/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kobbersøm
Fra : krasmus
Vist : 2237 gange
50 point
Dato : 04-09-09 16:33

Hej derude
er der nogen, som kender til virkningen af et kobbersøm i et træ????
Hvor stort skal sømmet være??
hilsen
krasmus

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-09 16:42

Citat
som kender til virkningen af et kobbersøm i et træ????
Hvor stort skal sømmet være??

I hvilket et træ ????????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-09-09 16:43

Det slår ikke træet ihjel med kobbersøm.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-09 16:43

NÅÅÅÅÅ.
Nu ved jeg hvad du mener.
Træet skal dø

Det skal bare være stort nok. Og gerne nogle stykker.
Nu håber jeg så det er hjemme hos dig selv du skal slå træer ihjel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-09 16:45

Naboens, men der går lang tid før det kreperer.

For uvidende bør det bemærkes at kobber er giftigt, man har førhen brugt kobbersulfat til ukrudtsbekæmpelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-09 16:45

http://www.vestrehus.dk/moderne_myter.htm

Citat
Med hensyn til kobbersømmene er sagen mere speget. Kobber er ganske vist en plantegift, men kobbersøm skader overhovedet ikke træet.

Citat
Hvis barken fjernes hele vejen rundt om stammen, vil der ikke være nogen forbindelse mellem rod og top, og så dør toppen også.

http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/95403948013FF4F7C1256D940042DDB8!OpenDocument&Print=1

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-09 18:56

det er en del mere effektivt med en motorsav. herefter smører du sårfladen med ren round up. så dør kræet effektivt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-09 19:54

Jeg kender en som prøvede med kobbersøm og andet godt.

Men det var spild af kræfter, for træerne blev fældet med motorsav allerede 30 år efter.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 04-09-09 20:07

Citat
det er en del mere effektivt med en motorsav. herefter smører du sårfladen med ren round up. så dør kræet effektivt.

Nu var det jo naboens træ, mon ikke denne bliver sur, hvis rådes følges.

Vi har samme problem træet står i skellet, og naboen vil ikke gøre noget, jeg havde osse overvejet kobbersøm.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 04-09-09 20:45

det med kobbersøm vil tage lang tid før træet dør for der skal virklig slåes mange i
og hvis det skal gøre uden M-sav og uden naboen opdager det så bor nogle huller rundt om træet med en batteri boremaskine ( 10-? mm ) fyld hullerne op med svovlsyre eller batterisyre
(batterisyre = fortyndet svovlsyre ) hver dag /nat i en uges tid nu vil træet smuldre stille og roligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-09-09 01:23

Fjern så mange rødder som Du kan finde i Din side, fyrre- og nåletræer breder sig mest i overfladen. de andre gå dybere, enten dør træet eller dratter ned i naboens hus ved næste stormvejr.