/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
keramik glasur
Fra : NannaFlip
Vist : 1364 gange
200 point
Dato : 07-09-09 09:28

hej
er der nogle der har prøvet at indfarve glasure med brombær eller andre sjove ting ? jeg brænder på 1240 gr.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 07-09-09 11:11

DESVÆRRE TROR JEG IKKE DU VIL FÅ GLÆDE AF ANDET END STAINS FARVER, IBLANDINGSFARVER ELLER OXYDER, DA ALT FORSVINDER VED DEN TEMPERATUR.
MVH
AG112

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-09 10:58

Du får højst sansynlligvis ikke noget ud af det, udover farvede fingre når du glaserer og måske nogle ujævnheder/skjolde i glasuren hvis du bruger hele brombær, men ingen farveændringer. Men det finder du kun ud af ved at prøve. Organiske ting brænder bare væk, med mindre man bruger store mængder. Det kan dog give lidt effekter, som når man bruger aske i glasurer. Hvis du vil indfarve med sjove ting der giver farve, så prøv f.eks. med rust eller andet metalstøv. Tyde metaltråd f.eks. kobbertråd lagt ovenpå glasuren i en skål giver også farve. Cement og cementbaserede malinger kan også give farver (hvis du forsøger med cementprodukter, så husk kun at blande det du bruger da det størkner).

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-09-09 11:50

Tak for svaret ElseR.