/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lyd på videoklip
Fra : Dahab
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 14-09-09 18:49

Hej

Jeg har et videoklip som jeg gerne vil have oploadet på en hjemmeside ( Youtube ), men jeg vil ikke have lyden på, hvordan gør jeg så klippet bliver lagt på siden uden lyd ?

Jeg har klippet liggende på min pc.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 14-09-09 19:08

Har ikke selv prøvet at fjerne lyden på et video klip, men du burde kunde fjerne det i Windows Movie maker, også oploade den til youtube

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 19:15

Har ikke noget redigerings program

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 14-09-09 19:48

Kan man ikke hente en prøve på Windows movie maker ??

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 14-09-09 19:49
Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 14-09-09 19:51
Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 19:56

Kan ikke finde hvor man skal downloade det ?
Når man trykker på Download kommer man over på en side hvor jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg downloader det ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-09 19:59

Du burde da have Movie Maker hvis du har XP eller Vista,
ellers kan du bruge Format Factory til at konvertere den til en uden lyd

Hent Format Factory her(freeware):
http://formatoz.com/

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 14-09-09 20:00

Da jeg ikke bruger windows kan jeg ikke komme ret meget nærmer et link direkte til programet. ( er selv mac bruger )

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 20:07

Jamen det har jeg jo liggende

Så er spørgsmålet bare hvordan jeg fjerner lyden fra et videoklip ?

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 20:15

Fandt knappen

Når nu det skal uploades til youtube, så vil den ikke acceptere det format, havd gør jeg så?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-09 20:19

Konvertere det med Format Factory til det format som Youtube vil ha'

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-09 20:26

Uploading Your Videos to YouTube
Once you're happy with your final result, you'll need to save the video in a format that YouTube can accept in order to upload.
Unless you're a professional video producer, we recommend that you save your videos as either QuickTime .MOV, Windows .AVI, or .MPG files— these are the most common formats and they work well within our system.
We specifically recommend the MPEG4 (Divx, Xvid) format at 640x480 resolution with MP3 audio. Resizing your video to these specifications before uploading will help your clips look better on YouTube

Kilde:
http://www.youtube.com/t/howto_makevideo

Godkendelse af svar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 20:31

Tak for svaret Klaudi.

Jeg må prøve at finde ud af det netop downloadet program, tips modtages gerne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-09 20:35

How to Upload a Video to YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=_O7iUiftbKU

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-09 20:39

Velbekommen

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 14-09-09 20:41

Ja det var nu mere hvordan jeg konvertere min fil i det nye program, ser lidt uoverskueligt ud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-09 21:02

Den fil du har lavet med Movie Maker, det er vel en .wmv type, den burde man os kunne uploade til Youtube.

Ellers når Format Factory er startet,
klik på fanen Video, og rul f.eks. ned til Alle til MPG klik så på den,
i vinduet der åbner vælger du outputformat, den er sikkert VCD PAL,
så skal du vælge din fil, det gør du ved at klikke på Tilføj fil,
vælg så output mappen, hvor du vil gemme filen du er ved at konverterer,
klik ok,
så er du tilbage ved Hovedvinduet,
klik på Start øverst i vinduet, så skulle du gerne have en VCD PAL film efter et stykke tid