/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Delling af hd
Fra : Blight_dk
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 17-04-03 03:37

hmm tjaa mit spørgsmål r egentlig meget simpelt.
Hvordan deler jeg min hd (Harddisk)?

Skipper

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 17-04-03 04:08

Hej..

Er det i en netværksforbindelse ???? ... hvis ja er det det egentligt bare højreklikke--> Deling og sikkerhed/Sharing and Security.....

/Caine

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-03 08:27

Hejsa

Deling af HD i din computer. Hvis du ikke har brug for at gemme data og har alle program disketter/CD kan du bruge kommandoen FDISK. Hvis du ønsker at beholde dine data og installationer intakt, skal du (kan du) bruge et program som hedder PatitionMagic, du kan læse mere om dette program på http://www.swandistribution.com/dk/products/showproduct.cfm?ProID=330
Hvad angår kommandoen og instruktion i FDISK kan du kigge på mit indslag http://www.kandu.dk/dk/tip/3550

Hygge... og god påske
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-03 09:01

NB: Hjemmeside for PowerQuest http://www.powerquest.com/ (PartitionMagic)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-04-03 11:52

partition magic koster ca 800 kr så det vil jeg ikke anbefale.men deling af tom harddisk
kan gøres med fdisk(primær-derefter udvidede partition - kaldes de enklete dele af harddisk der deles op) eller hvis du bruger xp/win2000 under indstallation(som du har lyst til) og i xp :
start-kontrol panel-administration-computeradministration-diskhåndtering
del den tomme plads på harddisk som du har lyst til.
?