/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Om at være fornærmet eller ej
Fra : jomfruane
Vist : 1089 gange
10 point
Dato : 09-09-09 12:04

Min advarsel om GratisDNS var for at undgå at andre spilder lige så store mængder tid.

Det handler ikke om at være fornærmet, men om at være irriteret over at få lovning på noget, der reelt ikke er tilgængeligt. Uanset om en ting koster 49kroner eller 49 000koner, skal man overholde sine løfter som sælger.

Når man smækker i synet på forsiden af en hjemmeside, at der står en hær parat til at hjælpe - også nybegyndere, så må man forvente nybegyndere.

At lave hjemmesider er selvfølgelig en kunst. Men det tager lige så lang tid at lave en dårlig, som at lave en ny. At skrive en Wiki, uden at læse korrektur på den er direkte dumt.

Og sådanne holdninger har jeg.
At omskrive mit tip til at det handler om at jeg ikke er vidende nok, er lidt dumt. Mit tip handler jo netop om, at man skal holde sig væk, fordi der bliver lovet at man kan være uvidende - men at dette reelt ikke ermuligt.

Og så er man selvfølgelig i sin gode ret til at være uenig, men det er da påfaldende så hurtigt både mit og modtippet blev bedømt

Og sjovt så dårligt modtippet er formuleret

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-09-09 12:13

http://kandu.dk/tip20119.aspx

Det er mærkeligt, at en "kunde" hos GratisDNS bruger så meget energi og skriver lange sure private indlæg til mig, og lægger tips ind.

Jeg er i min gode ret til at have haft en dårlig oplevelse med et firma.
Hvorfor i alverden skal man dog svines til af den grund?

Jeg ender med en sekterisk smag i munden, ikke en oplevelse af omtanke og seriøs forretning.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 12:26

Tja - stiller mig gerne op og forsvarer mig selv - ja det er mig der har skrevet til dig ved siden af - men som skrevet og stiller min hjælp til rådighed.

Problemet er jo nok at du forventer en service ef noget der er gratis, stillet til rådighed af en frivillig person i DK!

Problemet er nok mere at du beskriver at du ikke kan få det til at virke!
har du læst guides, har du stillet et velformuleret spørgsmål???
Derefter er dit ordblindhed(som du skriver i mit personlige svar) lige blevet til hans problem??
Det er da på din maskine du kan installere noget software der læser diverse hjemmesider's indhold op - således at det kan hjælpe ordblinde med at forstå tekniken bagved.
Der er masser af mennesker der hjælper i lige præcis hans forummer omkring DNS - men det er en skare af folk (som jeg ser det) som virkelig ved hvad tingene handler om - og de har flere steder beskrevet hvordan spørgsmål mm skal laves korrekt netop for at det ikke er tidspilde. Hvis dette er gjort skal du tænke på allesammen bruger deres fritid på det!
Tænk sig at brokke sig over noget man får gratis - og ikke mindst at andre folk bruger deres fritid på at hjælpe!

Men hvem er det lige der tager tingene personligt nu ?????

Som andre skrev :
Tag en tudekiks og kom videre! dine fejl er jo ikke hans skyld!!! At beskylde ham for at være på kant med loven ???? - følger du selv forumreglerne osv i gratisDNS forum???

Men som skrevet privat - vil gerne hjælpe dig med din opsætning - for svært er det nu ikke!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 12:33

Du er absolut i din gode ret til at have en dårlig oplevelse .- og hvis ikke man afhjælper dette ved at tilbyde sin hjælp - hvad gør man så!
Men du er ikke i din gode ret - til at beskrive et produkt som noget det ikke er - fordi man ikke kan forstå teknikken eller kan læse WIKI/guides osv.
Der har ALTID været mange frivillige hjælpere omkring GratisDNS forummet - Men hvis ikke man kan beskrive reelt hvad ens problem er - og hvad man vil - tror jeg ikke på at man får en henvisning til meget andet end til siden om HVORDAN MAN STILLER SPØRGSMÅL:

Problemet er nok mere - at folk forventer - ved at sidde på sin R.. at få alting serveret selvom det er gratis.
Om mit modtip er formuleret dårligt eller ej, er vel for sagen udvedkommende. Hellere det end at skrive en løgn eller indicier - baseret på manglende evner!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 12:33

Tak Onkel klog!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-09-09 12:34

Citat
Tænk sig at brokke sig over noget man får gratis - og ikke mindst at andre folk bruger deres fritid på at hjælpe!

ER det da ikke det som sker med jævnlige mellemrum her på KANDU ????

