/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
langsom trådløs bærbar com
Fra : windows
Vist : 513 gange
500 point
Dato : 13-09-09 17:42

har købt en acer aspire bærbar computer i sverige men det trådløse signal er meget langsommere på denne nye computer end vores gamle bærbare er hvad kan det skyldes kan det være radiofrekvensen på acer der er problemet mit udstyr er en cyxel router fra fullrate ...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-09-09 18:03

Citat
radiofrekvensen

ja det kan godt være kanalen du bruger, hvis maskinen ikke er sat rigtigt op og du f.eks bruger kanal 12 - 13 kan du have et problem
US går f.eks kun til og med kanal 11

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 20:10

Og det er vel din egen router du har fat i, og ikke naboens som måske er længere væk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-09-09 20:21

@ Eyvind: Hæ, den var så simpel så jeg ikke en gang havde overvejet den fejlmulighed

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-09-09 20:26

nu vi har gang i de lette løsninger, hvilken antivirus bruger du, der er jo nogen af dem der kan sløve helt enormt (hvis man f.eks slår scanning af webtrafik til i F-Secure bliver visse sider over et minut forsinkede inden de åbner)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 21:05

Hos mig er Avast en let og billig (gratis) løsning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-09-09 10:31

Ja nu er det jo nævnt med opkoblingen til naboens netværk!
Hvis den kobler sig op til dit eget, så se lige efter om den anden trådløse PC, også går ned i hastighed.
Hvis dit AP køre AUTO hastighed (hvilken er den største fordel for dig), så vil hastigheden tilpasse sig den PC der har den dårligste hastighed, for at opretholde alle forbindelser.

Hvis dette ikke er tilfælde, så må det anses, at fejlen ligger i den langsomme PC, og kan have noget med opsætning eller resource fordelingen at gøre.

Så prøv at checke om det er det ene eller det andet der er galt!

Kommentar
Fra : windows

Dato : 15-09-09 15:26

hej alle tak for jeres svar. Jeg ved det er mit eget netværk har prøvet at slukke for min router så forsvinder alt signal . som exterminator var inde på lyder det mere som det kunne være radiofrekvensen har prøvet og slukke for min trådløse telefon og efterfølgende bliver signalet en streg bedere på com. Men hvordan sætter man sin computer til at køre en anden radiofrekvens, har prøvet at trække alt sikkerhed ud af maskinen så den kørte helt blankt men intet hjalp .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-09 16:33

Jeg går ud fra at du får internettet via en trådløs ruter . For at skifte frekvens skal du ind i dens opsætning. Computerne retter sig så ind og søger båndet igennem efter den rigtige frekvens.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-09 17:54

Som transor skriver:

Inde i din routers menu, kan du bestemme hvilken kanal din trådløse forbindelse skal benytte (1 til 11). Du skal beholde opsætningens SSID.

Den trådløse computer skal være sat op til at koble sig på det netværk der har samme navn som angivet i SSID. Så vil den trådløse computer slavisk følge routerens indstiling.

Visse trådløse telefoner køre også på 2,4 GHz, hvilket kan give problemer på netværket, så hold god afstand mellem telefonenheden og din router.

Efterhånden er de 2,4 GHz ved at udvikle sig til et skraldekasse frekvens område. Det er et af de steder, hvor man ikke regulere trafikken og frekvenstildelingen. Men alle andre steder griber radiospredningsloven ind, bare ikke her.
Så det som jeg så kan anbefale dig, er at skifte til Draft N. Her får du en 5 Ghz frekvens med kortere rækkevidde i forhold til effekten, men til gengæld en 10 gange så stærkt signal.

2,4 GHz området er efterhånden befængt med alt muligt radiostyret skrammel, som telefoner, video overvågning, dørklokker, wifi netværker og blue tooth, blot for at nævne en del af dem. Her ud over kan microovne forstyre under brug.

Kommentar
Fra : windows

Dato : 16-09-09 15:35

tak til alle
et spørgsmål til severino hvordan får jeg Draft N er det noget jeg kan sætte min nuværende ruter op til

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-09 16:13

Nixen bixen!!!!!
Draft N er de nye router typer der både kan køre 802.11 a,b og g
b og g er den standard som vi har haft i Europa i en årrække, og a er noget som man brugte en del i USA, hvor a standarden køre 5 GHz så køre b og g 2,4 GHz.
A må køre op til 1 watt, hvor b og g må køre med 100 mW.

For at du kan få glæde af A (N) skal både router og alle dine netkort kunne køre det.
Der kan ved denne draft N, opnås en højere overførselshastighed lokalt, men på internettet er du dog begrænset af det svage led, nemlig din internetudbyders tildelte hastighed. Her skal du så lægge mærke til, at der kan/er forskel på download og upload hastigheden.