/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Selvbyg.
Fra : bpedersen
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 03-09-09 19:09

Hej.

Jeg er en man på 26 år som går med overvejelser om at bygge mit eget hus.
Men er vil det kunne realiseres for 1 milion kr.

Jeg har planer om at lave alt det jeg kan selv. (er uddannet tømre)

Går med tanker om et træhus med synelige bindingsværk (timber farme) indvendig.
jeg tænker på en grundplan på ca 120 kvm.

Jeg har en kamerat som har lovet at lave alt strøm.

Er det realistisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 19:50

NEJ....

Også selvom grunden er betalt.....

Skal den med i beløbet er det HELT urealistisk...

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 03-09-09 20:23

Okay, hvad kendskab har du til bygge branchen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 20:28

Har da bygget et par/flere huse

Men hvad har dit spørgsmål med byggebrancen at gøre ????

Det har vel mere med økonomi at gøre ---

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 03-09-09 20:44

bygge branchen og økonomi hænger da lidt sammen. men jeg kan da få et typehus på 112kvm til 930000 kr. ved dette firma http://www.xn--prebenjrgensenhuset-17b.com/?id=196848

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-09-09 20:51

Rigtig god tanke så prøv at kigge lidt på svenske træhuse

http://www.svensketraehuse.dk/

Som uddannet tømrer kan du selv lave det meste og ellers har du vel kammerater til at hjælpe. Men pas på, for bygger du det hele selv og til en billig pris, så kommer skattevæsnet nok efter dig.

Så bare kom igang og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-09 16:41

Hjemmelavet strøm i et træhus ?????

Så bør Du også få lavet "sort" VVS, så er hytten gennemvædet når der sker en kortslutning, derfor ingen brand

Uanset at Du selv laver træarbejdet som jo er 95% af jobbet bør Du nok få autoriserede med regning til at lave det andet, både af hensyn til "hvidt" arbejde og forsikringsdækning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-09 19:00

du skal lave rigtig meget selv for at holde det under een million. en af de dyre poster er sokkel og bund. du skal regne med min. 1200 pr m2. min erfaring er, at der går tæt på 1,5 million til et sådant projekt hvor man er medbygger. så tag et par år mere hvor du får en ordentlig skilling ind på bogen inden du går igang.

tømreren

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 04-09-09 21:01

Jeg har ikke nævnt noget om sort arbejde. Det skal selv følgelig udføres af en autoriserede.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-09 23:20

Start med at finde ud af hvor det skal ligge og hvad bygge grunden koster der. Så ved du hvad du har tilbage.
I nogen få meget små landsbyer kan man få en bygge modnet grund gratis. Med det som udgangspunkt så burde du kunne bygge det til den pris. Meeen så kommer alle tillægstingene som man tit glemmer.
Garage, teresse, have, hæk, hegn, indkørsel osv osv osv.

Har et hold venner der fik bygget nyt hus for 3 år siden til 1,7. grunden havde kostet 400.000. Så selve huset må jo være 1.3 værd. Hvis man så selv lavede alt indmad osv osv så nærmer man sig vel den magiske grænse.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 06-09-09 18:13

Okay. Den pris på huset var også kun huspris og så kommer grunden til omkring 400-500.000 kr.