/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Overfør adressekartotek & mail
Fra : terje87
Vist : 2029 gange
500 point
Dato : 02-09-09 17:37

Halløj.

Har fårt ny harddisk og installeret alt på nyt. Nu ville jeg så gerne have mit adresse kartotek overført fra gammel HDD til ny HDD. Jeg kørte med den standart OUTLOOK fra windows på den gamle og køre med office 2003 på den nye. Jeg har hået kontoen til og virke på den nye så nu ville jeg gerne have mine adresse med og meget gerne mine gemte mails. Kan man det og hvordan?
Den Gamle HDD er sat til via USB, Den vej har jeg flyttet billeder og lign. Men når jeg åbner - ?:/programmer/Outlook Express og så den adressebog der er alt tomt?
Hjælp

Mvh. Terje

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-09 18:00
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-09 18:08

For at kunne bruge dine adresser skal du importere adressekartoteket. Det gør du via Filer - Importer/exporter. osv.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-09-09 19:35

Det er lidt trist du har taget din gamle harddisk fra da du kunne sige exporter indefra outlook og gemme filerne (adresser og mail) på en usb pen og derefter gå til den nye og importer dem til din outlook der

Du skal gå i docs and settings og finde dit brugernavn her vil du finde mappen (evt søge efter *.wap der er det format dine adresser ligger i)

Er dette sort snak for dig skriv igen

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 500 point
Dato : 02-09-09 19:38

PS
Den rigtige vej er
"C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Application Data\Microsoft\Address Book"

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 02-09-09 20:15

Den gamle HDD har en kedelig windows fejl og vil ikke starte. Så var det jo en god mulighed for og skifte til en større :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-09 20:24

Prøv at lede efter en fil der hedder outlook.pst, den gemmer sig ca her:
C:\Documents and Settings\BRUGER\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Det hjælper nok ikke at bruge Outlook Express hvis det er Outlook 2003

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-09 21:10

Adressekartoteket er ikke en pst fil men en wab fil. Bare søg efter den med Windows SØG så finder du den. Men du skulle altså kunne importere den fra din "nye" usb disk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-09 21:20

Kontakter og mails burde være i pst filen, wab er til OE

Citat
Microsoft Outlook gemmer automatisk meddelelser, kontaktpersoner, aftaler, opgaver, noter og journaloptegnelser på en af følgende placeringer:
I en personlig lagermappe, også kaldet en .pst-fil, på harddisken
I en postkasse, som er placeret på serveren. Din postkasse er placeret på en server, hvis du bruger Outlook med Microsoft Exchange Server.

Lidt læsestof
http://support.microsoft.com/kb/287070

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 09-09-09 15:59

Hvis du ikke kan komme i kontakt med din harddisk må du indse at du må lave nye adresser(mænd tager ikke backup...)

Godkendelse af svar
Fra : terje87

Dato : 16-09-09 18:24

Tak for svaret computersmeden. Det hjalp mig lidt hen af vejen