/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Styrketræning
Fra : nednameluj
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 15-09-09 15:32

Hvordan skal man træne for at komme til at bænke omkring 100 kg ca 10 gange?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 15-09-09 16:07

Hvordan? Hvad mener du? Altså du kommer ikke lige til at "bænke" 100 kg sådan lige med det samme hvis du er nybegynder

Men der er jo ingen anden vej frem end at tage 10 gentagelser med mest mulig vægt? Efter noget tid vil du kunne øge vægten (belastningen) gradvist.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-09-09 18:11

nednameluj = julemanden...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-09 20:22

åhhhh en anden af gengangerne.....

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 15-09-09 21:02

jeg ville bare høre om der var en metode der måske var bedre end andre metoder.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-09-09 21:48

Citat
åhhhh en anden af gengangerne.....

Kunne man have en lumsk anelse om...

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 15-09-09 23:44

Citat
Hvordan skal man træne for at komme til at bænke omkring 100 kg ca 10 gange?

TJA, har du mod og gode TRCK sko, har jeg en god IDE, med 114 hk foran.
Du skal bare holde mig TILBAGE__1 meter/ 1/10 liter benzin...

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 16-09-09 07:13

jeg har styrketrænet i 3 måndeder bænker 65 kg. jeg har vædet med en af mine venner om hvem der først når de 100 kg så derfor ville jeg gerne høre om der var en bedre måde. måske hvordan man spiser bedst, eller træne få gentagelser med høj vægt og omvendt.

Kommentar
Fra : Nørregaard

Dato : 14-10-09 09:41

Min baggrund for at svare på dit spørgsmål er en bachelor i idræt og sundhed. Så ved da en del om det, men samtidig er der også mange muligheder.

Men men for at kommer der op ad, skal der nogle kilo på. Hvis du har trænet i noget tid går jeg ud fra der er en vis grundform og teknikken er på et ok plan.

Der er betegnelsen tung styrketræning, du skal altså udfordre kroppen, gerne med en del mere end de 65kg. Du skal blot kører færre gentagelser. 4-8 gentagelser... kør disse tunge træningspas hver 3 gang du træner.. Har ud en spotter, en som kan hjælpe dig, hvis du ikke kan løfte vægten. Ellers spørg en i nærheden... det er vigtigt at have en hjælpende hånd i nærheden.

Her er et link til hjemmesiden motion-online, her er noget om store muskler... Fokus bør være på effektivisering og dosering af din træning...

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/guide_til_stoerre_muskler/

God træning
Vh Søren