/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Download xp
Fra : CCjunior
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 04-09-09 21:12

Hvor kan jeg hente xp inc. opdateringer ?
Har kode men ville slippe for alle de opdateringer. Det må kunne lade sig gøre at downloade den med opdateringer og brænde den ud til brug ved installering

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-09 21:18

Du kan hente opdateringer og brænde på en CD sammen med Windows XP, det er det som kaldes en slipsteam CD, selve styresystemet kan du ikke downloade, den henter du ind fra original CDen og brænder sammen med opdateringerne

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-09 21:22

Jeg har en pre installeret bærbar hvor skærmen er stået af, så har jeg en ældre stationær som trænger til at blive formateret. Så jeg vil bruge koden fra den bærbar. Men har kun en gammel kopi af xp som blev brugt på en gammel com.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-09 21:41

Du skal så finde XP og hente den ud fra Recovery CDen, du skal også bruge opdateringerne fra Microsoft:
Service pack 2: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a
Service pack 3: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4
Måske får du mere hjælp fra mere kyndige Kandu brugere, ellers læs mere her:
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 06-09-09 18:35

Citat
Så jeg vil bruge koden fra den bærbar. Men har kun en gammel kopi af xp som blev brugt på en gammel com.

Øhhh, hvor er problemet, du kan stadig bruge din licens???, men du skal under alle omstændigheder hente sp 2 eller 3 ned, dem kan du hente gratis hos ms.
Eller er du velkommen til at pm mig for andet. er her en times tid.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 06-09-09 18:38

Citat
Hvor kan jeg hente xp inc. opdateringer ?

Alle steder, men ikke med opdateringer, medmindre de er indlagt på skiven.
Og mig bekendt skal du lede temmeligt længe efter det.
Selv har jeg hentet sp 3 og brændt den på en cd, i nødstilfælde af ny-installering.

Jeg går ud fra du mener en gammel xp home eller pro.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 06-09-09 19:15

BTW: mener at licens og xp følges af/ ad, så du kan komme på en stor og træls tur med at få den godkendt af MS, når den skal den tur igennem.
Men alt kan lade sig gøre, bare ikke tiden og problemerne værd.
Det gælder for xp home, som jeg bruger, og xp pro, men ikke på en xp corporate.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-09-09 21:01

Ok. Jeg hørte på et tidspunkt at man kunne rekvirerer en cd med xp hos MS, men at man så selv skulle ha koderne. Måske kunne man ha downloadet en af disse cd´er