/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil nr eller fastnet nr ?
Fra : gwh
Vist : 5324 gange
100 point
Dato : 06-09-09 20:28

Hej hvordan kan jeg vide om det er en mobil eller en fastnet der ringer til min mobil, altså det skulle jo gerne være en mobil tlf, hvis jeg svare tilbage på en sms. Er der nogen der ved , hvor / hvordan man finder ud af det. starter mobil nr. med nogle bestemte numre, jeg ved godt at mange får fastnet telefon nr. overflyttet til deres mobil , så det er jo lidt svært at finde ud af, men konkret er der nogen der ved om "40 "er mobilt eller område nr.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-09-09 20:34

Citat
altså det skulle jo gerne være en mobil tlf, hvis jeg svare tilbage på en sms.
Er det ikke kun mobiler der kan sende sms......................

Kommentar
Fra : bidi

Dato : 06-09-09 20:38

Du kan sende en SMS, hvis det går igennem så er det mobil...så simpel er det:)

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-09-09 20:40

Citat
Er det ikke kun mobiler der kan sende sms....
jo så vidt jeg ved, jeg ved jo at MIN tlf er en Mobil, men jeg ved jo ikke om er evt. ukendt nr. der har ringet til min Mobil er en fastnet eller mobil, hvis jeg svare på sms til en fastnet så får vedkommende jo ikke min besked.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-09-09 20:44

din mobil fortæller at det ikke kan lade sig gøre til fastnet nr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-09 20:44

Citat
hvis jeg svare på sms til en fastnet så får vedkommende jo ikke min besked.
men du får en fejl, og kan så gætte på at det ikke er en mobil du sender til

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-09-09 20:47

Citat
Du kan sende en SMS, hvis det går igennem så er det mobil...så simpel er det:)
Tak var i tvivl om , at "den " bare sagde at den var leveret og at min sms ,så bare svævede rundt i himmelblå-et til evig tid, fordi den var sendt til en fastnet.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-09 20:49

Citat
jeg ved godt at mange får fastnet telefon nr. overflyttet til deres mobil

det kan man ikke, det du tænker på er sonofonreklamerne hvor dine opkald vidrestilles til din mobil.
på den måde kommer du så også til at betale for at MODTAGE opkald, en lille detalje der ikek er med i reklamerne

på denne liste kan du se hvilken type nummer det er http://itst.dk/filer/filer-nummer/nummerlister/Nummerliste8-cifredeabonnentnumre.xls

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-09 20:57

Citat
men konkret er der nogen der ved om "40 "er mobilt eller område nr.

Det er et mobilnummer.

Mobiltelefoni
Nummerserierne, der fortrinsvist er afsat til mobilkommunikation, er nummerserier, der begynder med:

20-29
30-31
40-42
50-53
60-61

http://www.it-borger.dk/forbrug/national-nummerplan

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 06-09-09 21:15

Tak for svaret ans. Det var lige det jeg efterlyste, men mange tak til alle for gode svar
mvh. gwh