/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Alcudia, Mallorca.
Fra : No1Here
Vist : 1710 gange
200 point
Dato : 04-09-09 01:12

Jeg har bestilt en rejse til Alcudia, og søger gode råd og erfaringer med udflugtsmål, udover de altid nævnte vandland og tivoliparker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-09 16:06
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-09 19:37

På vej til Palma, kan du lige kigge ind til perlefabrikken. De laver ægte Majorica kunstperler.
Ind i Palma kan du køre med tog gennem et smugt landskab, og videre med sporvogn til Puerto Soller bugten.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 06-09-09 18:00

Vi lejede en bil og tog en tur op i bjergene nød den fantastiske udsigt. Vejen er overraskende gode og de lokale kører pænere end jeg havde forventet. Vi tog endvidere forbi byen Soller som af fantastisk flot. Du kan også tage et antikt tog fra Palma til Soller, hvilket eftersigende skulle være en rigtig god oplevelse.

Her er et link til Soller: http://www.soller.dk/puerto_soller.htm

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-09 02:57

Cuevas del Drach (Dragegrotterne) må du ikke gå glip af. En fantastisk oplevelse hvis man er til drypstenshuler og en meget smuk koncert dybt i jordens indre.
Nede i bunden af den største hule, er der en stor underjordisk sø (largo de Martel), hvor musikerne kommer glidende ud fra mørket i både

http://images.google.dk/images?hl=da&source=hp&q=cuevas+del+drach&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2&aq=f&oq=

To dage om ugen er der torvedag på en stor plads i udkanten af Alcudia, med varer i alle afskygninger, også vældig interessant at kigge på.

Og den gamle bydel hvor en del af den gamle bymur er bevaret er også spændende.

Ellers lej en bil og kør rundt på øen og nyd naturen

Tag på sejltur i båd med glasbund og se verden under vandet..

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 07-09-09 13:20

Hvilket hotel skal du bo paa? Kender Alcudia rigtig godt.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-09-09 16:36

Udmærkede råd fra de forrige svarere. Især Vlldemosa. Min kone og jeg har været 15 gange på Mallorca, og der er to steder, vi aldrig har glemt.

1.
Det ene sted er Palma, hovedstaden. Afslut flere timer til at se på butikker, snuse rundt i det gamle kvarter, besøge domkirken, eventuelt til en storslået midnatsgudstjeneste ved højtiderne, ellers en almindelig søndags gudstjeneste (gudstjenesten varer flere timer). Spis på små snedige spanske restauranter, studer Gaudis bygninger i centrum og andre arkitekters, der er præget af ham.

2.
Soller. Derop kommer man med jernbane fra Plaza Espagna i Palma. En skøn togrejse. Hvis I har tid, prøv så at overnatte en enkelt nat i Soller. Kør med sporvogne, glæd jer over havudsigterne og den afslappede atmodsfære.

Hvis I har børn med, er Vandland og Tivoliparker sikkert udmærkede, men for voksne er der mere interessante måder at bruge tiden på. Kunstudstillinger, havnepromenader, biograf i Palma, fiskerestauranter m. v.

Køb - selvfølgelig - Politikens håndbog: Turen Går Til Mallorca -- den omfatter også Menorca og Ibiza. Den bog kan man ikke undvære på rejse. Når I er der, kan I købe en engelsksproget avis (dagblad) Mallorca Daily Bulletin, der står om udstillinger, galerier m. v.

Der bor mange danske omkring Palma. Vi lærte en del at kende. De fastboende holder mest til i det centrale Palma og i den vestlige del af byen, ud imod kongeslotte og længere. Der ligger stadig en del danske bodegaer med navne som Farmand, Knold og Tot, Tivoli og den slags, her kan man drikke øl og måske stadig ryge?

Men ellers: I er jo ved Alcudia, der er dejligt, så hvorfor bevæge sig ret meget omkring?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-09 21:56
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-09 21:59

Og hvis du kan andre sprog, kan du gratis downloade en rejsebog her

http://en.arrivalguides.com/guide.php?dest=MALLORCA&lang=en

Godkendelse af svar
Fra : No1Here

Dato : 21-09-09 19:05

De bedste svar kom desværre et par dage efter at jeg var draget afsted.

Jeg har haft en pragtfuld tur, og giver Dova point, fordi hendes svar matcher de ferieoplevelser jeg nu sidder med

Tak for svaret dova.