/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Lige ved og næsten.
Fra : bb1
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 01-09-09 17:21

En skøn morgen korndyrene kom frem som ventet, men af en eller anden grund blev de ved søbreden i stedet for at gå op i skoven, hvor jeg sad. Det blev dog til nogle skønne billeder med det nye kamera og den nye lince, de tre hjorte går stadig sammen med rudlen.

Skønt var det også at opleve gæssene lette fra søen, mon de snart går ned på "vores" stubbe?

Er der mon nogen herinde, der kan forklare mig om det har betydning for gæssenes valg af mark om der står vand på den eller ej?
De år hvor der har regnet meget og der har stået vand har der altid været gæs, men i år søger de tilsyneladende længere væk.

( Habibipro behøver ikke svare på dette indlæg, hans personfnidder ønsker jeg ikke)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-09 17:58

Da vi havde oversvømmelse ved vores søer, så kom der gæs forbi, det plejer der ellers ikke at være mange af.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-09-09 19:06

Noget endegyldigt svar har jeg ikke, men en kendsgerning er det at gæs gerne vil drikke medens de spiser.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-09 21:45

Men jeg kunne da godt tænke mig til lidt mere oversvømmelse så vi så andre fugle end dem vi har til daglig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-09-09 22:43

Ja selvom det har regnet en del i sommer, så er det tydeligt, at vi mangler vand. Vandspejlet i flere af søerne i søhøjlandet er mindre i år og det selvom nogle landmænd langs guden åen har haft problemer med at bjærge høsten p.g.a. oversvømmelse.

Nå, men ingen grund til klage - tråden er fortsat fri for personfnidder fordi Habibipro ikke kan lege med- og gæssene de lander jo nok, når de har spist op, der hvor de går ned lige nu, så jeg får nok både min mortens - og julegås, som jeg plejer.

I morgen eftermiddag har jeg et jagtligt møde, som måske kan medføre en større forandring omkring min jagt. Jeg skal hente ham i Billund lufthavn kl. 14:25. Det kunne da være helt fint, hvis stubmarkerne var fyldt med gæs og kronvildtet var hjemme man har vel lov til at håbe.....

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 25 point
Dato : 02-09-09 04:27

Helvede skal fryse til is før landmændene holder op med at brokke sig.

Vi havde et knastørt forår, hvad der heldigvis betød at masser af dræbersnegle ikke overlevede.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-09-09 17:47

Så kom der regen og gæssene kom på stubbene, samt gæs på tasken. Har inviteret nogle gode jagt venner til på mandag. Troer sku` jeg bestiller en bedre middag oppe fra kroen til mandag aften.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-09-09 11:18

Fire dage, så mødes vi, er hundene måske lige så spændte, som vi jægere?

Jeg er i alle tilfælde. Den første jagtdag på agerhøns for stående hund. I år er det endda særligt specielt dels på grund af afgrøderne, som for første gang i mange år indeholder det største antal ha. med mellem afgrøder, gul sennep mv. samt det faktum, at den økologiske drift i sammenhæng med de gode vejrforhold, har givet flere hold kyllinger end nogen sinde tidligere.

Jo, jeg glæder mig og det gør mine venner og deres hunde også – det er jeg sikker på….

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 19-09-09 00:08

Fik du nogle gæs bb1?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-09-09 22:26

Ja tak det gjorde jeg faktisk så der er både en gås til mortensaften og til jul..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-09-09 12:00

Der kan også blive en til hver af hylerne - hvis de spørger pænt...
Julemand du kan jo blot kigge ind.....

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 22:18

Tak for svaret LuffeA.

Du ramte et synspunk