/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vacum.
Fra : Vex
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 10-09-09 17:31

Jeg har en Oliver CPI.
Hvordan kan jeg finde ud om der er nok vacum så der bliver suget benzin ind i cylenderen.Der hvor kaburatoren har siddet,kan jeg se en slags ventil,nærmest v-formet med metallammeller,hvad er det ?
Hvad slags karburator er det når gasspjeldet er hvor jeg kan skrue gaskablet af,ved at skrue to skruer af i toppen af karburatoren og trække et stempel op med en nål på ?
Hvad er Flux capacitor ?

Vex.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-09-09 14:17

Den der v-formet med metallameller som sidder under indsugningsstudsen hedder vist en indsugningsmembran: http://www.thansen.dk/products.asp?c=3041606376&n=1681976738
den sørger for at luft/benzin kun kan komme ind i motoren og ikke ud. en ensretter ventil kunne man sige.

Jeg har læst det hedder en "slide" karburator den du har... ved sku ikke hvad den hedder på dansk.
På de fleste 4 takt scootere sidder en karburator type som kaldes CVK, det dem med et låg øverst.

Citat
Hvad er Flux capacitor ?

Det vist en del som ham professoren i tilbage til fremtiden brugte i sin tidsmaskine bil..
Men en capacitor også kaldes kondensator på dansk er en elektronik dims som fungere ligesom et batteri. Altså man kan oplade den og aflade den.
Der sidder for eksempel en kondensator i en CDI som bliver opladt og derefter afladt til tændrøret gennem tændspolen.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 16-09-09 08:31

Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 10
Når du får løst dit problem med Oliver CPI.
Så prøv at få gjort noget ved det som jeg har kopieret ind
vvdriver

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-09-09 14:18

0 ud af 10 det da også et resultat.