/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gulvklinker på badeværelse
Fra : bublebee
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 03-09-09 10:32

Vi har et lille gæstebadeværelse med de grimmeste brune klinker på gulvet. De er gennem tiden blevet matte og uens i farven.
Nu vil jeg så godt male dem....Men hvad er bedst og mest slidstærkt. For det skal også kunne holde til, at man går i bad derude ???

Nogle gode link til hjemmesider hvor jeg kan købe noget godt ???

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-09 10:39

Personligt, ville jeg ikke male dem, da malingen vil skalle af efter et stykke tid.
Hvorfor ikke bare lægge nye flotte klinker oven på ?

Det kan gøres på kort tid.
Det eneste problem ved dette er at man skal have hævet afløbet, men en simpel proces.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-09-09 10:42

Hejsa,

Jeg brugte en grundig afrenser, en god grunder og skibslak(maling) som blev købt i den lokale lystbådehavn. Det har nu holdt 3 år på gulvet i badeværelset. Regn med 2 lag maling.

God Arbejdslyst

Bluesky

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-09-09 15:56

Lad være med at male dem det holder aldrig.
Bræk dem op og læg nogle nye.

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 17-09-09 10:53

Alternativt kan du overveje at "male" med en gang selvnivelerende epoxy lag. Det bruges jo også i privatboliger nu om dage og fåes i mange farver. Prøv at google den mulighed! Vi overvejede det selv i bryggerset da vi fiksede det.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 24-09-09 12:12

Tak for svaret thulin. - vi besluttede at brække dem op og lægge nogle nye - var det nemmeste og langt det billigste