/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
102x152mm i programmet paint
Fra : 123nu
Vist : 684 gange
50 point
Dato : 14-09-09 16:29

Det foto jeg har fylder en A4 næsten hvordan får jeg det ned i
102x152mm i programmet paint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 16:33

Har du programmet Powerpoint - for der er det nemt at scallere/beskære ned til ønsket størrelse.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-09-09 17:24

Du kan også hente IrfanView, som er et godt og gratis billedbehandlingsprogram.
http://www.irfanview.net/
Det kan benyttes til mange ting - udover at resize et enkelt billede, kan de også gøre det for flere billeder via Batch-behandling og mulighed for at omdøbe fil-navne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-09 10:00

uden at skulle hente andre programmer så:
billede - Klik på Attributter i menuen herunder - klik på den måleenhed du ønsker - højde og bredde og angiv de mål du ønsker i boksene

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-09 16:41

Citat
uden at skulle hente andre programmer så:
billede - Klik på Attributter i menuen herunder - klik på den måleenhed du ønsker - højde og bredde og angiv de mål du ønsker i boksene

Den prøvede jeg os, den Beskærer bare billedet, så som IBM760 skriver
hent IrfanfanView det er et godt gratis program, det kan rigtigt meget, og man kan få det til at "snakke dansk"

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 20-09-09 15:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-09 15:36

Velbekommen