/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er "kassehøns" vildt ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1885 gange
100 point
Dato : 13-09-09 19:07

Foranlediget af bb1's nylig annulerede tråd "Bly i hovedet", hvori han beskriver sin agt at drive "jagt" på agerhøns i den kommende uge, er spørgsmålet blevet relevant: Hvordan skal man tro på, at der er tale om vilde fugle og ikke opdrættede til formålet, som bliver lukket fri en time før selve "jagten" går ind ? Det har jo for ham været kutume at benytte sig af "kassehøns", specielt til glæde for hundearbejdet eller hvis der virkeligt skulle være fest i gaden, vagtler af eget opdræt !!
I og for sig har jeg ikke noget imod det at udsætte fugle i mindre målestok og i god tid til, at de har lært at begå sig i naturen, men den form for "jagt" som beskrevet ovenfor er bestemt frastødende !
Hvad synes andre jægere om denne form for "jagt" ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-09-09 19:23

Hvis du heller ikke kender jagtloven vedrørende udsætning,så må du da have bly i hovedet!!

Det du henviser til foregår ikke hos mig og kender du til steder hvor det gør kan jeg kun sige som Heidi-Ho anmeld det!!!!

Ved i det hele taget, at skrive sådan noget bræk giver du kun jagtmodstander amo. men det er måske dit ærinde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-09 20:15

bent
Indlæg nr: 5
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07   Lagt på d. 29-07-2007 02:12

   Hej Clas og tak.

Jeg håber sandelig vi ses inden da – hvad med nu når der er høstet?
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem. Er der det er det fint og er der det ikke, så tager vi den derfra. De skal også have lov til at prelle på dem langt og inderligt, hvis de vil.
Det vigtigste er, at de bliver vækket!
Der bliver mindst to hønsejagter i år, hvis du er interesseret så send mig en mail.
Jeg har fået et mindre problem her til aften. Når Trold sover på sofaen, så drømmer han og falder ned på gulvet. Der efter bliver han så bange, at han kravler ind under sofaen. Så skal jeg ned på mine gamle knæ og logge ham ud igen. Det er sket nu to gange, men nu har jeg sat en stol for.
Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en vel dresseret jagthund.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-09-09 20:45

Citat
Hvordan skal man tro på,

Svar: Det må vel være op til den enkelte, men i dette forum er det efterhånden vanskeligt at tro på noget som helst.
Citat
Hvad synes andre jægere om denne form for "jagt" ?

Svar: Da det er en kriminel handlig vil det omgående blive meldt.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 13-09-09 21:30

Til Tonganeseren.

Nu er det jo to år gammelt historie, tror du ikke bette Bent har forandret sig til det bedre, da han har haft travt med at nævne andres fejler,med beskyldninger han nok ikke har det mindste kendskab til. Det bliver spændende at se når det Fynske politi har undersøgt den store gåse jæger.
Jeg vil håbe vekommende får en afklapsning hvis bette Bent har ret, eller politiet vil give bette Bent en afklapsning hvis hans beskyldninger ikke holder vand.
Som Provsten skrev i sit sidste indlæg om bly i hovedet, at bette Bent er meget syg i hovedet, og han burde hjælpes, ikke alene for hans egen skyld men for hans nærmeste omgivelser.

Politiet har oven i købet fået mandskal til at tage ud sammen med vildtforvaltningskonsulenter og højtstående forbundsfolk til at se efter om jægerne begår ulovligheder, det kan være de ser efter hvad der foregår ved de små skovkonger, som nok ikke er helt dadelfrie alle.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-09 21:37

Ohhhhhhhh.... skal vi drikke et lille velkomstglas for Tonganeseren.?

Jamen velkommen tilbage i klubben, Tonganeser...... SKÅL.!!!!!!

Nå tilbage til det øjenvidnet nr. fire spørger om.

Faktisk en gang bavl at spørge om - det er ulovlig.!!!!!!!!!! Øjenvidne nummer fire.
Det ved du da.

Tonganeseren begynder straks at ævle om vagtler.?????????

Sig mig engang, Øjenvidnet og Tongabørge, har i drukket stærkt spirituosa.????
Jeg nægter at tro på, at spørgsmålet er rejst af bare kedsomhed.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-09 21:52

Citat 1. Tonganeseren begynder straks at ævle om vagtler.?????????

Citat 2. Sig mig engang, Øjenvidnet og Tongabørge, har i drukket stærkt spirituosa.????

Som jeg ser det, og jeg er absolut nøgtern og ædru, så har jeg hverken ævlet eller skrevet noget.

Jeg citerer bare fra Jagtformidlingen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-09-09 22:31

Der skulle en løgne historie og nogle løse helt usande påstande på bordet for at få oraklet Tonganeseren til at vågne op igen Ikke for at belære Øjenvidnet4 om, at man skam ikke kan tillade sig, at beskylde andre for noget man ikke kan føre det mindste bevis for er rigtigt – At det endda er direkte lovstridigt -Nej han vågne kun op for måske kunne han bære lidt ved til bålet – Det er sku` en dåd der vil noget fra en person, som påstår han er inde i alt lov stof og repræsentere jægerne i et ministerielt udvalg..

At han ikke kan gennemskue et menneske som Øjenvidnet4 som har et så stor kendskab til kassefugle så det må være af egen erfaring. Viser helt tydeligt hvad Tombaneseren står for….

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-09 23:02

bent
Indlæg nr: 7
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07   Lagt på d. 29-07-2007 10:47

   Hej Jacob.

Der er lige to småting du skal tænke over.

Spanden: Den kan sidestilles med den lille trækasse til en enkelt fugl, som næsten altid blev brugt før i tiden og her har opfindsomheden angående snore træk skam igennem tiden været stor, metoden har dog en væsentlig mangel fuglen skal ved egen kræft flyve fra kassen/spanden. Derved får hunden mulighed for at tage fuglen i opflugt og det var jo ikke lige det man ønskede vel?

Duer:
Brevduefolket har næsten altid nogle, som ikke flyver stærkt nok og som de derfor vil have ud af avlen. De kan købes og dem kan du så avle på, for hele ideen går jo ud på, at du har dit eget dueslag, hvor de duer du anvender flyver hjem igen.

Vagtler:
Anvendes fordi de ikke flyver ret langt, så har man en stor eksempelvis høstet frøgræsmark så kan man ”gå på” det samme par næsten en hel dag. Og jeg har såmænd ofte kunnet fange dem selv med et net og tage dem med hjem i drivhuset, hvor jeg gerne har dem de æder nemlig alle de skadelige insekter, som kommer der ind.

Vedr. Billede af Trold så er der et par stykker på min hjemmeside www.bb-jagt.dk

Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en veldresseret jagthund.a

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-09 23:06

jensen
Indlæg nr: 50
Super Administrator

Antal indlæg: 436
Bopæl: Hvidovre
Tilmeldt: 03.01.07   Lagt på d. 04-08-2007 15:04

   Der er blevet sendt et spørgsmål Skov- og Naturstyrelsen, som følger.