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 12:37

Men viser gerne mine PM:
Det er ikke svært at finde - Ganske enkelte beskrevet guides

http://wiki.larsendata.dk/index.php/GratisDNS.dk

http://wiki.larsendata.dk/index.php/Hjemmehosting

MEN AT beskylde dem for at sætte en kanonfed tjeneste til rådighed gratis - for derefter at forlange de skal yde support til alle - der ikke gider/kan/vil/kan finde deres guider - er at trække den over stregen!

Peter Larsen som driver Gratis DNS - er nok en af de mest anerkendte dataloger i DK - som nok har styr på tingene - Men jeg tror ikek han gider at bruge sin fritid på at hjælpe alle andre!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Svar
Fra : [Er ikke online] jomfruane [Tre en halv stjerne]

Dato : 09-09-09 11:47
Det er fint du synes det.

Men det er falsk varebetegnelse og på kant med loven.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvilket af tingene er på kant med loven ???

At han stiller en tjeneste til rådighed gratis - som du ikek kan finde ud af at bruge?
kig på tippet - kig på modsvaret - det siger omkring brugernes kunnen - og hvilke personer der bruger det og deres kvalifikationer!

Men at beskylæde ham for at være ulovlig mm - så tror jeg absolut han har mere check på hvad han må og ikke må - fremfor dine indicier og uvidenhed!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Men har du stillet et kvalificeret spørgsmål i forummmet med de detaljer om hvad du ikke kan finde ud af ????
ordentligt beskrevet og dokumenteret kvalificeret - så andre almindelige mennesker kan forstå hvad det reelt er du vil opnå ???

Tit og mange gange gider man slet ikke besvare nogle spørgsmål netop af denne grund:
1. manglende indsigt/dovenhed der ikke gider læse dokuemtation.
2. dårligt formuleret uden forståelse af helheden og ideen i spørgsmålet.

HVis du endelig har skrevet et spørgsmål i forummet - efter du har læst div. guides og howto ask question - så vil jeg da gerne se dit spørgsmål og besvare det.

Men at du desværre er ordblind - er jo ikke ligefrem hans skyld. Skulle han sætte et program op der læser det for dig højt ???? Det er normalt programmer man installerer på den enkelte maskine på brugerniveau - der kan hjælpe imod diverse ordblindhedsfejl!
Hans guider bliver faktisk brugt over hele verden, og han er en extremt højt begavet mand! han har personligt selv stillet server mm til rådighed i starten og har nu udvidet sit firma til at indeholde mere end som så!
Men gratisDNS har ALTID været dokumenteret ordentlig - så
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Svar
Fra : [Er ikke online] jomfruane [Tre en halv stjerne]

Dato : 09-09-09 12:09
hvorfor tager du det så personligt?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
så længe man selv ved hvad de forskellige begeber er - så er det faktisk utroligt nemt.

Men jeg vil meget gerne hjælpe dig hvis det skuklel være aktuelt med din opsætning.
Jeg syntes bare ikek på nogen måder det er acceptabelt at fordi man er på 2forskellige niveauer så er det den kloge's fejl!

Hvis du skulle have interesse i hjælp, vil jeg meget gerne hjælpe dig med opsætningen og kan kontaktes på hotmail pbjudby@hotmail.com!

P.S. Det er ikke ment som et angreb på dig - men på holdningen om andre's arbejde er ikke godt nok - hvis jeg ikke forstår det
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg tager det på ingen måde personligt, men jeg syntes virkeligt det er ufatteligt, at folk's egne evner ( dermed ment at vi kan ikke alle være ens - gudsketakoglov for det) rækker til en løsning - så er det alle andre's skyld!
Hvorfor tager du det personligt - eftersom du ikke kan finde ud af noget teknisk og så er det hjemmesiden - der i deres WIKI beskriver de tekniske begreber mm for - men det er deres skyld du ikke kan finde ud af det!

Men som sagt - jeg vil meget gerne hjælpe dig med opsætningen - hvis det er aktuelt!
Det er på ingen måde taget personligt fra min side - men jeg syntes ikke på noigen måde det er Peter Larsen's skyld!

De 2gange jeg har haft spørgsmål - er de besvaret indenfor 1time - hvis svarer kan forstå formuleringen!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-09-09 12:37

- nu forventer GratisDNS jo nok ikke "jomfruelige" henvendelser. Konceptet er udviklet af, og målrettet til selvstændigt tænkende personer...

