/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hudløs mellem trædepuder
Fra : k_m_s
Vist : 3358 gange
200 point
Dato : 01-09-09 18:41

Godaften

Jeg har lige været ude og lufte vores mops Modi på snart 2 år. Han haltede temmelig meget og jeg så at han var hudløs og rød mellem trædepuderne på forpoterne. jeg spredte klørene og så ku jeg se det op mellem puderne.

Det sidste stykke tid har han slikket sine forpoter meget, og jeg tænker at det har hjulpet hudløsheden på vej??

Vil det hjælpe lige nu hvis jeg smører med kopatte salve?

Og så må vi jo til at finde ud af hvad der er galt.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-09 18:57

Citat
Det sidste stykke tid har han slikket sine forpoter meget, og jeg tænker at det har hjulpet hudløsheden på vej??

Slikkeriet er jo på grund af, at der er noget galt med hundens poter..evt. svamp el.lign.

Så et dyrlægebesøg vil være en meget god ide.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-09-09 19:02

Jeg glemte at skrive at selvfølgelig skal vi til dyrlæge.

Men

Citat
Vil det hjælpe lige nu hvis jeg smører med kopatte salve?

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 19:02

Jeg ville nu begynde at smøre med Helosan... det ser der bestemt ingen skade ved

Hvis han så slikker mindre på poterne i morgen, ville jeg bare fortsætte - uden at gå til dyrlægen

http://shop.mi.dk/catalog/product_info.php?cPath=7_8_32&products_id=1618&osCsid=?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-09 19:25

En af mine hunde havde også hudløshed mellem tæerne, og det viste sig at være en begyndende byld. Så ned til dyrlægen med den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-09 20:04

Jeg ville ikke smøre med Helosan (kopattesalve) el. lign. da det holder huden fugtig og opblødt.

Men vask evt. poterne med klorhexidinshampo (fås på apoteket).

Eller vask poterne i atamonopløsning 1 del atamon til 9 dele vand
Sørg for de bliver tørret grundigt bagefter.

Her lidt om hvad potesvamp kan udvikle sig til.

http://www.netdyredoktor.dk/sw6967.asp

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-09 01:39

Vores gamle hund havde det samme. Men det var p.g.a. allergi. Som du skriver, skal du en tur forbi dyrlægen. Det er måske en idé, om han/hun tog en blodprøve for at se, om Modi har allergi. Vores dyrlæge opdagede det først, da vores Nanna blev ved med at få ørebetændelse. Det var også allergien.

Håber for dig, det ikke er allergi.

Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-09-09 20:30

Tak for svaret Jernladyen.
Vi har faktisk mistanke om noget allergi så vi vil få taget en blodprøve.
Det hjalp lidt med salven.

Kim

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-09-09 22:31

Selv tak, Håber for både hundens og jeres skyld, det ikke er allergi, og hvis det er, at den ikke er en af de grimme. Men jeg er bange for, det er støvmideallergi. I så fald er det ud med alle tæpper og dyner/puder, der ikke kan vaskes, daglig afstøvning, støvsugning og tørre gulve over. Vores fik 2 Medrol (binyrebarkhormon) om dagen. Det tog livet af hende på nogle få år. Men heldigvis virker det ikke ens på alle hunde. Vores Nanna blev rund og hård som en fodbold af det.
Hilsen Jette