"Jeg har, i forbindelse med hundetræning, modtaget råd om, at bruge Vagtler til træning af jagthunde!"

Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.
________________________________________
John Jensen
________________________________________
Redigeret af jensen d. 04-08-2007 15:05

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-09-09 00:09

Hej Ballegaard.
Jeg forstår ikke helt dine rasende "udbrud", idet jeg udelukkende har viderebragt indlæg af dig på Jagtformidlingen. Vi ved alle, at du nærer en enorm lyst til at manifestere dig på alle mulige og umulige hjemmesider, så ret beset gør jeg dig kun en tjeneste. Du burde jo takke mig.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 00:13

Hvad har disse to indlæg at gøre med det Øjenvidnet4 stiller af spørgsmål og beskyldninger?

Tompeneser sæt dig ind i tingene inden du spiller klåge Åge.

Hvad kom der ud af henvendelsen til S. og N. Jeg har i alle tilfælle ikke hørt fra dem og det er nu over to år siden. Var det mon ikke sket hvis jeg havde begået lovbrud?

Jeg husker også, at du truede med, at ville anmelde mig også til D.J.`s formand,som du jo sidder i udvalg med - Han har heller ikke påtalt, at du har sagt det mindste og hvorfor mon ikke?

Simpelthen fordi med rygter og løgnehistorier kommer man ingen vejne og da slet ikke når man ikke aner hvad man diskuterer

Øjenvidnet skriver om jagt - du skriver om hunde træning. Det er altså ikke det samme....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 00:23

Takke dig for hvad?
Fordi du nu pludselig,som en trold af en æske popper op her igen efter, at vi dog i en periode har haft det ret så fredeligt. Nej E.BB. gå du nu i seng og sov!

Hvad jeg gør og vil kan jeg sagtens selv klare. Det behøver jeg bestemt ikke dig til,hverken at vejlede mig i eller hjælpe mig med.

Jeg afholder sammen med gode venner årets første agerhønse jagt på onsdag og den glæder vi os alle til flere af hundene har allerrede været til prøver og klaret sig godt,så deres arbejde kan vi også godt glæde os til. Desværre kan sådan en jagt ikke have det store antal deltagere og derfor er der en del,som må vente til næste jagt,det sker der heller ikke det store ved, for der er mange fugle i år rigtig mange endda,men det vil I sikkert kunne se på min hjemmeside senere..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-09-09 01:24

Takke dig for hvad?
Fordi du nu pludselig,som en trold af en æske popper op her igen efter, at vi dog i en periode har haft det ret så fredeligt. Nej E.BB. gå du nu i seng og sov!

Øh - fredeligt? Ja, det skal jeg squ love for. Jeg har sjældent set mage til uforskammetheder fra din side, i de 2 mdr. jeg ikke gad indsende indlæg. Trafikken på siden lignede nærmest et slagterhus. Jeg må ubetinget give Provsten ret. Du er en syg mand som behøver hjælp.

Og hvad angår dine ulovligheder, så har jeg ikke indsendt klager. Du er jo helt rundt på gulvet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-09-09 01:41

PAA
Indlæg nr: 8
Brugere

Antal indlæg: 235
Tilmeldt: 12.01.07   Lagt på d. 29-07-2007 11:22

   Er disse træningsmetoder lovlige?
Mvh
PAA

bent
Indlæg nr: 9
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07   Lagt på d. 29-07-2007 13:12

   Ja - hvorfor skulle det være ulovligt?
________________________________________
Redigeret af bent d. 29-07-2007 13:20

Ovenstående skriver en "jæger" med få års erfaring - samtidig med, at han tillader sig at kalde sig underviser. Uhadadadada.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-09-09 01:50

Da kompressormontør har udelukket mig fra hans tråd om riffeljagt, så må jeg jo benytte denneher.
Jeg har også et morsomt link:

www.jensensafaris.com

Man trykker på "Om os" og finder ned i "forbryderalbummet". Masser af morsom læsning. Fandeme en flot mufflon. Men den har jo også tulret rundt blandt andre tamme dyr i årevis. Var det svært at få den ud på de 10 meter?? Den protesterede velsagtens, fordi der plejer at være godbidder i lommerne på de besøgende.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 07:57

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-09-09 08:14

Hjerteligt velkommen tilbage til Tonganeseren - håber du endnu engang er fit for fight ?

Til Heidi-Ho: Du har fuldstændig ret i, at den form for jagt er ulovlig og det er måske spild af god spalteplads overhovedet at beskæftige sig med det ! På den anden side ved vistnok de fleste, at det forekommer, dog ikke i så stor udstrækning som tidligere og godt for dét !
Når jeg alligevel "vover det ene øje", skal det ses i sammenhæng med al snakken om brug af blyhagl, som jo blev åbnet af en vis "jæger" med 50 års erfaring, men som, efter eget udsagn ikke har været med fra før blyforbudet - de to ting hænger naturligvis ikke sammen.
Hvilken form for ulovlighed der er værst, ved jeg snart ikke: De levende fugle lider en kummerlig tilværelse inden de aflives - blyet i naturen tager meget lang tid om at nedbrydes ! Det er sådan set det der er mit spørgsmål.
Hovedpersonen forsøger så at påpege, at der er forskel på jagt og hundetræning: Skal det måske retfærdiggøre tingene - i mine øjne er det ulovligt uanset hvorledes han fortolker tingene !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-09-09 08:57

Til Heidi-Ho

For god ordens skyld skal jeg korrigere dig en smule: Det var ikke Tonganeseren der "ævlede" om vagtler - det var faktisk mig. Tonganeseren skal ikke beskyldes for noget andre har gjort !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 11:56

Husk nu at anmelde alt det ulovlige du ved noget om. Bly,kasser til fugle,jagt og hundetræning.

Du kan sandelig da ikke sidde sådan noget overhøring - har du ingen samvittighed mand?

Meld dog de svin, som ikke kan overholde jagtloven til skade for alle jægere, dig selv inkl. hvis du da ER jæger?

Gør nu noget ved sagen - det er jo kun dig der kender til sådanne ulovligheder- meld det nu!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 12:42

Citat
Til Heidi-Ho

For god ordens skyld skal jeg korrigere dig en smule: Det var ikke Tonganeseren der "ævlede" om vagtler - det var faktisk mig. Tonganeseren skal ikke beskyldes for noget andre har gjort !

Øjenvidnet4

Nej, det skal Tonganeseren ikke - og derfor vil jeg ikke bore mere i det.
Der er jo nok at tage fat på i forvejen...

Men for mig virker det underligt at tage ulovligheder op til diskussion.
ANMELD LORTET...Hvor svært kan det være.?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 12:43

Til Øjenvidnet.

