/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
google søgeforslag forsvundet
Fra : akselbo
Vist : 1063 gange
100 point
Dato : 31-08-09 15:19

en funktion i google er forsvundet ... efter ’hård halvårsoprydning’ af min pc er alt som det skal være bortset fra at googlelinien ikke længere kommer med sine mange gode forslag til søgetekst

hvad har jeg lige ’ødelagt’ - og hvordan får jeg funktionen tilbage

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 17:11

xp eller vista

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 17:15

Under internet indstillionger kan du (mener jeg) justere om de skal gemmes eller ej.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 31-08-09 17:19

OS=Windows XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 17:22

Under Internet indstillinger - Indhold - Autoudføreslse kan du sætte hak i Browserdata

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 31-08-09 17:44

OS=Windows XP Pro - engelsk (UK)

jeg finder ikke en relevant mulighed for at 'sætte hak'

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 18:38

Alt det jeg har beskrevet er selvfølgelig til Vista.

Jeg skal lige over på en anden pc der har XP,(hvis jeg kan komme til for fruen ) så skal jeg lige se hvad muligheder der er på XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 18:45
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 18:53

Jeg har fundet ud af at det ikke er noget i Windows men en indbygget feature i Google. Læs lige lidt her om hvornår den kom med i Google.

http://www.larsbachmann.dk/google-foreslaar-selv-soegeord.html

Her lige lidt om det samme
http://www.pcworld.dk/blogs/Notesbloggen/1922?a=block&i=106

Leder lige nu efter en indstilling der må være et sted i Google

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-09 18:56

Måske er løsningen her

Under Indstillinger i Google skal der sættes flueben i - Angiv forslag til forespørgsler i søgefeltet. nederst på siden. INdstillinger finder du lige til højre for SØG knappen på Google

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-09 01:01

Hvis det er det søgefelt som er i browseren, til højre for adresse linjen, så er løsningen enkelt, klik til venstre for linjen på det store G og nederst klikker du på Håndter søgetjenester, sæt markering ved Vis forslag ved søgning og klik OK

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 02-09-09 10:34

Tak for svaret Fijala
mvh akselbo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-09 16:25

Fik du det så til at virke.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 07-09-09 15:39

hej Fijala, - ja det virker problemet gemte sig bag 2-3 forhold der interaktede

jeg blokerede for cookies - og 'noget' andet blokerede også. men ved at fjerne alle temp - alle temp-internet-filer og så begynde forfra ...

hmmm ja så lykkedes det / mvh akselbo