/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
usa's aktiemarked dansk tid?
Fra : jobestar
Vist : 3981 gange
75 point
Dato : 03-09-09 14:32

Hejsa :)

jeg er startet lidt som daytrader på amatørniveau og vil se hvad det kan blive til.

som i kan se på mit spørgsmål har jeg MEGET at lære. men det her er vist et ret vigtigt et.

-hvad tid åbner det amerikanske marked i dansk tid?

for hvis det er en god dag derovre, så betyder det vel en del for handlen i C20 de sidste timer i den danske handel?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-09 14:38
Kommentar
Fra : IsiJakel

Dato : 16-11-09 11:32

Handlen på NYSE er: 9:30am – 4:00pm ET.

Og med en timeforskel på 6 timer fra ET, til vores tid i Danmark er NYSE åbent mellem 15.30 til 22.00. (OBS. Der er også forskel på hvornår USA/DK skifter til vinter/sommertid).

Vær også opmærksom på at de i USA har en del "Bank Holidays", som vi ikke har i Danmark.

Bank/Børser vil være lukket på følgende dage. (2009).

January 1 Thursday New Year's Day
January 19 Monday Dr. Martin Luther King, Jr. Day
February 16 Monday Presidents Day
May 25 Monday Memorial Day
September 7 Monday Labor Day
October 12 Monday Columbus Day
November 11 Wednesday Veterans' Day
November 26 Thursday Thanksgiving Day
December 25 Friday Christmas Day