/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HJÆÆÆÆÆLP!!!
Fra : prisme
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 17-04-03 09:13

Jeg har fået virus i disse filer: sysconf.exe sysconf32.exe og syscon~1.exe. Jeg ville blive meget glad hvis en eller anden lige kunde sende en kopi af disse filer til jesper@prismatic.dk!

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 09:24

Hej Jesper. Du har ikke brug for disse filer. Du skal have renset din pc for utøj, og det er normalt ikke så svært. Men jeg har brug for flere oplysninger. For det første: Hvilken virus drejer det sig om? Se det i logbogen på din virusscanner. Har du ingen virusscanner må du bruge en onlinescanner. Gå ind på ind på http://www.spywarefri.dk og klik på menupunktet onlineværktøj ude til venstre så kommer du til en rigtig god onlinescanner. Den vil så når scanningen er overstået fortælle dig hvad virus det er og om den kan slettet umiddelbart. Nogle kan ikke slettes umiddelbart da de bruges af Windows til andre opgaver. Hvilket styresystem kører du?
Du må fortælle lidt mere så kan vi sagtens få rettet din pc op igen, for du har vel ikke slettet de tre filer du nævner. De er vel bare ramt af virusinfektion.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 09:28

Uha.. aldrig aldrig ALDRIG køre sin computer uden en virusscanner! Norton er god, men fylder meget, PCillin er ligeså god og fylder mindre!
Tænk på, at når din pc bliver inficeret går det ofte ud over alle, du tilfældigvis har til at ligge i dit adressekartotek. Plus at det er skideirriterende for dig selv.
Da ormen klez var på sit højeste blev min angrebet tre gange om dagen cirka... da var jeg MEGET glad for norton!
Så skynd dig at få installeret en virusscanner!
Mvh, Christina

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 09:35

C:\WINDOWS\System32\SYSCON~1.EXE
is infected with the Backdoor.Sdbot virus.
Unable to repair this file.

C:\WINDOWS\System32\sysconf.exe
is infected with the Backdoor.Sdbot virus.
Unable to repair this file.

C:\WINDOWS\System32\sysconf32.exe
is infected with the Backdoor.Sdbot virus.
Unable to repair this file.

Det er Norton Antivirus 2002!

Jeg kører WinXP Pro Eng.

Filerne bruges af windows.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 09:35

Her finder du ALLE de gratis virusscannere på nettet:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm
For mig at se har de ikke glemt nogen.

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 09:36

Christina. Skriv kun hvis der er noget jeg ikke ved. Jeg er under uddannelse som IT-supporter og jeg ved godt at hverken Antivirus eller Firewall er noget du kan undværer!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 09:37

JEG HAR EN VIRUS SCANNER!

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 09:45

Ok! Kører du NTFS eller fat32? Hvis du ikke lige bruger NTFS så kan F-Prot klare den virus, men jeg må først lige vide det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 09:55

hej prisme
Nu er der jo nok skrevet tykke bøger om hvad både du og jeg ikke ved, så det bliver ikke heeelt nemt at følge din opfordring..

Iøvrigt var det jo heller ikke skidenemt ud fra dit spørgsmål at vide, at du sådan set har en virusdetector, så tag lige og behold dine syrlige kommentarer for dig selv. Når folk skriver herind, kan man ikke tolke noget som helst ud fra deres indlæg.. teoretisk set kunne du være 9 år og ikke ane, at det er en god ide at have et antivirusprogram! Men jeg beklager da, hvis du følte dig trådt på!

Med ønsker om en god påske, Christina

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 09:59

Først. Undskyld Christina. Jeg har bare lige nogle små ting der provokere mig her!

Second: Jeg kører Dynamisk disk NTFS

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 10:00

Først. Undskyld Christina. Jeg har bare lige nogle små ting der provokere mig her! Håber du kan tilgive mig

Second: Jeg kører Dynamisk disk NTFS

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 10:01

Jeg har lige scannet min maskine og der er 88 filer der er inficeret og kun 2 er repareret!

Jeg tror den eneste udvej er format C:

Eller hvaj!?!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 10:02

bare i orden

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 10:14

Din Norton må altså ikke være opdateret, men ok videre. Når du scanner skal du huske at gøre det medens at du har systemgendannelse deaktiveret. Det er meget vigtigt. Ellers må du ind i regedit og slette disse to nøgler. Gør det fra fejlsikret tilstand.

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Configuration Loader = syscfg32.exe

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Configuration Loader = syscfg32.exe

Vent nu lidt med det formatering. Kom tilbage. Men kender godt den virus. Det er desværre en af de svære.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 10:26

Når du engang har fjernet skidtet så hent et af de gratis værktøjer mod trojaner og spyware her
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Jeg bruger meget spywarefri fordi at jeg kender de der står bag (de bedste fra Ekspertens sikkerhedsgruppe)

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 17-04-03 10:43

Hej Prisme;

Sådan lige et lille indspark til dit problem http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.sdbot.html

Det er forresten meget godt at have en AV Scanner kørende - specielt, hvis den er 100% opdateret og aktiv konstant!
Siden du har fået virus kunne det tyde på, at du ikke har haft den kørende hele tiden.

Et lille velment råd; som IT Supporter "taber" man ikke hovedet, når andre siger noget! Det er mere end uprofessionelt - tænk, hvis "skingur" var en kunde - så er det for sent at komme bagefter og sige undskyld.

God fornøjelse med ovenstående link.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 10:56

hehehe. Tak for alles råd og vejledning. Tro mig, jeg er ikke sådanne på arbejdet!

Jeg tror jeg formatere alligevel, mi´n maskine kunne godt trænge!

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 20 point
Dato : 17-04-03 11:02

Og når du så har formateret kan du jo passende gi mig dine point for svie og smerte

He he! God påske!!!

Godkendelse af svar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 11:10

Tak for svaret skingur. skriv endelig, hvis du har problemer eller noget

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 11:12

hov... jeg jokede bare! Men tak alligevel!

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 11:25

Også tak til als for en times arbejde. Normalpris: 750,- kr. Din pris 0,- kr + en tak.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 13:18

OK! Ingen tak. Blacklistet.

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 17-04-03 15:40

hehehe jo. tak til alle skrev jeg! Men ALS tak for din hjælp. Kun 750! Vi tager normalt 895,-

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-04-03 17:38

Ok! Taget til nåde Ha' en god påske med din cleane pc. Kan dog anbefale at du bruger SpywareBlaster og IE-Spyad samt måske ad-aware eller spybot. Den sidste er bedst.