/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Koks i e-mail adr. Hvordan kan det ske?
Fra : ram2
Vist : 702 gange
300 point
Dato : 16-04-03 23:58

Nu må jeg have fat i en ekspert.

En ven til mig ( jeg har dælme en ) har en e-mail adr. Når han sender mail til mig, får jeg den fint, men når jeg klikker på besvar, så ryger den til en anden adr. end hans.

Når jeg kigger i meddelelseskilde kan jeg se, at den adresse der figurerer som afsender ikke er hans, men den som min svar mail ryger af sted til.

Jeg laver lige om på nogle bogstaver, men ellers ser det sådan ud:

xyz@c.dk (min ven) sender mail til xxx@xxx.dk (mig)
Afsender på denne adresse figurerer nu som xyk@c.dk

Når så xxx@xxx.dk (mig) klikker på besvar og send, ryger svaret til xyk@c.dk (En fremmed)

Jeg er dybt mystificeret. Hvad er forklaringen?? Og hvordan får jeg det rettet??

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-04-03 00:26

det kan være at han har sat outlook (går jeg ud fra han bruger) til at nodtage mails på en anden mailadr.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-04-03 00:31

Hej Ram2!

Hvis du har en ven mere ku´ du så ikke få ham til at prøve at sende dig en mail ellers hvis du tør så prøv at oplyse til mig og jeg skal sende dig en mail.

Der må være noget i vejen med nr. 1 ven

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 310 point
Dato : 17-04-03 00:31

glemte lige at sige hvordan han gør det

Han vælger (inde i outlook) menuen funktioner, derefter konti, og så egenskaberne for hans konto. Under fanebladet generelt skal han sørge for at feltet "Svaradresse" ikke er udfyldt. For hvis han har udfyldt det forkert, så ryger mailen derhen hvor ingen ved.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-04-03 00:33

Hej igen

Det er sådan noget som ZeroXP skriver jeg havde i tankerne!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-04-03 04:33

Hej ZeroXP.

Jeg har ikke meget forstand på disse indstillinger. Jeg er lettere teknikhandicappet i det jeg har haft en søn i huset, som jeg bare bad om at rette sådan noget, når der var noget galt. (Jeg kan ikke engang stille uret i videoen.)

Hænger det sådan sammen, at når man sætter sin Outlook op, skal skrive den adresse man vil sende fra, og den man vil modtage på??
Hvis dette er tilfældet kunne man jo forestille sig, at min ven ikke har skrevet samme adresse disse 2 steder, af een eller anden grund - formentlig en fejl

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-04-03 11:33

Hej ram2!

Prøv at kigge på Ootlook Express under >Funktioner >Konti >Post >Egenskaber (din egen e-mailadresse)>Generelt og der er bl.a. felter for E-mail-adresse og svar-adresse.

Hvis svar-adresse er udfyldt anderledes eller med anden end E-mail-adresse er det med stor sandsynlighed derfor at fejlen opstår.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-04-03 17:40

hmmm prøvede ellers lige at lægge eyt indlæg for lidt tid siden, mend ete r ikke kommet, spøjst!

Nå men det jeg skrev var, at der efter hvad jeg ved ikke skal stå noget som helst i "svaradresse", med mindre man vil overfør modtagne mails til en anden indbakke. Så i dette tilfælde skal der ikke stå noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-03 17:47

Det lyder måske fjollet, men prøv lige at sende dig til selv - og prøv så at svare og se hvad der sker.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-04-03 19:41

Hej emesen - Ingen forslag er tossede. Har prøvet, men det er ikke der den halter.

ZeroXP. Du har ret. Der skal ikke stå noget i det felt vi taler om. Det bliver mere og mere klart for mig, at det er hos afsender der er noget galt. Dette kan jeg ikke få konstateret før efter påske, så vi lader den stå et øjeblik, som man siger...

Hvis det viser sig, at han - vennen - har skrevet forkert i det felt vi taler om, så er pointene dine.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 17-04-03 20:28

Hej Ram2 - og alle i andre...

Jeg er næsten 100% sikker på at fejlen ligger ved din kammerat. Opsætningen af hans mailprogram (Outlook)

Fejlen er - som også beskrevet i et tidl. indlæg, at din ven har fået tastet sin egen email adresse forkert da han oprettede sig selv som "bruger"

Det navn og den adresse der blev indtastet der, indsættes jo i de email han afsender - som afsender oplysninger. Og det er disse oplysninger der anvendes, når du trykker "besvar" i dit eget mail program. Dog anvendes svaradressen, hvis denne er angivet. Men det gør man normalt ikke.

Et sted man dog kan anvende en svaradresse, er når man sender mails til en gruppe af mennesker. Evt fra. en "maillist@domæne.dk" hvor man nok ikke ønsker at modtage "returnerede mails" eller svar. Disse samler man ofte op på en adresse beregnet her til.

Som sagt, er jeg næsten 100% sikker på at ovenstående er fejlen..., så den ligger altså ikke ved dig...

God påske

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-04-03 22:25

glemte da også lige en vigtig ting i mit sidste indlæg: Hav en god påske.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-04-03 23:24

Tak i lige måde.

Du "hører" fra mig efter påske.

Ram2

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 25-04-03 13:07

Tak for svaret ZeroXP.

Du havde ret. Han havde udfyldt feltet svaradresse, og i denne skrevet forkert - en slåfejl.

Mvh
Ram2