/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyden er blevet væk i Vista...
Fra : axelbjarne
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 11-09-09 15:36

Meget mystisk! Lyden er blevet væk i Vista home premium - har været i enhedshåndtering, hvor der står: Denne enhed virker korrekt. Sætter jeg højtaler stikket i et andet "hul" skratter det i højtalerne...men ellers kommer der ikke en lyd ud, når den sidder som den skal - det grønne "hul".

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-09 15:41

Klik på højtalerikonet nede vede uret............... der er en knap hvor man kan slå den fra og til.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-09-09 15:47

Jeg har gået det hele igennem, tilsyneladende er alt ok, måske er det højtalerne der er gået????????????????lyder det usandsynligt...?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-09 16:00

Når du klikker nede på højtalerikonet bør der være noget som bevæger sig.
prøv at klikke på mixer - hvis du altså ikke har prøvet det.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-09-09 16:28

Den bevæger sig op og ned, når jeg ser på Mixeren...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-09 17:27

HVAD bevæger sig op og ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-09 18:19

Tja - så er der faktisk gang i den.

Er det er stationær comp. med lydudgang både for og bag.
For så er det meningen at front stikket afbryder for den bageste udgang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-09 18:29

Min egenerfaring siger så at fejlen ligger i dit keyboard....

Dette gælder hvis det er en stationær med et keyboard der har alle disse "nymodens" funktioner....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-09-09 18:30

Citat
HVAD bevæger sig op og ned

det er jo nok VU-metret eller hva' man nu kalder det.

Har du prøvet med et headset?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-09-09 18:33

Jeg har ingen headset...så nu har jeg bestilt nye højtaler, så jeg vender tilbage...i næste uge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-09 18:36

Dine højtalere har da intet at gøre med at "lydskyderen" bevæger sig op og ned

Det skyldes som skrvet fejl i dit keyboards lydindstillingsknap og derfor forsøger Vista at kompensere med det resultat at de modarbejder hinanden....

Den fejl har jeg set rimeligt tit....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-09 21:18

Husk lige at det er en linieudgang på computeren - så der skal være en forstærker hen til de højtalere.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-09-09 08:56

det var en defekt driver...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-09-09 08:57

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-09-09 17:20

Lige en tilføjelse...under enhedshåndtering stod der:

Denne enhed virker korrekt

...det kan man så ikke stole på....så det tog mig lidt tid, at regne det ud...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-09 19:43

Ja det er fordi Vista har en del drivere med - som ikke alle passer lige godt.