/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
netkort med firewall
Fra : hagbart1
Vist : 316 gange
230 point
Dato : 17-04-03 16:30

Hallo derude:Jeg håber på lidt hjælp,problemet er at jeg havde instaleret Mcafee antivirus for en kort bemærkning nu
efter afinstalering,som jeg mener at jeg gjorde på den rigtige måde har jeg et problem,som følger,når jeg går i kontrol-
panel-system-hardware-enhedshåndtering-netkort:
Mcafee firewall network filter miniport#2
Mcafee firewall network filter miniport#3
Mcafee firewall network filter miniport#4
her efter står så navnet på mit net kort,jeg har prøvet alt muligt for
at fjerne de mcafee firewall,men maskinen skriver at de ikke kan fjernes da de måske skal bruges under opstart.????
Jeg vil lige tilføje at jeg også har spørgsmålet på Eksperten.Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-04-03 03:55

Hej hagbart1!

Hvis ikke du har prøvet det så prøv at starte op i fejlsikret tilstand og derefter fjern og bagefter lade Windows selv installere igen!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 18-04-03 05:54

Til Bjarne_H:God morgen Bjarne tak for svaret,det har jeg prøvet ingen effekt,mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-04-03 07:03

Kun et forslag... hvorfor ikke geninstallere McAfee, og når din PC så igen kører som forventet, så afinstaller McAfee fra kontrol panelet i tilføj/fjern programmer (software)... sidder bag en UK maskine, så de danske stier gætter jeg mig lidt til.

En anden løsning er at downloade Ultra WinCleaner fra http://www.tryus.dk/uwclean.asp og så rense op.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 18-04-03 07:36

Til CLAN:Tak for dit svar,jeg downloadede det program,kørte det hele igennem,men de firewalls er der stadigvæk,
jeg vil lige tilføje at jeg har ledt efter en uninstaller på google,når jeg læser nogle af disse links,så ser det ud til at
man faktisk er nød til at købe et specielt Mcafee program for at komme af med de der firewalls,og det må man jo sige at det er smart af mcafee hvis det er rigtigt.mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 27-04-03 07:34

Hallo derude er der nogen med ideer:Til ovennævnte jeg har lige været inde i Regedit,og fandt følgende:
HKEY_Local_Machine\System\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_MCAFEE_FIREWALL\0000,jeg har så prøvet at slette
det,men det kan ikke lade sig gøre,den skriver at der opstod en fejl,men den skriver ikke noget om hvad det er for en fejl,håber på en med ideer læser dette,på forhånd tak.Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 11:58

Hej igen

Det er smart at man skal købe ekstra programmer for at få deres egne programmer fjernet

Jeg ved ikke hvad den fejl betyder; men når du nu alligevel tør at rette i registreringsdatabasen - så har du vel taget en komplet backup af den, gør det igen - og derefter prøv at slette alt med MCAFEE og gør det i fejlsikret tilstand, og når du kun fjerner noget med MCAFEE så kan nok ikke gå helt ged i det.

Slet endvidere alle filer manuelt med stifinder der hvor du har installeret MCAFEE.

Så muligvis vil det virke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 27-04-03 14:27

Hej Bjarne:Ja det tog lidt tid med svaret jeg kunne ikke få jaget konen væk fra puteren,men tak for svaret,men desvære
så har jeg prøvet det som du skriver,jeg har simpelt hen fjernet alt der bare duftede af Mcafee,efterhånden har jeg
overvejet om man ikke skulle melde dem til spampolitiet,det må da kunne komme ind under det,når det er umuligt at
fjerne deres programmer,men ellers tak for forslaget.Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 16:05

Hej igen

Hmm - øv

Efter du har fjernet alt hvad du kan så, vil jeg foreslå at du prøver Regcleaner læs mere og download via:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Derefter kan du læse om og downloade jv16 PowerTools via:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml

De 2 prigrammer har hjulpet mig, når jeg havde rester liggende fra programmer bl.a. Norton som jeg ikke lige kunne få fjernet!

Så muligvis og eller så prøv og e-maile til Mcafee om hvorledes du kommer videre!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-04-03 04:53

Til Bjarne:Mange tak for svaret med links,men det har jeg også prøvet,desvære også uden resultat,der er jo nok ikke
andet at gøre end som du skriver til sidst at prøve Mcafee,men som jeg nævner i sidste kommentar,så kunne det være
man skulle gå videre med det,for det kan vel ikke være lovligt,at man ikke kan slette deres programmer.
Men tak anyway og godmorgen,mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-04-03 16:50

Til Bjarne:Hej Bjarne jeg fandt følgende på Mcafee´s hjælpeside,jeg har så prøve at gøre som der står det hjælper
ikke en bønne.???????. Click on the Start button.
Highlight Programs then click on MS-DOS Prompt. A black window will then appear on the screen with a blinking cursor.
Type the following commands into the keyboard:
CD C:\WINNT\SYSTEM32
MsiExec.exe /X{4471FF45-62BD-11D6-B259-00C04FF4B435}
Windows will then attempt to uninstall McAfee Firewall automatically. If the uninstall is successful your computer will be rebooted.
Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 14-05-03 05:48

Til alle der prøvede at hjælpe:Jeg vil lige fortælle at jeg har fået løst problemmet,det viste sig at de 3 firewalls var
installet som drivere,så jeg skiftede dem en ad gangen også slettede jeg dem,og så pist væk.
Så jeg vil lukke spørgsmålet og tak hjælpen.
Mvh. og godmorgen.Hagbart1

Kommentar
Fra : hrette

Dato : 02-11-03 14:17

Gedigent! Nu slap jeg også af med de irriterende mini filtre! TAK

Kommentar
Fra : hrette

Dato : 02-11-03 14:18

Gedigent! Nu slap jeg også af med de irriterende mini filtre! TAK

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 03-11-03 20:37

Til alle med interresse i dette spørgsmål,jeg fandt selv ud af det og lukkede ?? den 14-05-03,kl.05:48.
Hav det godt mvh.hagbart1.