/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs internet via XP
Fra : kondivand
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 04-09-09 22:23

Mit ikon til trådløs internet er forsvundet, så jeg ikke længere har adgang hertil. Under "Netværksforbindelser" står der to ikoner under "LAN- eller højhastighedsforbindelser til Internettet" og en ikon under "Opkald".

Jeg ved ikke hvordan jeg får genetableret forbindelsen. Det har tidligere fungeret trådløst, men jeg ved desværre ikke hvad der gik galt.

PS: hvis det er aktuelt om servicepack 2 er installeret, så ved jeg ikke hvordan jeg tjekker det.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 04-09-09 22:43

Jeg har været inde under Enhedshåndtering, og set hvad der ligger under Netværkskort, og her ligger der ikke noget der indikerer noget trådløst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-09 23:15

Se under Kontrolpanel og Internet forbindelser, om dit trådløse netkort er aktiv, du kan også højre klikke på Egemskaber og sætte markering i Vis ikon på proceslinjen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-09 23:18

Citat
og her ligger der ikke noget der indikerer noget trådløst
netkorte er i stykker elelr faldet ud af stikket

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-09 17:08

Det er et spørgsmål om hvad slags trådløst du har.

Er det trådløs forbindelse til din egen router eller accespunkt? to svære ord, men der findes ikke gode danske.
Eller er det et mobiltelefonmodem?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 06-09-09 20:59

Kig under enhedshåndtering. Er der noget der mangler en driver. Kunne være, at du har afinstalleret driveren til det trådløse netkort?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-09-09 12:50

Til Civic:

Hvis jeg downloader den trådløse driver på et usb-stik og overfører den, hvordan får man så den til at ligge det rigtige sted.

Skal man f.eks. blot dobbeltklikke, og så installerer den sig selv eller skal man ind via stifinderen og dumpe den i den rigtige mappe ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-09 13:31

Du kan opdatere din trådløse driver fra Enhedshåndtering, højre klik på Denne computer, klik på Adminstrer og klik på Enhedshåndtering, find dit trådløse netkort under Netværkskort, klik på det lille + for at åbne menuen og højre klik på den trådløse, klik på Opdater driver sæt prik i Installer fra en liste eller bestemt placering og klik på Næste, sæt markering i Medtag denne placering i søgningen og klik på Gennemse, der kan du sandsynligvis finde det medie som driveren er på, ved at klikke på + ud for Denne computer og vælge det flytbare drev som indeholder driveren, måske en usb hukommelse?
Du kan på forhånd undersøge fra Denne computer hvilken bogstav drevet har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-09 13:32

Undskyld jeg hedder ikke Civic jeg overså at der var navn på spørgsmålet

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-09-09 19:55

Nu har jeg prøvet, om jeg kan etablere forbindelse via almindelig lan-kabel.

Det kan jeg ikke, så det kunne virke som om, at det ikke udelukkende har noget at gøre med den trådløse del.

Når jeg klikker på egenskaber for min Lan-forbindelse, så er aktiviteten ikke helt i nul, idet der står et tal under sendt, mens der står 0 under modtaget.

Jeg har sat flueben i QoS-pakkeplanlægning og i Internetkontrol (TCP/IP) - der er ikke flueben i Klientprogram til Microsoft-netværk og i Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk.

I det faneblad der hedder "Understøttelse" står der, at Begrænset eller ingen forbindelse. Du kan muligvis ikke oprette adgang til Internettet eller visse nerværksressourcer. Problemet opstod fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-09-09 22:50

Undskyld jeg spørger, men har du prøvet at slukke og tænde din router?
Havde et par gange for noget tid siden problemer med, at jeg skulle genstarte min router, før jeg fik tildelt en ip-adresse.

Evt. se om du kan få en anden pc til at koble sig på netværket

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 15-09-09 10:47

Jeg har tændt og slukket for både router og modem adskillige gange. Den anden pc jeg har, har ikke problemer med at benytte nettet via det samme modem og router.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-09 22:37

Har du sat den til, at finde ip-adresse og dns-serveradresse automatisk?
Egenskaber under internetprotokol tcp/ip-egenskaber under egenskaber for (w)lan-forbindelse i netværkforbindelser

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 20-09-09 10:29

Jeg har overladt problemtet til en tekniker, og håber på, at det løses.

Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 20-09-09 10:29

Tak for svaret CiviC.