/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
gæld
Fra : habekost
Vist : 221 gange
50 point
Dato : 17-04-03 13:00

Hej er der nogen der kan hjælpe, jeg står med en gæld på 240.000,- fordelt på flere lån og jeg vil gerne have samlet det hele til et lån, og da min bank ikke vil hjælpe, ved jeg ikke hvor man ellers kan henvende sig.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-04-03 14:01

din bank vil ikke hjælpe, men da findes da andre banker...prøv nogle forskellige...

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 19-04-03 10:49

Fortæl din bank at du skifter bank hvis de ikke vil hjælpe dig,tager de dig ikke alvorlig så er du bedre tjent med en anden bank.

Kommentar
Fra : steffen18

Dato : 23-04-03 18:06

start med at opstille et budget over dine ud/ind betalinger dette er en bank meget glade for. endvidere skal dette budget være realistisk, dvs. alt skal med, du skal jo vise banken at du er i stand til betale dine månedlige afdrag, og måske have et overskud. og som andre siger det hjælper at spille bankerne lidt ud mod hinanden. det med at true med at skifte bank.....lad værd med det, banken er ligeglad men det er du ikke. som et sidste råd...HOLD dig fra de nemme løsninger (acceptcard - GE-capital etc.) det kan godt være det er nemt.....men det koster kassen. Håber svaret kan bruges.

Kommentar
Fra : bjarneriis

Dato : 24-07-03 00:48

Ja, for gud skyld hold dig væk fra nemme løsninger.Det kan godt være at de reklamere med at det er "lån til bank rente"
men oven i hatten så er der gebyr og provision,så kan det sgu være det samme. Det er en ond cirkel...jeg krydser fingre for dig. (ved hvordan det er da jeg er i samme båd) havregrød og nul luksus!!! ØV!!

Kommentar
Fra : mr_brondby

Dato : 18-08-03 14:06

her har flere svaret med en masse ævl som du har hørt før og ikke har brug.!!!!.........imponerende at det var alt de kunne hjælpe med;"hold dig fra nemme løsninger"...................

du har ikke så mange muligheder, men her er lidt måske; der er flere firmaer der kan hjælpe dig med at komme af med en håbløs gæld,(søg på nettet)................sørg for at det er dig der bestemmer hvor højt dit afdrag på forskellige lån er..!!(jeg droppede engang alle afdrag, lidt efter lidt fik jeg acceptable tilbud fra mine kreditorer)................der er måske også gældsanering, man behøvedes ikke skylde millioner for at få gældsanering,)igen søg på nettet).................
men dit startbud må være at få HELE DIN ØKONOMI ned på papir, øv dig på en tale til din bank,(DU MÅ SELV VÆRE MEGET INDSTILLET PÅ AT FÅ GÆLDEN NED), og så ellers tage hele turen i den danske bankverden, det lyder åndsvagt men prøv en masse banker.................held og lykke

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 15-10-03 22:10

du skal lige vide at hvis din gæld overstiger 20 gange din netto udbetaling pr. mdr. så er der håb og et godt grundlag for at søge gældssanering

mvh. Poul-Arne