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 12:41

@Severino

jo desværre! Mærkelig mentalitet at have!
Men det værste er jo nok - at udfaldet er at det giver en dårlig opfattelse til andre - af 1person ikke kan finde ud af noget - giver op i arrigskab.

om hun er akedemiker eller ej - så kan hun da nok ikke forstå teknikken siden hun skal bruge hjælp.
og hvis man ikke lige kan forstå denne opsætningsguide fra GratisDNS - så skulle man nok hellere pakke sin PC ned i papkassen og afleverer den tilbage!

MEN tror ikke hun lige har læst de sidste linier:
Så skal man bare vente på at DNS slår igennem verden over (ca 12 timer, maks 48 timer). Til dem som ikke vil skrive smtp-server.min-dumme-udbyder.dk som smtp server, men hellere vil have smtp.domæne.dk kan oprette en CNAME record som beskrevet ovenstående, hvor "Vært" er dit domæne med "smtp." foran og "Kanonisk navn" er din udbyders SMTP servers navn. Du kan nu bruge smtp.domæne.dk i din mail klient istedet for din udbyders lange navn.

Denne guide er lavet til .DK domæner men vil virker med alle andre domæner som GratisDNS understøtter.

Vi yder ikke hjælp på dette, vi henviser til http://forum.gratisdns.dk for yderligere hjælp.

Guide skrevet af, Dan Molberg (beyond.repair.dk) og Peter Larsen (www.czar.dk).

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 09-09-09 16:26

Typisk kællinger, at brokke sig over sin egen dumhed.

Find dit strikketøj.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-09-09 16:27

Det er meget mærkeligt, at se et privat indlæg se anderledes ud end hos mig

Nu må dette vanvid altså stoppe Pentaque. Det er som om du bare slet ikke vil forstå?
GratisDNS kan være nok så meget et supertilbud til dig og andre der har brugt livet på det.

Jeg ved heller ikke hvorfor du har så svært ved at forstå, at det ikke er mig der er den ordblinde

Jeg takker for dit tilbud om at hjælpe!

Desværre har jeg fået et lige så uklogt svar fra den eneste tilgængelige email der er på siden - til Salgsafdelingen.
De har samme holdning - at jeg bare skulle holde mig væk. Pointen er (for ethundredesyttendeogsidstegang), at der var intet jeg hellere ville.
Jeg ville bare ikke have været lokket ind i første omgang, med falske løfter.

Nu vil jeg ikke bruge yderligere tid på sagen. Men bare lige et eksempel: whois - er selvfølgelig der man indtaster navneservere, hvis man vil væk. Proceduren er anderledes med .eu end .dk - .eu fremgangsmåden er ikke beskrevet og jeg måtte lede google igennem for at finde "whois" var det rigtige sted.

Måske hvis man er burhøns er det whois, men det er altså ikke logik for mig - og formodentlig heller ikke for andre dødelige. Derfor tippet!

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 09-09-09 17:03

hej jomfruane
nu ved jeg ikke lige hvad du skal bruge gratisdns.dk til
men hvis du en webserver på en af dine maskiner ?
så kan jeg anbefale http://dyndns.dk/

.....................................................
men hvad er det helt konkret du skal bruge ?

fordi det jeg læser i denne tråd er ikke andet end ordkløveri

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-09-09 17:11

Hej dos - jeg blev bare lokket af et tilbud om et billigt .eu domæne. Lagde det over på en host efterfølgende.

I går fik jeg en mail om at nu blev domænet snart slettet fra GratisDNS.

Da jeg kun har erfaring med .dk domæner undrer jeg mig.

Hvor skifter jeg navneservere næste gang det skal flyttes (det skal det). Og hvordan får jeg betalt mit årsgebyr - domænet er jo redelegeret, ikke flyttet?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-09-09 17:26

Citat
(Automatisk besked, besvarelse ikke nødvendig)
Hejsa...

Forklaring:
Vi laver et tjek en gang om ugen af alle domæner, for at se om de er oprettet så vi
er DNS for domænerne. Vi giver automatisk ejeren besked om problemer.

Dette brev er en sådan advarelse om problemer.

En god kilde til information er vores hjælpeforum. Hjælpeforumet finder du på
http://forum.gratisdns.dk

Fejlbeskrivelse:
Vi har ved et DNS opslag ikke kunne konstatere at vi er autoritativ DNS for dit
domæne. Bemærk, fejler vores DNS opslagscheck, så kan du få dette brev ved en fejl,
du bør derfor først blive nervøs ved at subjekt siger "domæne.dk (2/5)", altså
forsøg 2 ud af 5..