Tro endelig ikke at BB1 laver ulovligheder, BB 1 er nok en mest sanddruelige og mest ærlige jæger der findes.
At BB 1 er en kværulant, fordi han er sådan en retskaffen person. Husk BB1 er kun nybegynder hvad jagt angår, og det er alid dem der leger kloge Aage og revser andre.
Tro endeligt ikke han gør det i nogen ond mening, hvis det opfattes sådan, skyltet det nok, st han ikke rigtig forstår at formulere sig på skrift. Efter sigende gør han det meget bedre på tale, en formidabel foredragsholder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-09 13:12

Citat
opdrættede til formålet, som bliver lukket fri en time før selve "jagten" går ind

Ehm... det er altså den måde Prins Henrik og venner, går på jagt på i Gribskov

Måske meget godt at Prinsen er stoppet med at gå på jagt, hvis det er en ulovlig fremgangsmåde, men hvorfor har i ikke stoppet ham for mange år siden, det er jo almindelig kendt at det er sådan det foregår

(ps, jeg har ikke læst hele tråden)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 13:26

Nordsted1 Det er netop den mening,som du giver udtryk for, der kommer frem når ubegavede mennesker,som Øjenvidnet4 og habibipro begynder en sådan debat og det er til skade for alle jægere...

Jagtloven siger nemlig: Fuglevildt skal være udsat mindst en måned før den pågældende arts jagttid.
Så den der med at fuglene er lukket ud en time før jagten begynder holder ikke en meter - bortset fra at de der skriver sådan noget vrøvel,har måske selv gjort det siden de ved så meget om det..

At skovfogden i Gribskov íkke skulle kende og overholde jagtloven er virkelig en påstand, der rykker
tillykke med den og igen har du beviser så gå til politiet eller ekstrabladet. Ja jeg er ganske sikker på at SE og HØR VIL BETALE DIG EN MINDRE FORMUE FOR BEVISER FOR DEN PÅSTAND...

til HYLERNE KAN I SE HVAD I NU HAR SAT GANG I- FJOLSER.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 13:46

Bette Bent er måske ikke så ærlig og repektabel som han udgiver sig for at være.
Siden han kan skrive hvor skadeligt det kan være når fjolser udtaler sig sådan, det er vel ikke sådan, at når man laver ulovligheder, gør det ikke noget når det er en selv, er det sådan vi skal forstå din formulering bette Bent??
Bette Bent du behøver ikke at skrive dig i flertal, hvis ikke, du figurere på sitet med mere end en person efter du har sendt julemanden tilbage til Grønland.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 13:47

Citat
Nordsted1 Det er netop den mening,som du giver udtryk for, der kommer frem når ubegavede mennesker,som Øjenvidnet4 og habibipro begynder en sådan debat og det er til skade for alle jægere...

Jagtloven siger nemlig: Fuglevildt skal være udsat mindst en måned før den pågældende arts jagttid.
Så den der med at fuglene er lukket ud en time før jagten begynder holder ikke en meter - bortset fra at de der skriver sådan noget vrøvel,har måske selv gjort det siden de ved så meget om det..

At skovfogden i Gribskov íkke skulle kende og overholde jagtloven er virkelig en påstand, der rykker
tillykke med den og igen har du beviser så gå til politiet eller ekstrabladet. Ja jeg er ganske sikker på at SE og HØR VIL BETALE DIG EN MINDRE FORMUE FOR BEVISER FOR DEN PÅSTAND...

til HYLERNE KAN I SE HVAD I NU HAR SAT GANG I- FJOLSER.

Bravo bb1, godt argumenteret.!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 13:52

Citat
Bette Bent er måske ikke så ærlig og repektabel som han udgiver sig for at være.
Siden han kan skrive hvor skadeligt det kan være når fjolser udtaler sig sådan, det er vel ikke sådan, at når man laver ulovligheder, gør det ikke noget når det er en selv, er det sådan vi skal forstå din formulering bette Bent??
Bette Bent du behøver ikke at skrive dig i flertal, hvis ikke, du figurere på sitet med mere end en person efter du har sendt julemanden tilbage til Grønland.

Hej habibiboyz, jeg tror, det er på tide at indspille et nyt hit.
Den gramafonplade du lige har afspillet, har vi hørt igen og igen og igen og igen og igen og igen........

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 15:05

Undskyld Heidi.

Det er sådan med gentagelser når de bliver gentaget omkring 100 gange, skulle det kunne være feset ind, selv for fjoldser.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 15:17

Nårh..... derfor......

Meneeehhhh, nu skal du passe på, det ikke får samme effekt som med reklamerne i fjerneren -
du ved, når man har set en reklame tilstrækkelig mange gange, så bliver man immun overfor reklamen.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 15:35

Nårh..... derfor......

Meneeehhhh, nu skal du passe på, det ikke får samme effekt som med reklamerne i fjerneren -
du ved, når man har set en reklame tilstrækkelig mange gange, så bliver man immun overfor reklamen.

Nøjagtig det samme, som dem der kommer med sjofle vitigheder. dem bliver man også immun ober for.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 16:11

Arhhhhh, det vil jeg nu ikke sige... En god sjofert i ny og næ er altid morsom.

Meeen, selvfølgelig skal man passe på ikke at fyre sjoferten af i indremissionshuset - og jeg gætter på, at det er nok ikke der du opholder dig mest.

Habibiboyz, hvad med denne her......

En dreng havde sneget sig ind på en pornoklub og kort efter styrtede han ud på gaden...
Var det så skrækkeligt spurgte dørmanden?
Nej, men mor havde sagt, at hvis jeg dyrkede sådan noget ville jeg blive forvandlet til sten, og jeg kunne mærke at jeg allerede var begyndt at stivne lidt.

Var den for streng for dig.??

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 16:37

Lad da gå, når bare vi ikke får flere.

Vi skal snart til at tænke på noget andet, nemlig hønsejagten på onsdag, rigtige vilde høns på en september dag, i skjorte ærmer, bliver det kødeligt må jeg ud og købe en af de rødternede veste, så man tager sig godt ud, hvis Robert Bæ kommer forbi med fotografiapparatet. Ud og se om der er høns i de vidtstrakte kartoffel marker, med gode engelske hunde.
Ja rigtige vilde høns, der ikke er opdrættet og fyldt med penicillin, de er værd at få på middags bordret sammen med en god Fransk vin, uha ikke en af Prinsens

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 17:26

Hippip-som hap Du kan da ikke tænke! Lad nu være med dit pral. Hvor mange gæs har du probbet med bly indtil nu???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-09 17:42

Yes, jagt på agerhøns er en skøn ting - og de smager jo godt.
Men jeg tror nu næppe på, du kommer til at gå i skjorteærmer i år.
Har meteorologerne ikke lovet dårligt vejr.?

