/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærmkorts driver
Fra : Shamrock
Vist : 1113 gange
100 point
Dato : 02-09-09 20:58

Hej gode venner.

Så er jeg gået i stå efter reinstallation af en bærbar IBM T43.
Jeg mangler driver til netværkscontroller og til skærmkortet.
Jeg har prøvet IBM.s hjemmeside, men lige netop T43 driverne er ikke til at finde !!

Jeg kan heller ikke finde ud af hvilke type skærmkort pc.en er forsynet med !!

Hjælp !!

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-09 21:07
Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 02-09-09 22:15

Hej Fijala.

Har været på sitet, men driverne er N/A på modellen.

Vh. Shamrock.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-09 08:20

Prøv at ringe eller bedre at maile til IBM efter hjælp. Man får undertiden meget god hjælp af supporterne.
Men for at de skal gidde, skal du oplyse så mange detaler som muligt.
computerens serienummer ,som bør stå et sted på den. Alder , operativsystem osv.

Netværkscontrolleren er ofte noget med en standardkreds, så drivere fra andre typer med samme kreds også virker. Du burde uden driver kunne starte den med en standard lavopløsning vga.
Brug så et af de mange analyseprogrammer, som kan fortæll om chipset mv. På basis deraf kan du lede efter driver.
Husk også en "bundkortdriver" til DMA mv. Ellers bliver det en meget sløv maskine, hvor al datatransport skal via processeren.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-09-09 11:19

Som analyse bruger jeg Everest Home Edition, som du kan få gratis på nettet, sidst har jeg brugt på en HP bærbar, og fik alle de oplysninger jeg skulle bruge.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-09 16:53

Og her finder du Everest

http://majorgeeks.com/download4181.html

Men hvad hedder din pc mere end T43

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-09 16:55

Og hvilket styresystem

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 03-09-09 21:13

Hej alle.
Det er en HP T43 - 1872 med XP.

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 12-09-09 11:50

Hej alle igen.

Jeg takker for jeres deltagelse, men problemet er stadig ikke løst. Kontakter nu IBM Headoffice for at høre om de har et løsningsforslag. Problemet er nok, at denne model PC er en billig mængdevare som IBM har en meget begrænset support vilje over for. Nå......
Thanks anyway !!
Shamrock

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 12-09-09 11:51

Tak for svaret transor.