/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hår der ikke vil krølle??
Fra : learegina
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 12-09-09 15:24

Hejsa

Jeg har lige købt mig et krøllejern. Plejer normalt at bruge et glattejern når jeg vil krølle hår, men tænkte at det var nemmere med et krøllejern.

Jeg har normalt dansk hår, (leverpostejfarvet, evt. lidt tyndt og langt) og det ret flat, derfor vil jeg gerne kunne lave krøller i det.
MEN MEN MEN det virker åbenbart ikke, laver nogle fine krøller, hårlak i og så 15 min efter er krøllerne næsten væk, hvad gør jeg forkert? De plejer at holde en del længere når jeg laver dem med glattejern ( i hvert fald 2 timer).

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-09-09 15:51

Hvis du har langt hår og ruller det hele op på krøljernet, så holder det ikke hvis det ikke kommer varme til det inderste hår. Hvis du derimod tager en tot og så krøller den lidt ad gangen opad, så får du nok et bedre resultat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-09-09 00:25

Når du skal fjerne krøllejernet efter at du har rullet håret omkring det, skal du trække så lidt som muligt i håret. Håret køles jo hurtigt ned, så krøllerne bliver nemt trukket ud.

Fladjernet er måske nemmere at håndtere, så det går hurtigere med at vikle håret ud af krølle/glattejernet.

Hanne