/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Trådløs internet
Fra : jansler
Vist : 832 gange
100 point
Dato : 13-09-09 08:02

Hej

Jeg har et problem med en trådløs computer.

Jeg har fået en ny TDC box - ADSL - bredbånd. Jeg har to computer tilknyttet heraf er den ene trådløs. Jeg har været på - hente mail osv. men nu kan jeg pludselig ikke få forbindelse.

Jeg får en fin popup besked om at den trådløse forbindelse er ok, men ......

I går ventede jeg en time i kø hos TDC og fik derefter at vide, at jeg kunne bestille en teknikker

Er der en blandt Kandu.dk som kan hjælpe?

På forhånd tak.
De bedste hilsner
Janser

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-09-09 09:41

Men hvad ?

Skriv lige hvilken besked du får, som fejl.

Hvis din forbindelse er ok, at du kan surfe på nettet, er der en opsætningsfejl i dit mailprogram....

Hvis du bare er skriftet fra kabel til trådløs, undre det mig at der skulle være fejl, i opsætningen.

Men pop up beskeden, tyder dog på at der er fejl i opsætningen af den trådløse del.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : pk2dk99

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-09 11:40

Det problem løser med at genstart trådløs router. Der er en lille knap bag ved trådløs router hvor du kan genstart den. Prøve der
Held og lykke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-09 12:25

En lidt mere udførlig beskrivelse er ønskeligt, vi aner jo ikke en DYT om hvad det er for noget udstyr du har; kun at du har internet med trådløs forbindelse.
Har du en router?
Hvilken model?
Hvordan opstod problemet?

Hvis du lære at give så mange oplysninger som muligt, når du stiller etspørgsmål, så vil du også få et hurtigere kvalifiseret svar.

DET ER EN OMMER, på den igen!

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 13-09-09 13:40

Hej igen

Jeg troede jo, at jeg havde givet de rigtige informationer - sorry

Øh... i henhold til installationsvejledningen fra TDC Bredbånd, står der i brochuren, at det er et ægte Kinderæg. Boksen indeholder: Modem, router, switch, firewall, bredbåndstelefoni. Er der et specifikt navn på boksen, som jeg skal lede efter?

Når jeg forbinder Router og min computer med en netledning, så kan jeg sagten komme på internettet, hente mails osv.. Men trådløst kan jeg ikke? En der har en løsning på dette?

På forhånd tak.
Jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 13-09-09 14:55

Tak for svaret pk2dk99.

Jeg er på igen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-09 15:08

Hvor langtkan du komme ind i opsætningen på WLAN = den trådløse opsætning?
Hvis du har en trådløs router fra før TDC's monopol lignende tid, så prøv at sætte den i mellem, og se om du kan komme ud denne vej.
Citat
I går ventede jeg en time i kø hos TDC og fik derefter at vide, at jeg kunne bestille en teknikker

Jo, TDC har en hurtig service, hvis man vil betale for det!

Hvor mange forbindelser tillader denne TDC boks at komme på nettet med.
Den maskine der køre trådløs, hvilken net kobler den op til? - Er du sikker på, at det er dit eget, eller er det måske naboens???
Den maskine der er koblet på med kabel, er ikke noget problem, men den der er trådløs, kan sagtens finde på, at koble sig til et andet netværk, hvis det findes i nærheden. Radiosignalernes vej er uransagelige!
Så du skal sikre dig, at det er dit eget netværk du bruger, og at det er valgt som det fortrukne netværk. Giv dette trådløse netværk en SSID, som du selv definere den; og koble så op til dette.
Oftest er der fra start et SSID som er ens for alle af din model, og derfor kan det vel tænkes at det er derfor den vælger en andet netværk med samme SSID.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 13-09-09 16:40

Godt....