/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kvittering
Fra : bauchmann
Vist : 741 gange
300 point
Dato : 10-09-09 10:35

Hej til alle.

Jeg har lige købt ny computer med Vista (64bit ) I det gamle XP kunne jeg få kvittering for modtageren havde læst mailen. Kan jeg ikke det i Vista? Kan jeg, hvordan gør jeg så?
Torben

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 300 point
Dato : 10-09-09 11:40

Det har jo intet med en ny computer at gøre

Men prøv at gøre sådan i

Åbn en ny meddelelse
På værktøjslinien med "Indsæt fil", "Meddelelsesformat" m.m. finder du "Indstillinger"
Klik på denne for at åbne "Meddelelsesindstillinger" hvor du kan afkrydse for anmodning for modtagelsen er læst og eller modtaget

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-09-09 11:41

Der skulle stå" Men prøv at gøre sådan i dit e-mail-program

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-09-09 11:44

Og hvis du bruger Outlook Ekspress, så vælg funktioner - indstillinger - vælg fanebladet kvittering og sæt flueben i firkanten "anmodning om kvittering for læsning af alle sendte mails" Og det gemmer du. Så får du fremover kvitteringer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-09 11:53

Citat
Og hvis du bruger Outlook Ekspress
den er ikke på Vista computere, men Windows Mail ligner Outlook Exspress så meget, at de samme indstillinger er cirka under de samme faneblade

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-09 12:05

Det har ikke noget med vista at gøre. Det er et spørgsmål omhvilket e-mail program du bruger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-09 15:41

Nu ikke skændes.

Det er helt korrekt at det drejer sig om hvilket mailprogram du bruger og ikke noget med Vista at gøre.

Er det Windows mail du prøver at gøre det i for så gøres det på fjg måde.

Opret en ny mail, under Funktioner kan du vælge - Anmod om kvittering for læsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-09 16:38

Og endelig hjælper det hele ikke en sk.. hvis modtageren siger NEJ

Sender du en mail der IKKE kommer retur - ER den modtaget.....

Om dn er læst er så en anden snak.....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-09-09 22:48

live mail: indstillinger --> kviteringer --> send ALDRIG en kvitering for læsning
Det hjælper når nu man modtager i omegnen af 100 mails om dagen, så var det direkte generende at blive bedt om kviteringer hele tiden

Citat
Se den sjove video jeg har fundet på youtube *GGGGGGGGGGGGGGGGGG
send straks videre til mindst 500 af dine venner så du også kan spilde deres tid

Afsenderen anmoder om kvitering for modtagelsen: send kvitering JA/NEJ

HELL NO!

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 11-09-09 09:52

Tak for svaret jangchr. Du tog også spørgsmålet seriøst.
Vist har det noget at gøre med Vista. Havde det været som XP behøvede jeg jo ikke at spørge. Tak til alle der har sendt mere eller mindre kvalifiserede svar.