/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Handel Privat.
Fra : Laika_pigen
Vist : 710 gange
268 point
Dato : 31-08-09 17:59

Hej Kandu'er.

Min veninde som idag har solgt hendes Barnevogn privat.

Vognen som hun vælger er sprit ny og har ALDRIG været brugt!

Køber ringer nu efter de er kommet hjem og påstår vognen er pisse skæv og er ubrugelig!

Den fejlede INTET da hun solgte den.

Der er i annoncen INTET skrevet om nogen kvittering, da vognen selv er købt privat!

De påstår så de har 14dags fuld retur ret og truer med politi og advokat.

Hvordan står hun stillet????

Hun er jo ikke interesseret i at ta vognen retur, og den fejlede jo INTET da de købte den! De så den i dagslys, kørte med den og alt det de nu ville afprøve med den!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 278 point
Dato : 31-08-09 18:06

Citat
Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, fx at få et nedslag i prisen eller ophæve købet. Men - og med stort: MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.

Herfra, hvor der står en del mere http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 31-08-09 18:06

tror bestemt ikke der er returret ved afhentning - varen bliver jo netop tjekket af køber som godkender købet i samme øjeblik fortovet er forladt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 18:06

Så ud fra ovenstående, så ville jeg tage det helt roligt

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 31-08-09 18:16

Har også lige snakket med hende og sagt hun skal ta den helt med ro.

Og de har jo købt den da de var og se på den. Så de har haft al mulighed for at se HVIS der skulle være noget galt. PLUS De kørte op af hele p-pladsen med vognen og først da de kommer hjem finder de ud af vognen er skæv!!!????! Underligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 18:19

De vil da have afslag i prisen....

De kan jo lige så godt selv have ødelagt den da de kom hjem... den er købt som beset, de skulle have klaget inden de tog hjem med køretøjet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-08-09 18:54

Slap af køberne kan ikke gøre dig noget.
Det er påstand mod påstand om det var OK ved salg.
Var den defekt ville køber jo ikke have købt den.
Handelen er slut og ingen garanti eller reklamationsret.

hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 19:08

Tiloslutter mig alle andres indlæg. De har nemlig læst på lektien og har fuldstændig ret alle sammen

Hvorfor svarede jeg egentlig i denne tråd, tja det var vel for at sige et eller andet.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 31-08-09 20:11

Ja og tænker nemlig på da de skulle til afsted, sagde moderen til det unge par som skulle ha vognen, hun sagde da hun var spændt på om hun kunne ha den i bilen da hendes bagagerum var rimelig lille.

Så tænker det faktisk er hende selv som har foresaget den evt skade?! Og tænke også samtidig! Hvem ved deres fulde 5 vil give 4000kr for en vogn som virker skæv. For ingen skal fortælle mig de ikke kunne se det da de stod med den og trillede frem og tilbage flere gange og tilmed op til bilen som hold over 100meter fra hvor vi handlede.

Så er sikker på de selv har skadet den i bagagerummet eller også har mishandlet Alustellet.

For som sagt den var sprit ny og ALDRIG brugt grundet tragiske omstændigheder.

Kontaktede også politiet for hører hvordan og hvorledes. De havde fået en opkald om samme sag 5min forinden. De sagde de intet gjorde ved det, og det var en sag mellem sælger/køber og ingen anden.

Tak for venligheden herinde.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 31-08-09 20:13

Tak for svaret Nordsted1.

5***** som altid.

Ha en god aften.