/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tøjstørrelse forvirring..
Fra : Zeph
Vist : 2183 gange
100 point
Dato : 31-08-09 19:21

Hej derude !

- Først, på forhånd undskyld hvis mit spørgsmål er fejlplaceret, men jeg kunne ikke lige finde et andet sted jeg syntes det passede bedre ind..

Men altså, jeg har brug for hjælp ang. nogle tøjstørrelser, for jeg er helt rundt på gulvet.. :)

Jeg er ved at købe noget tøj på en amerikansk side, hvor det hele er angivet i størrelse small, medium, large osv. Derudover står der at deres størrelser har det med at være lidt små i det, og så er der så et skema der angiver at feks. large svarer til: bust: 34-38, waist: 29-33.
Hvad er det så? For jeg kiggede så her på wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Clothing_sizes#Women i deres skemaer, hvor der eks. står at US 32 svarer til EU 40.. Kan det virkelig passe? For på hjemmesiden med tøjet står der så at small svarer til 30-34 i bust, men synes bare det ikke lyder til at kunne passe hvis 32 er EU 40.. Og at deres tøj er meget småt i det (hvad det virkelig også er.)

Igen så tror jeg egentlig bare jeg har totalt forvirret mig selv med alle de tøjstørrelser og lande, men jeg er virkelig kørt helt lost i det, og har brug for nogen der ser det udefra.. :)
Jeg er 83 cm lige under brystet, og 93 cm om taljen, hvad størrelse bruger jeg så?

På forhånd tusind, tusind tak...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-08-09 19:22

http://tgfile.com/str_tabel.htm
Her er hvad du skal bruge

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-09 19:27

Citat
Derudover står der at deres størrelser har det med at være lidt små i det, og så er der så et skema der angiver at feks. large svarer til: bust: 34-38, waist: 29-33.

Jeg tror de mål er tommer, her kan du se omregningen

26" = 66 cm 27" = 69 cm 28" = 71 cm 29" = 74 cm
30" = 76 cm 31" = 79 cm 32" = 81 cm 33" = 84 cm
34" = 86 cm 36" = 91 cm 38" = 96 cm

http://www.designkup.dk/stoerrelsesguide

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-09 19:29

Så 34 - 38 svarer til 86 cm - 96 cm

29 - 33 svarer til 74 cm - 84 cm

Kommentar
Fra : Zeph

Dato : 31-08-09 19:33

Hov, mindre detalje, 93 om hoften, ikke taljen. Kan ikke finde ud af hvor jeg helt præcist skal måle for taljen, hehe ! ;)

Men i hvert fald Ans, tusind tak, jeg tror du har ret ! Det hele giver i hvert fald meget mere mening nu !
Må være tommer det står i! :) Tak !

Godkendelse af svar
Fra : Zeph

Dato : 31-08-09 19:34

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-09 19:39

Bryst: Måles omkring det bredeste sted, med BH.
Taljen: Måles omkring det smalleste sted.
Hofte: Måles på det bredeste sted.

http://www.designkup.dk/stoerrelsesguide