/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvordan sletter man sine spor på nettet ~
Fra : Jesper10016
Vist : 2852 gange
50 point
Dato : 29-10-01 23:27

Hvordan sletter man sine spor, nå man surfer på nettet med Explore 6.0. Jeg har slettet cookies, files og history, men når man går ind på en side f.eks google.com og skriver sit søge ord, så kommer orderne på de tidelige søgning op. Hvordan sletter man disse oplysninger?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-10-01 00:08

det stod vist lidt forkert det sidste jeg skrev Jesper
bagefter åbner du din internet explorer gå op under fanen funktioner og i den klikker du på dine internetindstillinger her er tre ting du kan gøre-slet cookies-og slet filer-og slet ryd oversigten,så skulle alle dine spor være slettet.
Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 30-10-01 07:50

Hej Jesper

For at slette den Autofunktion du omtaler skal du gøre sådan:
funktioner -> internetindstillinger -> indhold -> autofuldførelse -> ryd formularer
Så er dine tidligere søgninger osv. slettet.
du kan efterfølgende Redigere i dette program: http://www.freesoft.fsnet.co.uk/ieedit01.htm

briani ---du omtaler det som Jesper allerede har gjort !!!!!!

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 30-10-01 08:21

Husk at der er forskel på at slette ovenstående ting, og at slette dine spor på nettet.
Hvis du sletter cookies, midlertidige internetfiler og disabler autofuldførelse har du kun lavet ændringer på din egen computer, så andre der sidder ved den ikke kan se hvor du har været henne(Du skal i øvrigt også slette history hvis du vil være helt "clean").
Dine spor på nettet er en anden ting, for det at besøge en hjemmeside et eller andet sted betyder nok i mange tilfælde at dit besøg bliver logget (registreret). Dog bliver de loggede informationer krypteret og i langt de fleste tilfælde er der aldrig nogen der ser dem.
Men i tilfælde af at du f.eks. har været inde på en jubiichat, og du der begår kriminalitet kan politiet kræve adgang til de loggede data og dekryptere dem. Men hvis du har rent mel i posen så skulle du ikke have noget at frygte.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-10-01 09:41

Til Basses
Hvis Jesper har gjort det som jeg omtaler,så vil alle tidligere adresser være væk på hans computer,den autoudførelse du snakker om vil da være dum at slette,den er altid rar at have,når man på et senere tidspunk vil tilbage til en adresse man var på tidliger,lad os nu sige man vil ind på Kandus hjemmeside så kan man oppe i adresser bare nøjes med at indtaste ka så kommer navnet kandu nedenunder og så kan man bare klikke på den så ryger den op i adressefeltet,så en god og smart ting at have liggende
Til Jesper
Cookies-Slet alt det der ligger i denne mappe
Temporary internet files-slet alt det der ligger i denne mappe
Oversigten-Du skal slette alt der ligger i denne mappe-både de forskellige dage og sidste uge.
Papirrkurven-efter du har gjort de overnævnte ting-så tøm lige papirkurven
Du kan også lige lave en genstart så er du sikker på at det hele er slettet.
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-10-01 10:42

Hej igen Jesper
Jeg vil lige give dig dette link som jeg tidligere har haft med under et af mine tip,det er næsten umuglig at slette alle sin spor når man surfer,bare se hvad det her link fortælder dig hvad du har på din computer,ja man kan blive helt overrasket http://forbrugersikkerhed.ffc.dk/samlet.html
Brian

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-01 12:42

Hej Jesper
Som min Kommentar var tidligere, -så gør du sådan :
Øverst på din Browserside gå ind i funktioner -> internetindstillinger -> indhold -> autofuldførelse -> ryd formularer
Så bliver alle spor slettet, -både hvad du tidligere har søgt efter i div. søgemaskiner ,-formularer,-samt addr.felt.
Det var dit spørgsmål ,-her er dit svar

Hilsen
Basses

Godkendelse af svar
Fra : Jesper10016

Dato : 30-10-01 23:12

Denne beskrivelse sletter de tidelige opslag der er brugt f.eks. på en søgemaskine. Ved at slette sin cookies, sletter man ikke de tideliger i et søgefelt, kun i adresse vinduet. En kort præsis beskrivelse. Sådan skal det gøres! TAK.

Mvh.
Jesper