/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
fodboldklub
Fra : pbs92
Vist : 326 gange
25 point
Dato : 06-09-09 20:00

hej

sad lige og tænkte på noget, fck er jo en virksomhed men den lokale klub er en forening

vil det sige er det er muligt at starte sin egen fodboldklub hvis man vil, eller er det kun store klubber da kan dette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-09 20:06

Alle kan starte en forening.
Vil du deltage i turneringer under DBU, skal du og din klub anderkendes af DBU først.

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 06-09-09 21:03

okay

det vil sige det stå alle for om de vil starte det som en forening eller en virksomhed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-09 21:11

Næ næ - ikke helt.
En klub/forening kan alle starte - og så spille mod andre klubber/foreninger.
Hvis du starter det som en virksomhed er det ikke længere nogen klub/forening.
Et profesionelt fodbold kan ikke "bare" startes og så spille i superligaen. Det skal være en klub/hold som er anerkendt af DBU. Ellers har de ikke nogen at spille mod.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 06-09-09 23:24

Citat
vil det sige er det er muligt at starte sin egen fodboldklub hvis man vil, eller er det kun store klubber da kan dette

HÅBER IKKE I SKAL I TV også__hader sport.
næsten__?

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 06-09-09 23:25
Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 15-09-09 08:50

Husk at hvis du starter en ny klub - både som amatørforening eller prof. firma -
så skal du starte i de nederste rækker og spille dig hele vejen op.
Det er derfor at nye professionelle klubber oftest starter som fusioner
mellem eksisterende klubber, hvorefter at fusionsklubben overtager den
bedste klub i fusionens placering, og starter derfra (istedet for i serie 6)