/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Serviceaftale
Fra : bite
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 06-09-09 19:54

Jeg har en Toyota Avensis stationcar som har snart er 3 år, og jeg er derfor blevet tilbudt en serviceaftale, som dækker alle eftersyn og uforudsete reparationer, som følge af slid.

Er der nogen som har erfaring med om en sådan aftale det kan betale sig ?

Kører 30.000 km om året

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-09-09 20:55

Det kommer an på hvad den kommer til at koste.
Hvis du ikke selv vil rode lidt ved bilen, men skal have et værksted til det, så er det nok den nemmeste vej at gå. Man skal dog indgå den aftale, at hvis der skal udskiftes noget, så skal du først spørges, og godkende et prisoverslag.
Ellers kan det nemt gå hend og blive et dyrt bekendskab!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-09 21:14

jeg ville spørge "alternative" værksteder / mekanikere,.. om prisen for et lign. "tilbud"
så er der noget at vælge imellem,

Toyotas "tilbud" er sandsynligvis ikke for at hjælpe DIG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-09 02:41

Har lige skiftet olie på en Avensis. Km stand 300000. Har igennem tiden fået et nyt batteri, en ny kobling, 1/2 udstødning og 1 køler. Resten er bremser, væsker og remme. Så de er ikke ligefrem biler der koster meget i rep.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 07-09-09 18:00

Har en Toyotamekaniker her i familien, og han siger nej. Pas din bil hos Toyota ved normal service, da den bare kører uden problemer i mange år, og der ikke er forekommer noget uforudset på Avensis.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 07-09-09 19:07

Må sige at jeg er glad for bilen, der ikke været nogen fejl på bilen i den tid jeg har haft den.
Så det klogeste og billigste er nok bare at passe den ved normal service

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-09 08:41

Har hørt flere forskellige mekanikere sige: "Toyota Avensis er en skidt bil, den kommer vi aldrig til at tjene penge på". Den gamle to-liters f. eks. Overlever uproblematisk en sprængt tandrem! Udstødningen er rustfri. Der er kun lige noget pakningsnoget og to skruer der ryger.

Køler, bremser og den slags KAN ikke holde evigt. Men ellers er sådan en skruet rigtig godt sammen, og er en fornøjelse at servicere. Skifter som sagt olie og filtre på een. Og selv sådan en efterhånden gammel skøjte som jeg passer, virker alt bare på. Dørene lukker som på en Mercedes. Alt duer.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 08-09-09 16:29

Hehe ja selvom jeg syntes den kan være en lille smule kedelig at køre er jeg imponeret over den.
Det er min første Toyota og jeg må sige at Dem som siger at: "Den enste grund til at man kører den til service er fordi at motorhjelmen ikke skal ruste fast" har ret.
Så det bliver bestemt ikke min sidste.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-09 16:58

Ja en sådan riskoger, er nu ikke så ringe endda!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-09 17:31

Åhhh ja, min bette hidsigprop (løveunge med mange hk) er da klart mere underholdende, men du "dør" hvis du skal køre ret langt i den. Avensis'en er derimod en rigtig motorvejskrydser, der da godt nok måske er lidt kedelig, men 800 -1000 km sydpå klares uden man føler man har været inde i en centrifuge.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 10-09-09 20:38

Ja jeg har med tiden lært, at jeg nok ikke selv skal rode med bilen

Tilbuddet lyder på 950 kr om måneden

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 23-09-09 19:32

Tak for svaret 3773.