/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slewing Drive
Fra : MonieJacobsen
Vist : 707 gange
500 point
Dato : 15-09-09 10:00

Er der nogen der kan hjælpe mig med, at finde et sted i Danmark,
hvor jeg kan købe en Slewing Drive, gerne på fyn.
Eller har du en jeg kan købe?
Se Web-linket der viser

http://www.green-source.com.tw/products_detail.php?products_id=120

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-09-09 17:47

Det er samme system som anvendes til tracking antenne systemer.

Fidusen her er at drivgearet er indbygget i det bærende kugleleje.
Du skal nok gøre dig nogen overvejelser om hvor tungt dit panel er og hvilke vindbelastninger det udsættes for, før du overhovedet begynder at finde et bæreleje.
Så ved du hvad lejet og dets befæstigelse skal kunne holde til.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 16-09-09 08:01

Belastninger på hele systemet vil være 5000 N
Og en vindmåler vil ved stor vindhastighed stille solcellerne neutral.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en Slewing Drive.
Eller har du en jeg kan købe?
Se Web-linket der viser

http://www.green-source.com.tw/products_detail.php?products_id=120

Med venlig hilsen
Monie