/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Netkort virker ikke
Fra : Mike87
Vist : 334 gange
50 point
Dato : 08-09-09 16:41

Hej.

En vens computer kan ikke finde nogle trådløse net og den kan heller ikke komme på nettet via kabel. Mankan slet ikke finde netværkskortet på computeren længere. Den har fungeret fint indtil nu.

Det er en bærbar Acer 2½ gammel - så mit spørgsmål går på om hun bare kan købe et mobilt bredbånd og benytte dette, frem for at ofre penge på et nyt netkort? Eller går bredbåndet også over netkortet?

På forhånd tak

- Mike

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-09 16:45

Jeg tror din ven har fanget en trojaner eller to, der blokerer.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 08-09-09 16:53

Det var også min tanke. Og aktivering/deaktiverings-knappen er selvfølgelig tændt.

Men hvad vil løsningen være?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-09 17:06

At få den renset med Malwarebytes eller lignende.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-09 17:14

Det er vel ikke bare driveren til netkortet er er smadret. Prøv at se om du kan se netkortet i Enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-09 17:15

Fijala-> Det er både 10/100 og wireless, der ikke virker.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 08-09-09 17:24

Netkortet kan ikke findes i enhedshåndteringen nej.. Og der skal ikke ofres alt for meget på denne billige 2½ år gamle acer - derfor ville jeg egentligt bare vide om et mobilt bredbånd kunne være løsningen - eller om denne også benytter netkortet?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-09 17:29

Er det en trojaner, der blokker hjælper mobilt bredbånd intet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-09 17:39

Ja en rensning af pc for snavs og andet skidt er i orden, men det er jo ikke lige sikkert det er der det driller. Hvorfor ikke lige ofre den smule tid det tager med at tjekke for drivere. Hvis der slet ikke figurerer nogle netkort inde i Enhedshåndtering er det jo nok ikke trojanere de er på spil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-09 21:02

Mobilt bredbånd er ikke billigt.

Prøv lige:

start > tilbehør > kommandopromt > skriv efter C:\>ipconfig /all
tryk enter

Kan du se et eller 2 stk. 12 cifret nummer eks. 10 22 fe 46 ab e3
ihøjre side af det sorte felt.