Præsten, købmanden, slagteren og jeg, skal også ud og trave lidt.
Som altid, den dag agerhønsejagten går ind, har vi en aftale om, at der kun må anvendes side by side bøsser.
Efter jagten skal vi spise på den lokale kro. Efter middagen skal vi have kaffe og cognac med stor cigar.......... og så kommer der kællinger.!!!!! Kællinger i læssevis - kællinger i flokkevis - og så bliver der danset, horet og drukket til den lyse morgen.
Om morgen når vi vågner, får vi lige lidt morgenmad. Et par hurtige gibbernakker til at slå den værste hovedpine ihjel med.
Så skal raflebægerne frem. En terning i bægeret pr. mand. på kommandoen "HUG" vender hver mand sit raflebæger med den ene terning - og ham der slår lavest betaler hele gildet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 17:51

Ja, det er hønsejagt, men hvad kender pramdragerne til den jagtform. De eneste hunde de kender er sælhunde..

Nej, salige Kaj Munk vidste vejen.Da han første gang så en hund i stand sagde han: Er din hund syg ringer? Han lærte dog snart at sætte pris på denne jagtform, som er lige så god om den foregår i skjorteærmer eller jakke.

Kællinger og cognac må vi derimod nok undvære. Da ikke alle har fri torsdag..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 17:55

Bette Bent.

Efter som Habibi Pro ikke bruger bly og ikke har skudt noge gæs endnu i år, kan der ikke være noget problem. Du må gerne komme og se, de ænder jeg har lagt i fryseren. tag endelig Ole betjent med, og for den slags skyld Hof fotografen også, de andre skal nok få kaffen og en god cigar, du kan få lov at stå ude og vente i baggården, du får allerhøjst en billig mælkekusk cigar, da du ikke fortjener bedre.
Du kan tro Habibi Pro skal på rigtig hønsejagt, hvis du har nogle kasse høns får du nok en enkelt høne også, Trold er vel ikke ringere en han kan tage en syg agerhøne. Husk nu hvis der tages billeder, at få hænder op af lommen, og af med kasketten, så vi kan se din skaldne ise, så du ikke står og ligner en landsbytosse. Hænderne i lommen og kasketten på hovedet viser du ikke har meget respekt for dine opdrætterfugle.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 22:09

Er der jagttid på høns - det har jeg ikke hørt om?

Derfor undrede dit spørgsmål mig også så meget,så jeg helt har glemt at svare på det:

Nej er svaret.

Høns i en kasse er ikke vildt, men høns i en kasse og det er ikke omfattet af jagttiderne..
Så begå nu ikke noget ulovligt hr. Blyhoved gåse jæger ingen jagt på høns...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-09-09 22:15

jensen
Indlæg nr: 50
Super Administrator

Antal indlæg: 436
Bopæl: Hvidovre
Tilmeldt: 03.01.07 Lagt på d. 04-08-2007 15:04

Der er blevet sendt et spørgsmål Skov- og Naturstyrelsen, som følger.

"Jeg har, i forbindelse med hundetræning, modtaget råd om, at bruge Vagtler til træning af jagthunde!"

Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.
________________________________________
John Jensen
________________________________________
Redigeret af jensen d. 04-08-2007 15:05

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 22:25

Hvad kom der ud af det - Hr. Berthelsen - har de så lang behandlings tid i styrelsen, så forstår jeg godt at du kan bruges i et ministerielt nedsat udvalg..

En gang skulle forbene saves af alle hunde, så de ikke løb efter kongens dyr, sådan forandre jagtloven sig hele tiden, men har man bly eller sprut i hovedet så fatter man det jo ikke.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 22:42

Er det ikke lovligt at køre med støttehjul? Er det ikke lovligt at benytte støttepædagog? Det gør du - Bb1 jo konstant. I øvrigt har jeg med jagthunde at gøre - og gider ikke spilde tid på at dressere cirkushunde.
Kom nu med et hurtigt svar - og få de 50 point.

Indlæg på Kandu af E.E.Berthelsen/Tonganeseren.

Sådan noget kan kun være skrevet af et barn eller en syg person.
- men godt han indrømmer, at han heller ikke kan dressere en hund...

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-09-09 22:47

Til nybegynderen inden for jagt. Her i Jylland har man altid omtalt, når vi skulle på jagt efter agerhøns, at vi skulle på hønse jagt.
Nu skriver jeg til hof fotograffen, om hvis du skal fotograferes , at han skal sørge for du får hænderne op af lommerne og du stryger den fedtede kasket, det er forkasteligt at se sådan en landsbytosse der ikke ved hvordan man gebærder ved jagt paroler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-09 23:34

synd det kun er dig selv der ved det....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 00:39

L
Indlæg nr: 44
Brugere

Antal indlæg: 760
Tilmeldt: 02.03.07   Lagt på d. 03-08-2007 22:29

   Bent større kværulant end dig skal man lede længe efter.

Du vender tilbage til siden og bliver budt hjertelig velkommen.

Alligevel lykkes det dig at være så stivnakket og stædig at du straks skaber ufred.

Det er sket gang på gang, på den ene hjemmeside efter den anden. Før eller siden må du vel stille dig selv spørgsmålet " er det mig der er noget galt med, eller er det resten af verden ".

Hvis du føler at du spilder din tid, så husk på, der var ingen der bad dig om at komme tilbage !.

Du er din egen værste fjende Bent, tænk lidt over det.

Hilsen
L

j
Indlæg nr: 27
Brugere

Antal indlæg: 552
Bopæl: Solrød
Tilmeldt: 06.01.07   Lagt på d. 30-07-2007 22:12

   Hva blev vi færdige med denne her.....

Jakob

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 00:46

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 01:30

Du bliver ved med at leve i fortiden.

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-09 07:54

Det er et udmærket emne at tage op, selvom visse personer "slår sig gevaldigt i tøjret" - der må være et eller andet der har ramt rigtigt ellers havde disse såkaldte jægere vel ikke reageret så voldsomt som tilfældet er ! Selv dét at blive konfronteret med facts, godt nok fra 2007, er ikke nok; her står det sort på hvidt hvorledes denne Ballegaard har gjort - om det stadig er sådan, ved jeg ikke, men at bedømme ud fra de kraftige reaktioner han har, er alt muligt !
"Du bliver ved med at leve i fortiden" skriver han som svar til Tonganeseren: Jamen lille mand - uden fortid ingen fremtid, det er sørgeligt men sådan er det !
Nu er dette forum jo heldigvis ingen standret, så det kan kun være et spørgsmål om moral og etik, hvorledes den enkelte griber tingene an - for mig er det aldeles afskyeligt med den form for jagt, men vi ved det har fundet sted, ligesom f.eks. brugen af stødhalsbånd. Jeg håber det tilhører fortiden - ingen kan vel være så gemene i vore dage ?
Slutteligt er min mening, at det er et dyrplageri af værste skuffe med "kassehønsejagt" - det er virkeligt, med rette, at give jagtmodstanderne de bedste kort på hånden. Langtidsvirkningen af blyforureningen vil vare adskillige hundrede år, så det er svært at forholde sig til.

