/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indsprøjtningsdyser
Fra : iOliver2
Vist : 1457 gange
100 point
Dato : 14-09-09 20:26

Hej kandu .

Mangler lidt hjælp ... har på fornemmeren 2 dyser ikke er gode mere.. hvordan tester jeg disse?

VH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 20:40

Hvis du afbryder en dysse, ændres motorgangen. Ændres motorgangen ikke - så er dyssen uvirksom.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 14-09-09 20:40

De skal afmonteres og trykprøves i en prøvebænk hvor du kan se på et manometer ved hvilket tryk de åbner og hvordan de forstøver

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 14-09-09 20:42

Øhh er det diesel eller benzin ?? Jeg tænkte diesel !!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 20:42

Men prøvebænken er nok bedre.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 14-09-09 20:44

Eyvind
Den er død på 2 cylindere, så hvis jeg afbryder den ændres den selvf. ikke..
Kompression ligger alle omkring 10, og der ser ud til at være gnist..
Hvis jeg afbryder tændspolen er tørner med motoren, ser det ikke ud somom tændrør bliver våde..

Inden jeg begyndte at rode med det kunne den starte, og gik dårligt.. hvis jeg så gav lidt gas, i et lille halvt minut, så kørte den på alle 4, og upåklageligt.. for mig lyder det som dyser, da de jo heller ikk bliver våde..

amlupo - samme bænk som diesel dyser ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 20:47

Ja der er danoget som peger på nul eller svag gennemgang i de to dysser.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 14-09-09 21:03

Har kun tjekket diesel dyser men der må også findes en prøvebænk til benzindyser. Jeg lånte den lokale smeds prøvebænk til mine dieseldyser. Mon ikke du kan få dem tjekket på et værksted uden en kæmpe regning, hvis de først er afmonteret er det jo ikke det store arbejde at afprøve dem.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 14-09-09 21:06

Eyvind

Også min opfattelse... Dyser kan de renses, hvorved der opnås bedre gennemgang eller er det 2 nye der skal til?

Amlupo - Det er måske et forsøg værd ja.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-09-09 21:30

Det er vel ikke bare så banalt at du har fået byttet 2 tændrørskabler ?

Dysserne kan prøves ved at tage dm alle ud og samle indstrøjtningen over motorblokker, og så få en til at køre med starteren, så kan du se dem skyde.

En / to indsprøjtningsdysser går ikke bare i stykker. Så der må være noget andet galt.

vh Ben

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 14-09-09 21:45

Hej Benjamin Hansen

Den ene har i længere tid drillet. Og nej jeg er helt sikker på at tændrørerne sidder som de skal, 1-3-4-2

Kan muligvis prøve at samle det udenfor motoren blokken..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-09 12:13
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-09-09 15:59

Er den gal med dysen på cyl.nr.2 så køb ny.
alimak

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-09 18:04

Hvis du køre ind til Bosch autoelektric, kan de teste dyssernes funktion. Uden at pille dem ud.

Da de kan måle mængden af uforbrændt benzin, når de stopper tændingen på en cylinder ad gangen. Dette er den letteste måde at teste dysser på.

De har ofte et stort udvalg af dysser, de kan skifte med.

Jeg har særdels gode erfaringer med en der holder til på spånebæk i Holbæk. Fantastisk service og på under 1/2 time kørte min gamle dyt perfekt i tomgang.

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 20-09-09 21:12

Jeg fik selv løst problemet..
Tak for forslagene :)