 har du.... ????

De første versioner kunne ikke køre med Vista (grundet mangel på DX9 - Vista har DX10)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-09 18:14

Citat
her fandt jeg en fil men kan ikke finde ud af hvordan den skal bruges eller hvor den skal lægges hen.

http://support.microsoft.com/kb/941833

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 19:03

Til refi

Når jeg downloadert den fil du linker til kommer følgende besked:

Fejl under åbning af installationslogfilen.
Kontroller, at den angivne logfil placering findes, og at du har skriverettigheder til den.

Så nu ved jeg så ikke hvad jeg skal gøre !

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 19:05

Min version til af Nero er 8.3.6.0

PPK

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 15-09-09 19:23

Citat
8.3.6.0

Den skulle så være god nok...

Læs lige længere nede i linket - noget tyder på du IKKE har den første del af opdateringen....

Citat
You must have Microsoft XML Core Services (MSXML) 4.0 installed to apply this update.

Og husk så lige at du skal være logget ind som administrator for overhovedet at kunne køre den...

Citat
og at du har skriverettigheder til den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 21:28

Hej refi

Min maskine kører altid som administrator.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-09 21:37

Læs linket GRUNDIGT - der er flere muligheder, men ingen grund til at "remse" dem alle op - de står i linket

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 21:44

Hvis jeg vil installere MSXML 4.0 kommer der hele tiden denne besked

Fejl under åbning af installationslogfilen.
Kontroller, at den angivne logfil placering findes, og at du har skriverettigheder til den.

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg gør forkert, du skrev tidligere noget om at være logget ind som amistrator måske er det her jeg rigtigt er med.

Og så er der lige det at jeg ikke er så god til engelsk, derfor er min Vista på dansk.

Håber dette kan spore dig lidt mere ind på mit problem.

På forhånd tak.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-09 21:56

For at være SIKKER på du er admin....

Hent filen, men i stedet for at dobbeltklikke på den - højreklik og "kør som administrator"

Endelig kan du prøve at installer DirectX9 - det er sikkert 10eren du har og den mangler nogle filer Nero skal bruge - de ligger i 9eren....

Og endelig indrømmer Microblød jo at der KAN være problemer med Nero8 i Vista....
Det er dog ikke alle der har disse problemer

Hele problemet skyldes åbenbart at Nero8 er udviklet lige i overgangen mellem XP og Vista

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 22:46

Okay det vil jeg prøve imorgen. Kan oplyse at jeg hidtil har kørt med Nero 7 Essential uden problemer, men det var med den at beskeden kom første gang så derfor har jeg nu prøvet ver. 8 i stedet for.
Har også prøvet at afinst. ver. 8 og geninst. ver. 7 men så midt under inst. kommer der besked om at inst. er blevet afbrudt, alt imens jeg ingen ting har rørt. UNDERLIGT

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 22:52

har lige prøvet at gemme filen på putteren, og derefter højreklikket og kør som administator. Så popper der en boks op hvor der øverst til venstre står

msxmlsdk
Please type the location where you want to place the extracted files.

Nu er det så jeg ikke ved hvor jeg skal lægge den.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-09-09 22:55

Hvis f.eks. vælger at lægge den i en mappe på mit c-drev kommer der til at ligge en fil der pludselig kommer til at hedde xmlsdkdoc.msm

PPK

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 15-09-09 23:36

Citat
Kunne ikke oprette XML-Parserforekomst.

FU _nero, hvilke filer sidder du lige og brænder, eller IGEN/ IGEN = ELLER BARE et / en browser der skal åbnes med samme

xml ///////////HØRER HJEMME I KATEGORIEN HTML_______og har intet med NERO at gøre.

men prøv dig frem.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 15-09-09 23:38

Citat
Kunne ikke oprette XML-Parserforekomst.

Du har sat nero til at åbne eller PÅ ANDEN MÅDE PIST PÅ DINE egenskaber for at åbne filen/ erne med.
Højreklik på filen og vælg programmet SELV, under EGENSKABER.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-09-09 13:18

This issue is caused by a faulty installation of the MSXML 4.0 Service Pack 2 (Microsoft XML Core Service) on the system. This issue can be resolved by installing MSXML 4.0 Service Pack 2 and Security Update (KB936181).

MSXML 4.0 Service Pack 2 (Microsoft XML Core Service) is a complete replacement of MSXML 4.0 and MSXML 4.0 Service Pack 1 (SP1).
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3144b72b-b4f2-46da-b4b6-c5d7485f2b42&displaylang=en

Security Update for Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2 (KB936181)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=021e12f5-cb46-43df-a2b8-185639ba2807&DisplayLang=en

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 16-10-09 13:02

Tak for svaret refi.