/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail på bærbar
Fra : Visionary
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 09-09-09 06:58

Jeg har lavet et lille netværk derhjemme.

Hvordan for jeg sat det op, så jeg kan læse mails på den bærbare??
Pt. så kan jeg kun læse dem på den stationære.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-09 07:04

du opretter bare samme mailadresse på din bærbare. men de kommer stadig kun ind på den pc der er tændt og logget på mailprogrammet. når først en mail er hentet ned, får du den ikke igen. det er ikke altid særlig praktisk. jeg har selv det samme system, og skal somme tider have tændt den stationære for at finde en gammel mail.

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 09-09-09 08:45

en løsning kan være at man først slætter mails efter ex. 14 dage

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 09-09-09 08:49

på bække maskiner

(sætter = sletter)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-09-09 11:07

Ja - under indstillinger for kontoen .- kan du under advanceret lndre dette.

Men det er ikk smart da det fylder mailboksen op (og derefter afviser indkomne mails) hvis den overstiger tilladte antal MB:

Jeg ville til hver en tid bruge IMAP protokollen istedet for, da mails da ligger på Serveren og ikke på klienterne - så er mailen ens på alle maskiner og ikke mindst kan ses hvilke er læste og ikke læste !
Men det er noget din mailudbyder skal under støtte - hvis du overvejer dette !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-09 18:49

Det kan du uden videre med gmail fra google.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 18-11-09 14:58

hej eyvind,

tak for svaret, men hvordan gør jeg lige det, rent praktisk??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 15:55

Jeg har en gmail hos google.
Den kan jeg bruge fra eks. Outlook og windows Live mail
Jeg har sat gmail til at gemme mails på serveren og lige nu har jeg 7392 MB til rådighed og efter at have den mail i en del år bruger jeg kun 1 %

Jeg har flere mail adresser som bliver videresendt til denne gmail.

Ligemeget hvor jeg er og på tilfældige computere kan jeg betjene mine mails og mine kontaktpersoner.

Først skal du oprette en gmail her:
www.google.dk
klik på login oppe til højre
vælg "ny konto" og følg vejledningen

Når den er oprettet:
login
klik på indstillinger
klik på videresendelse og pop
aktiver pop (for at du kan bruge gmail fra eks. outlook)

Vend tilbage når du er nået dertil.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 18-11-09 18:23

kan jeg så beholde den mailadresse som jeg har nu???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 19:20

Du skal ikke vise din mailadresse her på Kandu.

Men hvilket efternavn har din mail eks. xxxxx@navn.dk eller xxx@navn.com

Så kan vi se om den kan køre med.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 19-11-09 10:20

@besked.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-09 10:38

Jeg kender ikke den @besked.com som ser ud til at ligge hos TDC.

Hvis det er en popmail kan den sikkert lægges ved siden af en gmail.
Hvis den kan videresendes til gmail, kan den ligge hos gmail