Knæk og bræk til alle brave jægere.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-09-09 07:55

Bette Bent bryder sig åbenbart ikke at blive konfroteret med fortiden, der er nok mange ting han helst vil glemme, havde han været lidt klogere og ikke lagt så mange afsløringer frem for offentligheden som tilfældet er.
Bette Bent hvis du opførte dig tåleligt og ikke talte nedladende ned til folk, som om du er den eneste der ved og kan noget, det er nok her det skorter ved at du mangler selverkendelse, ved at du ikke evner alt du udgiver dig for at kunne
Bare for at nævne nogle få ting, forfatter foredragsholde hunde og skydeindstruktør, helt ærlig hvad mener du selv, af de fire nævnte ting du magter til fulde, intet vel da.
Fjolds tåbe tomling nar som du ofte bruger om andre, burde du nok undlade, hvis du ikke vil have alle andre på nakken.
Gå nu til den læge for at få lidt hjælp, ikke så meget for din egen skyld, men for dine nære omgivelser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 09:56

hue - hvor det går udover stepper for de to herre - er det de nye Dalton brødre eller blot et par klovne. Bly i hovedet må de have meget af. For eller kunne de da forstå,hvad de selv skrive

Bliver man ved og ved med at skrive om alle de forkerte ting jægerne KUNNE gøre af ulovligheder uden at føre et eneste bevis for, at det virkelig finder sted så giver man jagtmodstander amo. i massevis og det har jeg igennem tiderne kun kendt medlemmer fra en forening gøre, så forklaringen kan kun være: Tunge blyhoveder....

Kom frem med nogle beviser på Jeres påstande,hvis i har nogle eller meld det til politiet, det har jeg gjort, brevet til Politimesteren på Fyn er afsendt, med diverse bilag.

Husk at selvom man er annonyn skal man stå ved det man skriver!!
Husk at man godt kan komme gevaldigt i klemme ved at beskylde andre for at overtræde loven,hvis de bevisligt ikke har gjort det og som H.H. skrev så er det ingen problem for en advokat at få Jeres navne og adresser hos Kandu de skal udlevere dem.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-09-09 10:19

Bendt Ballegård

Hvis du nu havde fulgt med i samfundsudviklingen og ikke befattet dig med alt muligt andet fuldstændigt ligegyldigt, ville du vide at politimester-embedet ikke eksisterer mere, så du får nok dine papirer retur fra Fyn.
Hvis du derimod stiler det til politidirektøren eller vicepolidirektøren evt. chefpolitiinspektøren, så er du nok nået videre.

De bedste hilsner fra en fan

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-09-09 10:49

Beviser beviser bette Bent. Fynboen har nok printet ud og gemt dine beskylninger om offentliggørelse af blyhagl på kandu, her hjælper din sletning ikke noget, hvis han bare er et nummer klogere end dig.
Fynboen venter nok på at få hævn over dig, med en alvorlig afklapsning, vi andre ser med glæde på hvad der sker.
Bette Bent det bliver nok til en gang tomme trudsler fra din side, som da du påstod du anmeldte, en som havde sendt dig dødstrudsler.
Du må undskylle, du er og bliver fuldstændig til grin, når du er så dum at du ikke engang kan finde ud af hvor en anmeldelse skal adresseres til.
Prøv at tage ned i skovbørnehaven om der ikke er en der kan hjælpe.
Jeg er sikker på at øjenvidnet er begyndt at ryste alvorligt i bukserne, efter du har fået en klog mands ord for, at hans beskyldninger om kassehøns er strafbart, husk nu at skrive kasse agerhøns. ellers kommer politiet i vildrede.
Vi glæder os til følgetongen, når bette Bent kan offentligøre han har fået skovlen under samtlige hylere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 13:00

hue - hvor det går udover stepper for de to herre etc.

Hej Bent. Hvad står der egentligt???? Har det noget med at holde på hatten (huen) når det går ud over stepperne - eller er det et udtryk fra din højst uatoriserede hjemmestrikkede ordbog, som en lokal filippiner m/familie har fundet frem.

Men hvis du nu staver det Huiii - hvor det går udover stepperne etc. - så er jeg med.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 13:06

Hold da helt ferie . . . forestil Jer Bent stående mellem en masse begejstrede amerikanere som råber Huiiiiiiii - mens Bent brøler Hue, Hue, Hue.

He, he - det er squ næsten ikke til at bære mere.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 13:47

Hvad har det med kassehøns at gøre?

Nå, nogle mennesker opfatter jo tingene anderledes end andre - specielt dem med bly i hovedet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 15:04

Hej Balledreng.
Helt rigtigt, det har intet med "kassehøns" (vagtler etc.) at gøre. Men det virker altså lidt komisk, når du tager nye ord i anvendelse. Men det er jo din stil - at adoptere nye ord, for ligesom at bilde folk ind, at du er opdateret. At du så ikke forstår en hylende fis af det hele, gør det endnu mere morsomt. Jeg ser også, at du nu bruger ordet "ammo". Godt gået. Du skriver jop som en sand ekspert.

Men tilbage til "HUE". Måske forveksler du ordet med typebetegnelsen for helikopteren med kodenavnet "HUE". På sådan en dims roterer øverste del nemlig på samme måde som aktiviteterne i dit hovede.

Altså: Bent "Hue" Ballegaard Knudsen, du må squ være lidt mere nøjeregnende med de ord du bruger - nathue.

Med venlig hilsen
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 15:21

Men når alt kommer til alt - Bent Nathue, så står det klart, at hvis en stående hund skal dresseres optimalt, så vil anvendelsen af fugle i kasser helt klart være den bedste løsning i Løsning. Her er jeg nemlig fuldstændig enig med dig. Man kan nemlig forpasse lejligheden, hvis hunden - på det helt rigtige tidspunkt rent aldersmæssigt - ikke oplever det at finde fugl og tage stand.

Men nu siger loven altså, at den trafik er ulovlig, og så må man, i stedet for at skyde genvej - som du åbenbart gør det, tage det lange seje træk i marken og med lang line - og uden fugle i kasser. Men det kræver jo at man er godt gående og ikke slæber rundt på et madskab af din størrelse.

Jeg har lige fået ny Münsterländer og drøner rundt med hunden, for at give den det helt rigtige input (nyt ord til dig) - og tidspunktet er det helt rigtige. Der er masser af fasaner, og allerede nu (kræet er 4 måneder gammel) er den tændt som bare Fanden.
Derfor klarer jeg mig uden brug af stressede "kassehøns" og dyremishandling. Jeg har mistanke om, at man rundt omkring bruger flushere, kasser, spande og stækkede vagtler og agerhøns, og det må være fordi man er nogle dovne hoveder, som ikke gider gå den lange vej til det fuldkomne.
Og det er her man ser forskellen på jægeren og sportshundeføreren. I din lange debat på Jagtformidling optræder der også en Jacob fra Solrød, som åbenbart deler din interesse for "den lette måde", og hvis man scroller i tråden, så er der faktisk rigtigt mange som skyder genvej med kasser, spande etc. .
Men det er stadig drønende ulovligt, og enhver hundesportsmand og jæger bør afholde sig fra anvendelse af stækkede fugle, flushere etc. . Det må squ ikke være sjovt at ligge i en kasse - for pludselig at have en frådende hund stående over sig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-09-09 18:25

RE: EBB's dueflusher
EBB
Indlæg nr: 10
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 19-02-2007 22:37

Jeg har tænkt mig at lave den i følgende mål:
Længde: 30 cm.
Bredde: 15 cm.
Højde: 12 cm. Så kan duen få vingerne op.
Alle mål er indvendige.
Når jeg skærer pladen op, vil jeg lave nok til 15 kasser. Hvis skidtet virker, kan interesserede få tilsendt et eks. .
Men jeg glæder mig da til at lave en fjernstyring.
Hvis kassen kun skal være 12 cm høj, så afkorter man bare fjederen fra svigermors arkiteklampe. Hvad skal hun dog med lys? Vi ved jo hun altid er til stede.
Fandt du frem til fotoet af trådene??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 18:31

Nathuen skrev i en anden tråd:
"Ja, det er jeg udemærket klarover,men kan du få dem til at reagerer. Alle øjenvidnet4 beskyldning om at jeg skulle drive ulovligt jagt er nok til en advokatskrivelse,med krav om udlevering..".

Og endnu engang for nathuen:

--------------------------------------------------------------------------------
bent
Indlæg nr: 5
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 29-07-2007 02:12

Hej Clas og tak.

Jeg håber sandelig vi ses inden da – hvad med nu når der er høstet?
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem. Er der det er det fint og er der det ikke, så tager vi den derfra. De skal også have lov til at prelle på dem langt og inderligt, hvis de vil.
Det vigtigste er, at de bliver vækket!
Der bliver mindst to hønsejagter i år, hvis du er interesseret så send mig en mail.
Jeg har fået et mindre problem her til aften. Når Trold sover på sofaen, så drømmer han og falder ned på gulvet. Der efter bliver han så bange, at han kravler ind under sofaen. Så skal jeg ned på mine gamle knæ og logge ham ud igen. Det er sket nu to gange, men nu har jeg sat en stol for.
Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en vel dresseret jagthund.

Så derfor Bent Nathue:
Du kan true med anmeldelser etc. . og endnu engang blive til grin. Du kender måske ikke det juridiske begreb "med føje kan det antages" . . og med henvisning til de ulovligheder du selv nævnte i 2007, så kan enhver få den tanke, at du stadig render rundt og leger "putte" med de små sagesløse vagtler.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 18:33

Øh - "udlevering"????? Hvad mener du med det. Skal Øjenvidnet måske udleveres til politiet i Silkeborg??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 18:42

RE: EBB's dueflusher
EBB
Indlæg nr: 10
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 19-02-2007 22:37

Jeg har tænkt mig at lave den i følgende mål:
Længde: 30 cm.
Bredde: 15 cm.
Højde: 12 cm. Så kan duen få vingerne op.
Alle mål er indvendige.
Når jeg skærer pladen op, vil jeg lave nok til 15 kasser. Hvis skidtet virker, kan interesserede få tilsendt et eks. .
Men jeg glæder mig da til at lave en fjernstyring.
Hvis kassen kun skal være 12 cm høj, så afkorter man bare fjederen fra svigermors arkiteklampe. Hvad skal hun dog med lys? Vi ved jo hun altid er til stede.
Fandt du frem til fotoet af trådene??

Fy føj da for en lunken veludrustet masaikriger, som er en af Heidilidi`s yndlingsfantasier. Er du radikal som Bondam??

EBB er en helt igennem led karl, hvis han bruger dueflusher. Men det tror jeg nu ikke han gør. Han er bare skide god til al den teknik.'

Med venlig hilsen
Tonganeseren.

Kender du forresten Jacob fra Solrød. Der kommer du jo selv fra - har du fortalt her på siden. Jeg har squ både Jacobs telefonnummer, mailadresse og et vellignende billede af ham - en gammel vindtørret mandsling på omkring de 80, siddende ved en vissen hjort, nedlagt i Skotland.

Han skriver bl.a.:
j
Indlæg nr: 6
Brugere

Antal indlæg: 552
Bopæl: Solrød
Tilmeldt: 06.01.07   Lagt på d. 29-07-2007 08:40

   Vagtler????

Det var da en god ide.
Bruger du ikke levende tamduer?

Jeg skal have fat i nogen til sensommer træningen. Det er bare svært og købe duer af en opdrætter. Jeg har ikke kunne finde nogen.

Jeg tænker og bruge en spand med en masse huller i. Deri binder jeg en lang snor. Når så hunden søger, kan jeg tage fat i snoren uden han ser det, og vælte spanden med et ryk i snoren når han har fært af fuglen. Derved undgås larmen fra en flusher. Jeg er spændt på om det lykkes.

Ha det godt Bent. Og pas på knæerne......
Lægger du ikke et billede op af den lille fyr.
Mvh.
Jakob

Altså helt på højde med Nathuen fra Botrup. Godt makkerpar - må man sige.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-09-09 18:43

RE: EBB's dueflusher
EBB
Indlæg nr: 10
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 19-02-2007 22:37

Jeg har tænkt mig at lave den i følgende mål:
Længde: 30 cm.
Bredde: 15 cm.
Højde: 12 cm. Så kan duen få vingerne op.
Alle mål er indvendige.
Når jeg skærer pladen op, vil jeg lave nok til 15 kasser. Hvis skidtet virker, kan interesserede få tilsendt et eks. .
Men jeg glæder mig da til at lave en fjernstyring.
Hvis kassen kun skal være 12 cm høj, så afkorter man bare fjederen fra svigermors arkiteklampe. Hvad skal hun dog med lys? Vi ved jo hun altid er til stede.
Fandt du frem til fotoet af trådene??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-09-09 18:52

Citat
Kender du forresten Jacob fra Solrød. Der kommer du jo selv fra - har du fortalt her på siden.

Skulle jeg havde fortalt det.???
Vi du, EBB, venligst lave et link til den tråd - eller kopiere ordene og læg dem op.

Citat
Jeg har squ både Jacobs telefonnummer, mailadresse og et vellignende billede af ham - en gammel vindtørret mandsling på omkring de 80, siddende ved en vissen hjort, nedlagt i Skotland.

Guuud, jeg troede Jacob var en ung mand.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 19:17

Den er god med dig - Jacob (Heidi-hoodiliho). Du er busted, som Nathuen fra Botrup plejer at udtrykke sig.
Ringer der en klokke hvis jeg nu skriver, at du ikke vil afgive din mailadresse eller adresse til Nathuen?? Først til Solrød - og til venstre!!!
Jeg har lige ringet til EBB, som godt husker flusheren. Han havde bygget en fjernstyret flusher til - ja til hvem? Nemlig: Til Jacob fra Solrød, fordi EBB bare er så skide hjælpsom. Men da Jacob (J) begyndte med de kendte flabetheder, meddelte EBB ham, at han kunne stikke flusheren op et vist sted.
Derfor havnede flusheren på lossepladsen, fordi EBB ikke selv bruger den slags metoder. Men "hæleren" er lige så "god" som "stjæleren", og derfor har EBB begået en temmelig grov "spøg" ved at hjælpe en "medjæger" som ikke selv kunne fremstille en såkaldt dueflusher.
EBB har ikke ligefrem dårlig samvittighed, fordi han dengang ikke kendte lovgrundlaget (debatten foregik jo på en anerkendt hjemmeside og blev ikke imødegået af andre - på det tidspunkt) og derfor har han ikke problemer med det.
Til gengæld, Jacob fra Solrød, er han glad for, at du ikke fik fat på den nævnte flusher.

Det kan godt være, Jacob, at du føler dig ung. Godt dets amme, men på billedet ser du denondelynemig ud til at være hinsiden de 80.
Hvor høj er du??? 1,65 meter???? Er du ikke for lille til en velvoksen masai???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 19:25

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 21:26

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Heidi-Ho når jeg næste gang skal på Ålholm, så skal jeg tage en CD med en film med til dig, som fortæller om hvem det var der indførte labradoren til Danmark. Hvordan man drev fasanjagter før og nu også videre. Samtidig er der en glimrende vejledning i, hvordan man skyder fasaner, når der kommer mange på vingerne af gangen....

Kære bb1,
Nu ved jeg jo godt, at godset Ålholm, ligger på østsiden af Lolland.
Men, at besøge mig, fordi du er på Lolland..??? Det bliver noget af en opgave. Fordi, så skal du køre langt mod nord, op over Farøbroen, op til Solrød for derefter at dreje mod vest.

Men det var en flot gestus af dig.

Ja, man skulle have lært at holde sin brede kæft!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 19:27

Så derfor, Jacob!!! Sørgerligt at du ikke fik din flusher. EBB var ikke klar over, at du ville tage det så personligt, men du kunne jo have opført dig ordentligt. Men, men, men - små personer har det som terriers.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 19:29

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 18:33

--------------------------------------------------------------------------------
Øh - "udlevering"????? Hvad mener du med det. Skal Øjenvidnet måske udleveres til politiet i Silkeborg??

Ikke hvis jeg skal bestemme - for de fik jo en anmeldelse i 2002, som endnu ikke er ekspederet - eller hvad?????

Nu kan du og hylerne hvis ikke koge mere suppe på de høns selvom, der var en helt kasse fuld

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 19:38

Tompeneser hold dig til sanheden: E.B.Berthelsen duemaskine endte på lodsepladsen,fordi den ikke kunne bruges. Det ved jeg med sikkerhed, for den der skulle have den rykkede og rykkede og du spurgte i mails og tiggede og bad om ikke jeg ville fortælle dig målene og fjerde belastningen, men da du ikke fik de oplysninger, så kunne du altså heller ikke lave den!!!!

Det er utroligt som man glemmer med alderen- men værst er det altså når man har bly i hovedet....
og høns i kasser.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 20:24

--------------------------------------------------------------------------------
Tompeneser hold dig til sanheden: E.B.Berthelsen duemaskine endte på lodsepladsen,fordi den ikke kunne bruges. Det ved jeg med sikkerhed, for den der skulle have den rykkede og rykkede og du spurgte i mails og tiggede og bad om ikke jeg ville fortælle dig målene og fjerde belastningen, men da du ikke fik de oplysninger, så kunne du altså heller ikke lave den!!!!

Hvis du på en eller anden måde kan bevise din påstand - altså skriftligt, så går jeg lige i skallen på EBB. Dertil lover jeg dig, at jeg aldrig mere vil deltage i debatten her på Kandu-siden. Du har mit ord på det.

Så frem med beviserne. Vi ved jo, at du lagrer alle mails.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 20:27

Nathuen fra Botrup skrev:
"Ikke hvis jeg skal bestemme - for de fik jo en anmeldelse i 2002, som endnu ikke er ekspederet - eller hvad?????"

Vi ved alle, at alkohol har spillet en temmelig stor rolle i dit liv, men hvad Pokker mener du med ovenstående? Hvad har 2002 med Øjenvidnet at gøre? Nu stiger mystikken.

Med venlig hilsen

Tonganeseren, som i virkeligheden hedder Troels.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-09-09 20:28

Bette Bent.

Slap nu af hvis du skal på hønse jagt i morgen, man skal være afslappet hvis man skal have gode skyde resultater, det må du da vide som skyde indstruktør.
Og ellers vil jeg ønske dig knæk og bræk

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-09-09 21:39

Berthelsen, det var dog utroligt.... Først var jeg Robert Hæ, så blev jeg til Lars/Lasse fra Jagtformidlingen, nu er jeg så Jacob. Ja, kært barn har mange navne.

En anden ting Berthelsen
Citat
Kære bb1,
Nu ved jeg jo godt, at godset Ålholm, ligger på østsiden af Lolland.
Men, at besøge mig, fordi du er på Lolland..??? Det bliver noget af en opgave. Fordi, så skal du køre langt mod nord, op over Farøbroen, op til Solrød for derefter at dreje mod vest.

Men det var en flot gestus af dig.

Ja, man skulle have lært at holde sin brede kæft!!!!

Læs lige igen. Jeg citerer
Citat
op over Farøbroen, op til Solrød for derefter at dreje mod vest
. Når du drejer mod vest i Solrød, bor man så i Solrød.??????

Men, kunne man forvente andet fra en dement mand der ringer til sig selv
Som iøvrigt fabrikerer ulovligheder - og bagefter beskylder andre for at gøre det samme...TSK...TSK
Ja, man skulle have lært at holde sin brede kæft!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 21:51

Du er en narrerøv - Jacob - en af de store endda.
Jeg gider ikke engang diskutere om du kommer fra Solrød eller Bredballe. Læs nu nedenstående - og meld dig ud af foreningen.

j
Indlæg nr: 30
Brugere

Antal indlæg: 552
Bopæl: Solrød
Tilmeldt: 06.01.07   Lagt på d. 31-07-2007 06:58

   Hey drenge.

Lad os da gøre det. Jeg kender et godt stykke nede ved Ringsted. Det er militærets gamle øvelsesområde. Det er offenligt og et sandt jagtparadis.
Der er både tæt skrub, vand græsstykker til de stående hunde.
Så det var da en mulighed. Selvfølgelig kan vi ikke skyde for hundene men vildtet er der. En del harer, fasaner og høns. Super sted.
Men hvis bent ville lægge jord til er jeg klar. Der er godt nok langt fre solrød til kolind, men op i rø... med det
mvh.
Jakob
________________________________________
Redigeret af j d. 31-07-2007 07:00

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 21:52

Til det første spørgsmål - jo jeg har mail liggende på en CD,men jeg har ikke tid lige nu til at finde den specifikke frem,men den skal nok komme!!!

Til spørgsmål to. Dansk Land og strandjagt hævdede at de i 2002 havde politi anmeldt mig til Silkeborg politi, vedrørende et brev til deres nye trykkerri i RY, som jeg angiveligt skulle havde afsendt. Jeg havde dog ikke afsendt nævnte brev og derfor kom,der heller ikke nogen sag ud af det..

E.B.Berthelsen og andre af hylerne har masser af gange henvist til netop dette brev!!!
Jeg ved hvem der afsendte det,for vedkomne lod mig læse det inden han afsendte det, så indholdet kender jeg også..

Hvis du Tonganeser virkelig IKKE er E.B.Berthelsen og kan overbevise mig om det, så sender jeg dig hele CD`en og det endda til en postbox adresse eller mellem mand for i modsætning til E.B.Berthelsen så er jeg ikke bange for postvæsnet - han tør end ikke sende de penge han skylder mig med postvæsnet,men det ved du jo alt om, for det har været oppe i debatten her på kandu også. Så du har altså et forklaringsproblem min gode ven..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 21:53

Men, men men - jeg har et par skydebrødre i området - en af dem bor faktisk i Solrød, og måske kender han dit aldrende fjæs. Dernæst følger adresse etc. . . på denne side.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 21:56

Skydebrødre sladre aldrig om andre. Hvilket skydeselskab er du medlem af??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 21:57

OK, jeg finder lige ud af hvortil cd-en skal sendes - og du får min e-mailadresse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 22:00

Skydebrødre sladre aldrig om andre. Hvilket skydeselskab er du medlem af??

Er Jacob medlem af et skydeselskab???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 22:05

Tompeneser hold dig til sanheden: E.B.Berthelsen duemaskine endte på lodsepladsen,fordi den ikke kunne bruges. Det ved jeg med sikkerhed, for den der skulle have den rykkede og rykkede og du spurgte i mails og tiggede og bad om ikke jeg ville fortælle dig målene og fjerde belastningen, men da du ikke fik de oplysninger, så kunne du altså heller ikke lave den!!!!

Nu ikke så sky - Nathue. Kom så med beviserne for at EBB skulle have udbedet sig rådigning fra dig. M du har intet om sagen, idet du naturligvis endnu engang er lige så fuld af løgn som tidligere. Det må være en sygdom.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-09-09 22:28

Tak for svaret Provsten1.

Nu tror jeg nok at alle vil have godt af en pause inden nogle af os skal på hønsejagt i morgen !

Provsten får point for bedste svar.

Knæk og bræk

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 22:32

Lige inden lukketid!!!

Ballehyler - find nu lige beviserne frem, og du får en adresse.

Du vil blive rykket i hver eneste tråd, hvis du viger udenom.

Med venlig hilsen

Tonganeseren Troels P. (Nu brænder tampen. Fortsættelse følger)

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 15-09-09 22:40

Til Øjenvidnet4

Mange tak for point - ligeledes god dag i morgen til alle

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 23:15

Typisk at lukke tråden når den nu endelig er begyndt at blive varm. Jeg har sagt at jeg nok skal poste mail og CD,men som alle ved skal jeg på agerhønsejagt i morgen. På arbejde i morgen aften og værkstedet her ligner et bompekrater,skadeservice kørte herfra kl 18 murene kommer i morgen,men de må altså klare sig selv indtil jeg kommer hjem i morgen aften.
I må altså også klare jer selv så længe og Tonganeser. Det er dig der praler af at være medlem af et skydeselskab - kan du ikke huske hvad de selv skrev 21:53

Øjenvidnet4 og dig skal blive holdt fast: For jeg kender sandheden husk det. Den husker jeg altid og derfor "vinder" jeg altid til sidst.
Her i debatten er hylerne oftet blevet busted og det bliver de igen. For man kan ikke "vinde" en sag hvis den kun bygger på løgne og rygter...

Jeg siger igen: E.B.Bertelsens duekaster blev skrottet fordi han ikke kunne få den til at fungere rigtigt!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 23:28

Jeg siger igen: E.B.Bertelsens duekaster blev skrottet fordi han ikke kunne få den til at fungere rigtigt!

[U]Nej, din løgnhals. Du skrev, at EBB havde henvendt sig til dig pr. mail - og at du har kommuinikationen.[/U]

[B]Hit med beviserne - løgnhals.[/B]

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 23:31

Det er dig der praler af at være medlem af et skydeselskab - kan du ikke huske hvad de selv skrev 21:53

. . . skrev Nathuen.

Har du måske medlemsfortegnelser. Hvis det er tilfældet, så lad os lige se dem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 23:41

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 21:53

--------------------------------------------------------------------------------
Men, men men - jeg har et par skydebrødre i området - en af dem bor faktisk i Solrød, og måske kender han dit aldrende fjæs. Dernæst følger adresse etc. . . på denne side.

Tonganeser hvorfor lyver du??????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-09 23:48

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-09 23:28

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg siger igen: E.B.Bertelsens duekaster blev skrottet fordi han ikke kunne få den til at fungere rigtigt!

Nej, din løgnhals. Du skrev, at EBB havde henvendt sig til dig pr. mail - og at du har kommuinikationen.

Den har jeg jo lovet dig og du SKAL nok få den...

E.B.Berthelsens duekaster duede ikke.Han fik den ALDRIG til at du og derfor blev den skrottet og ja, han spurgte mig pr. mail om jeg ville fortælle ham,hvordan den rigtige fungerede bla. om hvilken fjeder spænding der skulle anvendes. Han ville bygge hans af træ og også det frafåede jeg ham,for en sådan kan ikke anvendes til levende fugle..

Tag det nu helt roligt beviserne findes og de kommer på bordet - for så bliver vi da i det minste fri for dine løgne historier her - det skriver du jo selv,men mon det passer. Klaphat.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-09-09 00:47

Tag det nu helt roligt beviserne findes og de kommer på bordet - for så bliver vi da i det minste fri for dine løgne historier her - det skriver du jo selv,men mon det passer. Klaphat.

Det skal du blive holdt fast til. Stol på det.