/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
fra vista til xp
Fra : hynke007
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 13-09-09 12:54

hej.

står med et lille problem vil gerne have xp på min bærebar der er vista på den nu. maskinen er ca 1 år gammel. har prøvet at slette vista og ligge xp ind men så kan jeg ikke komme på nettet mere. maskinen er en packard bell... håber at der er en der kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 13:00

Der er sikkert andet end netforbindelsen som der er problemer med, kort sagt så mangler du XP drivere til dit bundkort, dem finder du hos producenten (hvis de findes)

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-09-09 13:37

ok problemet er så bare lige at de driver jeg kan finde ikke virker..så vidt jeg husker skulle den også kunne køre med xp..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 14:22

Hvis vi skal hjælpe med at lede efter brugbare drivere, så skal vi vide hvilken computer du har, både navn og model, og også gerne navn og modelnummer på bundkortet

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-09-09 14:32

ok jeg ved at det er en packard bell easynote der står ingen nummer på. og bundkortet ved jeg ikke men jeg ved at det er med en pensiun prosessor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 15:17

Du kan få hjælp af SIW: http://www.gtopala.com/ rul ned på siden og klik på Dowload SIW den til venstre er med flere sprog indbygget, programmet er gratis og du bliver sikkert nødt til at hente med en anden computer, og så flytte installations programmet over på patienten og installere, den kan sættes til dansk sprog under Tools og Otions, men uanset sprog så skal du ned til Hardware og klikke på System summary - der står alt om hvilken computer du har, klik bagefter på Bundkort (Motherboard) - der står navn og producent for bundkortet.
Der findes mange PachardBell Easynote, så det er ret håbløs hvis du ikke kender model nummeret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 15:20

Bagefter kan du (måske) hente drivere herfra: http://support.packardbell.com/dk/
jeg skriver måske, fordi det slet ikke er sikkert at der er nogen XP drivere til din computer, hvis der ikke er nogen, så forsøg fra bundkort producentens hjemmeside

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-09-09 17:29

ok har været inde på packard bell´s hjemmeside har prøvet med alle de driver der er til den model, og intet virkede kan det så skyldes at den er så ny at man ikke kan køre xp på maskinen.. har lige tjekket og kan se at vi har købt den iår..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-09 17:36

Problemet kan også være at du ikke har fået XP sat rigtigt op og du stadig har dele af vista i bootsektorerne. Du skal effektivt slette haddisken inde du går i gang med installation af XP,

Almindelig formattering er ikke nok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 17:39

Der står ud for driveren om den er til XP eller Vista, hvis ingen der er til XP så må du gå den tunge vej tilbage til Vista eller undvære nettet men der er lys forude Windows 7 frigives i handelen den 22 oktober, den skulle være bedre end vista

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-09-09 18:32

ja vi har også instaleret vista igen. og ja windows 7 er så meget bedre køre med det på en anden pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 18:39

Du kan forudbestille en engelsk version til cirka 500-600 danske kroner, det overvejer jeg at gøre, det er halv pris sådan cirka, og jo jeg kan godt leve med at styresystemet er på engelsk:
http://www.kandu.dk/spg139886.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 21:41

Du skal nok installere Xp med SP1 eller tilføje sp1 til XP.
Og så hente og installere denne:
http://support.packardbell.com/dk/item/index.php?i=platform_scorpion_g&t=2013
vælg denne først:
Intel 945 Mobile Chipset drivers 7.3.1.1013 WinXP SP1 14-06-2006

og så alle de andre Xp drivere på siden ................men ikke dem her:

Citat
System BIOS

Description Version System Date
EasyNote GN45 Series BIOS Update 4A04 Windows XP SP2 30-07-2007
EasyNote GN45 Series BIOS Update 6A02 Windows Vista 06-04-2007