/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg er læge skræk MEGET
Fra : Mille1966
Vist : 2595 gange
50 point
Dato : 07-09-09 21:47

Jeg er læge skræk MEGET og er bange for der er noget galt med mit underliv ,bløder som alle andre kvinder 4-7 dage så stopper det,men de næste dage er det stop men når jeg har tisset uden blødninder og skal tører mig kan jeg se der er gamle rester af blod. Disse symtomer har jeg ca hver andet år . det skal siges jeg lider meget af denne måndelige ”cirkus” ondt i bryster, underliv mm. spørgsmål er : jeg har privat hospital forsikring og er medlem af danmark kan jeg undgå min læge ? de er søde men jeg er hunde angst.
Jeg lider meget af angst pga. RIGTIGT mange dødsfald her i blandt mit barn og en masse familie mm
Kort og godt Læge angst med stort og måske er jeg hypokonder
Men min blødninger spiller puds med mig
P.s har lige misted min dejlige far for 14 dage siden kan min menstruation lege kispuds der ??
Det er 2 år siden jeg har oplevet sådan en menstruation

Hjælp mig .. ikke røv fuld det har jeg ikk brug for lige nu
Og i spøg sikkert har jeg blevet tilbudt hjælp Psykolog mm og ja det har jeg men det hjælper ikk
Jeg kan og tør ikk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-09-09 21:53

du kan godt hjælpes hvis du selv vil, men det kræver dit samarbejde . spørg din læge, om han kan henvise dig til hypnotisk behandling. jeg har gode erfaringer med hypnose.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-09 21:54

For mig lyder det som om, du ikke har lægeskræk for alle læger, da du nævner privathospitaler??

Mille66, det kan sagtens være pga dødsfaldet din krop reagerer som den gør -- kondolerer --

Tag nu og få en tid hos lægen, og hvis det er pga den ene læge du ikke kan komme afsted, så skift læge

Du kan altid gå til en anden læge, men du kommer selv til at betale, når du er i sygesikringsgruppe 1, og du får ingen tilskud,

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-09-09 01:45

Det lyder faktisk som et ret stort problem.

Måske du kunne prøve at ringe til vagtlægen, ved ikke lige om de ville være villig til at hjælpe dig, prøv at forklare dit problem med lægen samt med blødninger.

Om ikke andet kan de sikkert fortælle lidt om hvad der kunne være galt.

Ellers prøv at skriv et brev til netdoktor, igen ved ikke de kan hjælpe men da også et besøg værd, hvis du forklare dit problem.

Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-09 09:06

Typisk hysteri.
Det har navn efter livmoderen, og er en typisk kvindereaktion. Det går nok over med alderen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-09 09:22

Min dybeste medfølelse, at miste et barn burde ikke overgå nogen, men vi kan jo kun beskytte vores børn.

Jeg hader tandlæger og er ikke specielt glad for nåle, men det er nok mere at man er bange for diagnosen når man opdager noget uregelmæssigt.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 08-09-09 09:28

Du skriver, at vi ikke skal nævne psykolog, men det vover jeg nu alligevel.....
Du skal behandles hos en psykolog der arbejder med kognitiv adfærdsterapi. Den form for terapi giver rigtigt gode resultater med fx angst.

Held og lykke!

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-09-09 09:39

Mill66... du kommer ikke udenom at kontakte din læge

Din læge vil helt sikkert sige at det er en normal reaktion ovenpå et dødsfald, men du skal have lægens ord for det, og hvis du ikke kan lide at henvende dig til din læge, kan du som Nordsted1 skriver, skifte læge (via kommunen)

Jeg vil ikke sige du skal til psykolog, det er helt naturligt at blive møjhamrende ked af det, når man har et dødsfald i familien, ting tager tid, og du skal nok komme ovenpå igen

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 08-09-09 10:07

Gammelt blod er altid et faresignal, uanset hvor det kommer fra!
Du er nødt til at gå til lægen - det handler om dit liv!!!

Ring til din læge og forklar ham/hende om dine symptomer, fortæl samtidig hvor bange du er, og bed om at han udskriver nogle beroligende piller, som du kan tage en time før, du skal til undersøgelse. Når man skal opereres får man også altid to Stesolid inden man kommer på operationsgangen, og det kan berolige de fleste.

Jeg er selv HNPCC-patient, og har et arveligt kræftgen der omhandler tyktarmskræft og kræft i underlivet, hvilket jeg allerede har haft. Jeg går til undersøgelse hvert 1½ år, og hader de tarmundersøgelser! Derfor får jeg hver gang beroligende medicin inden jeg skal på hospitalet, og det virker godt for mig.

Der er ikke andet for, end at gribe knoglen mellem kl. 8-9 og få en snak med lægen.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 08-09-09 11:25

Citat
Jeg vil ikke sige du skal til psykolog, det er helt naturligt at blive møjhamrende ked af det, når man har et dødsfald i familien, ting tager tid, og du skal nok komme ovenpå igen

Til Olesen-50!
Jeg anbefaler ikke psykolog pga dødsfald, men pga lægeskræk.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-09-09 13:16

Hej alle
Tusinde tak for alle de søde ord
Jeg har fået en henvisning til psykolog i dag og nogle milde piller.
kender i nogen psykolog der bruger hypnotisk behandling på fyn

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 08-09-09 13:45

Jamen kæreste Mille66, det er da kun halvdelen af problemet du har taget fat i... men helt bestemt godt, at du får begyndt, men hvad med resten?

Eller sagde lægen, at det var en naturlig reaktion ovenpå dødsfaldet??

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-09-09 14:12

Hej Nordsted
Det var mig selv der spurgte efter en henvisning da jeg har lidt af angst i mange mange år

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 09-09-09 07:31

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-09 07:35

Mille66, angst kan påvirke kroppen på mange måder, så det er rigtigt godt du får gjort noget ved det, men du må også få taget hånd om resten af dit spørgsmål

Rigtig god bedring