/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
deling af printer
Fra : stone47
Vist : 510 gange
200 point
Dato : 31-08-09 20:44

Er der nogen der kan de vise sten ??
Hvorfor ses min printer ikke af den baerbare.
USB printer installeret på stationær XP med deling.
Baerbar HP med vista wireless router dlink615.
Bare et par gode bud at læse på
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-08-09 20:59

kan den stationære ses fra den bærbare?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-08-09 21:16

Er printerdriveren installeret på den bærbare?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-08-09 21:25

Citat
Er printerdriveren installeret på den bærbare?
kommer normalt af sig selv

et godt sted at starte:
find ip adr på den stationære
åbn computer på den bærbare --> skriv i adressefeltet \\ip-på-stationære den bør nu komme frem med de delte printere og mapper.
dblt klik på printeren og det var det

hvis IKKE den kan finde den stationære:
check firewall
check netværksopsætning på vista (den skal ikke være sat til offentlig)
check routeropsætning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 21:41

Din bærbare skal også sættes til at kunne dele printer og filer, som jeg husker det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-08-09 22:10

Printerdriveren "kommer" IKKE af sig selv!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-08-09 23:46

Citat
Printerdriveren "kommer" IKKE af sig selv!!!

hvis du absolut vil være en ordkløver
så har du en lille smule ret, men det jeg mente var at du skal ikke selv gøre noget for at installere den, da der forbindes til en printer på en printserver så henter den automatisk driveren derfra.
den undersøger også om der skulle være en bedre driver på windows update og bruger automatisk den hvis den findes.

så ja den "kommer" ikke af sig selv, men vista "henter" den selv!!!! Glad nu?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-09-09 11:47

Husk at have den stationære pc tændt, ellers virker det ikke

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-09-09 20:43

foreløbig tak for de gode råd prøver dem lidt af
vender frygtelig tilbage
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-09-09 17:27

Hej venner
tak for alle de gode bud. Her var det altså Dlink Dir-615 den kan bare ikke lave denne øvelse.
Når jeg bruger den gamla Planet router og derefter sætter dlink routeren men sat op sm access point går det helt fint. så bliver jeg der indtil videre.
hilsen Steen