/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Billeder i Google dokumenter
Fra : mploug
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 13-09-09 10:46

Hej

Jeg bruger Google Dokumenter http://docs.google.com,
og har ikke tidligere haft problemer med at indætte billeder
heri. Men nu får jeg en fejl om, at billedet ikke kan uploades:
http://www.detour.dk/billeder/billedupload.gif

Jeg har haft denne fejl i flere uger nu og fatter ikke, hvad der går
galt.
Jeg har prøvet med forskellige browsere IE8, Firefox, Opera, Safari
og Chrome, men fejlen er den samme.
Jeg har prøvet at tømme cachen, men det har ikke løst problemet
- selv efter genstart.

Men ER det mon min cache den er gal med, og er der en effektiv
metode til en gang for alle at rydde hele cachen for de forskellige
browsere? Eller kan der være andre løsningsforslag, som jeg skal
have kigget på?

Jeg prøvede for nyligt at indsætte et billede i et af mine dokumenter
fra arbejdet, hvor vi endnu bruger IE 6, og her var der ingen problemer.
Derfor MÅ det vel være på min maskine, at den er gal.

Men er det cachen eller hvad er det mon der skal til for at det kan blive
løst??

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 13-09-09 20:42

Prøv at rense din registreringsdatabase:

Enten med: http://www.ccleaner.com/

..eller med: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

..eller ta' den helt 'store tur' med: http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Ps. Sidstnævnte giver dig dog ikke så meget information om; hvad der 'egentlig' foregår

..men de er alle OK. værktøjer til, at få dit operativsystem op på mærkerne igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 20:48

Du har vel læst betingelserne:
Presentations (up to 10MB from your computer, 2MB from the web, 500KB via email)
Microsoft PowerPoint (.ppt, .pps).

Men du kan reducere størrelsen med Pixreziser.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 14-09-09 07:38

Hej

Tak for jeres indlæg

Jeg har prøvet at køre CCleaner, uden at det har ændret noget.
Jeg kan uden problemer indsætte billeder via den Pc jeg bruger på arbejdet, så noget
tyder på, at det er min PC den er gal med.

Jeg har prøvet at slå firewall og antivirus fra og slettet cache, og det har ikke hjulpet.

Hvor er det jeg ser, hvor meget plads jeg har brugt på Google Docs?

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 10:12

Jeg forsøgte at sende et billede på 5 MB og det gik ikke - den fortalte mig at der kun måtte sendes 2 MB

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 14-09-09 13:29

Men jeg får ikke nogen fejl om, at billedet er for stort, og jeg kan jo fint indsætte det via PC'en på min arbejdsplads.
Det må da være noget med min PC.

Kan ser være sket noget efter jeg har fået Service Pack 2 eller lignende?

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 14:20

Ja måske - men jeg bruger den ikke, selv om jeg har opretttet den.
Så jeg vil håbe der kommer en forbi med erfaring på området.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 04-11-09 16:26

Hej

Jeg fulgte den vejledning
http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-analyse-logs/
i en anden sammenhæng, og da jeg efterfølgende
igen prøvede at indsætte Google dokumenter, var
der ingen problemer.
Så der har nok alligvel ligget noget snavs på min PC.

Mvh. Martin

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 04-11-09 16:27

Tak for svaret molokyle.