/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Duer`min fladskærm til digital
Fra : heseda
Vist : 1285 gange
100 point
Dato : 03-09-09 17:52

Jeg har et Medion 30024 "HD Ready LCD TV" 40" fjernsyn, men jeg kan ikke finde ud af om det duer til det nye TV-signal. Fjernsynet er købt i ALDI for 2 år siden. Jeg har hørt noget om at man skal have en tuner??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 18:04

Citat
Fjernsynet er købt i ALDI for 2 år siden

Så er det maksimalt med mpeg2 tuner....

Så er du på kabel eller fællesantenne kan du modtage digitalt - ellers ikke....

Egen antenne kræver mpeg4 eller Boxer

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-09-09 18:26

Citat
Indsæt dit citat her
Så er det maksimalt med mpeg2 tuner....

Er det en box man køber - evt. hvor og pris??

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 03-09-09 19:36

Jeg mener det først er i 2012 at man går over til mpeg4.

Jes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 19:44

Fra første oktober SLUKKES det analoge signal....

Mpeg2 vil ganske rigtigt virke til 2012 - derefter KUN mpeg4

Men har den overhovedet digitaltuner ???????

Hvis ikke skal du have boxer (medmindre du er på kabel eller fællesantenne)

http://www.boxertv.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 19:47

Og DET tv har så IKKE digitaltuner....

Så det bliver Boxer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 19:51

Boxer er da kun nødvendigt, hvis man vil have andet end de gratis kanaler.
Boxergodkendt - er godkendt til det boxer kort man kan købe/leje.
Som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 20:10

Citat
Boxer er da kun nødvendigt, hvis man vil have andet end de gratis kanaler.
Som jeg er orienteret.

Du er forkert orienteret....

Har du EGEN antenne slukker det analoge signal - derefter INGEN TV

Med mindre du har et TV med digital tuner - så kan du se de gratiskanaler der sendes....

Har du IKKE digital tuner i dit TV SKAL du have en Digitaltunerboks - om det så er boxer eller en anden bestemmer du jo selv....

men så mange er der heller ikke på det danske marked....

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-09-09 21:06

Tak - jeg kan se at jeg skal anskaffe mig en Digitaltunerbox.
Har lige set et ældre klip fra DR
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0425210522.htm

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-09 21:39

Ja - har du kun brug for DR og TV2 behøves blot en digitaltunerboks....

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 03-09-09 22:06

Tak for svaret refi. Det sgu en jungle at finde rundt i