/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ati 4890 og 550w psu?
Fra : dr_scooter
Vist : 397 gange
80 point
Dato : 13-09-09 15:59

Hej, jeg har et problem, har lige købt it Ati 4890, men min pc genstarter hver gang jeg går en i et spil:/

Har dog fundet problemet (tror jeg), for når jeg underclocker grafikkortet, så virker det fint.

men kan det virkerligt værre rigtig at min computer bruger over 550w?
eller er min PSU bare håbløs dårlig?

2.8ghz p4 presscot 775 (rated 79w)
2x 1gb kingstonHyperX pc3500
500gb maxtor
550w psu

PSU Specifications
Linkworld LPJ2
Max Output 550 Watts
+5-volt Rail: 40 amps
+12-volt Rail: 22 amps
+3.3-volt Rail: 30amps
-5-volt Rail: .5 amps
-12-volt Rail: .8 amps
+5-volt SB: 2 amps

Vh. dr_scooter:)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-09 16:25

Har du da klokket i den?
Jeg mener at du måske har presset den yderligere?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-09-09 17:10

Citat
når jeg underclocker grafikkortet, så virker det fint.

- du har jo selv svaret, la' vær med at pil hvis du ikke ved hvad du har med at gøre...

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 14-09-09 01:21

Jeg er skam klar over hvad jeg laver, men kan det virkerligt passe at en 550w psu ikke kan levere nok strøm til hele systemet?

Sisoft Sandra siger at grafikkortet bruger 192 watt efter jeg har underclocket ram og gpu ca. 40%,

men kan ikke teste det med default clock, da den computeren bare genstarter når jeg prøver at teste..

bruger et ati 4890 virkelig over 300w?

På forhånd tak:)