BEMÆRK OGSÅ..
Hvis du er ved at købe et domæne hos GratisDNS/redelegere et domæne TIL
GratisDNS.dk, så KAN du få denne besked fordi du er MIDT i processen og domænet ikke
er færdigregistreret/redelegeret eller ikke aktiveret endnu! IGNORER DA VENLIGST
DENNE BESKED!!!.

Denne besked handler om domænet der er nævnt i subjekt.

Fejler DNS 5 UGER i TRÆK, så slettes DNS for domænet.

BEMÆRK VENLIGST: Dit DOMÆNE slettes ikke, men DNS for dit domæne slettes fordi vi
vurderer du ikke bruge vores DNS aktivt.

Du kan så også regne ud, at du skal skifte aktivt til at bruge vores DNS indenfor 28
dage fra oprettelsen, ellers slettes din DNS opsætning.

Det er ikke mulig at frabede sig dette brev, da der er tale om en teknisk oplysning
af nødvendig karakter. Ønsker du at slette DNS for dit domæne (fordi du har flyttet
DNS væk fra GratisDNS, eller du ikke ønsker at bruge vores service), så gøres det
her:
http://admin.gratisdns.dk
(du kan også generhverve dit kodeord på denne side)

Fortsat god dag..

www.gratisdns.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-09-09 18:11

Hvis det er et brev du har fået, så må jeg sige at det ligner volapyk. Og alt for mange stavefejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-09 19:29

Som jeg læser det brev:
Hvis der ikke er noget sted at sende hen til så ophører de med at sende.

Når der kommer en forespørgsel på et domænenavn eks. www.hirsenet.dk
Så vil gratisdns sende videre til der hvor domænet ligger.
gratisdns har så fået at vide hvor domænet holder til eks. www.web10.dk
Nu kan domænenavnet ses i en browser.

Jeg har kørt med egen server, men har flyttet domænet til web10

Det er lidt svært at styre egen server via gratisdns med hjemmeside / mail / og andet godt.
Der skal læses lidt, men det er jo trods alt helt gratis.

Som mangeårig bruger af gratisdns................har jeg absolut intet at klage over.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-09-09 11:30

Ja det er jo ganske enkelt - hvis man forstår sig på DNS.

De tjekker 5uger om din host svarer på domænet! Dette sker 1 gang om ugen.
Derefter sender de en advarsel ud - hvis ikke host svarer.
Derfor er den væsentligste linie - EMNELINIEN i den tilsendte mail, eftersom den skriver hvor mange uger din host ikke har svaret! Som der står i mailen! hos GratisDNS. De skal jo vide hvor de skal sende det hen - altså til hvilken IP din host står på. Først derefter svarer den. Som det er nu PT - peger dit domæne på GratisDNS, som ikke ved PT hvor din maskine er.
Snart slettet???? det er fordi du ikke har angivet hvor din host er i admin-interfacet
Foresætter det over 5uger - sletter de din opsætning - da den ikke peger nogle steder hen.
og hvis det er problemet - Så er der nu ikke ændret i det indlæg - svar er skrevet som det er - så hvis du så siger jeg omformer det - jøses!

Reelt tjekker de for dig at din host svarer og ikke er nede - hvis den ikke svarer og er f.eks nedlagt - så slettes den efter 5uger i træk hvor den ikke har svaret.
Det er reelt egentlig ganske enkelt HVIS man forstår sig på begreberne, istedet for at sætte sig tilbage og tro al viden kommer. Typisk danskermentalitet!

RTFM
Read The Fucking Manual!!!!!!!!
(og det er sgu enkelt hvis man læser og forstår)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 24-09-09 13:20

Det var brevet jeg fik, som jeg lagde ind her - og ja, min fortrydelse er bare at det er for sjusket beskrevet det hele. At anklage det skulle skyldes en "Danskermentalitet", ikke at forstå så ringe formuleringer, er usagligt.

Jeg læser netop manualer og sætter mig så godt ind i sagerne jeg kan. Problemet med gratisDNS er at beskrivelserne ikke efterlader en normaltbegavet oplyst. Derfor min advarsel imod dem.

Jeg forstår , at jeg mangler at tilføre noget i admin-delen, så nu vil jeg gå på jagt efter denne. Men jeg har indtastet navneservere (og vel dermed IP-adressen) til min nye host.

Hvis nogen har hjerte til at meddele mig hvor jeg skal indtaste min nye host navn og hvordan jeg får betalt årsafgiften fremover, så vil jeg gerne smidde max mulige point efter vedkommende.

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 25-11-09 11:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål