/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
stempelafgift/forsikring
Fra : hennooah
Vist : 1386 gange
200 point
Dato : 29-08-09 21:58

Jeg har husforsikring hos nykredit.

Min søn på snart 2 år havde jeg hørt skulle ha sin egen ulykkeforsikring når han blev 2 år.

Jeg kontaktede min forsikring for at få sådan en på plads, samtidig syntes jeg det ville være en god ide at få efterset min nuværende husforsikring.

Da forsikringsmanden havde skrevet den " nye" forsikring ud stod der at der skulle betales stempelafgifter til staten på ca 650 kr....kan det virkelig passe når man blot får rettet i forsikringen.

Han fik også givet tilbud på en heltidsulykkeforsikring til mig da jeg har et udsat arbejde.
Jeg har efterfølgende snakket med min arbejdsgiver, som siger at jeg er dækket af firmaet i arbejdstiden.

Jeg ved at forsikringsmanden er provisionslønnet, kan det ha noget med sagen at gøre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-09 22:43

Som udgangspunkt er Du dækket af arbejdsgiverens lovpligtige forsikring men det giver som regel kun engangsbeløb.
En heltids-ulykkesforsikring giver penge hver måned som ikke må modregnes i invalidepension, dog kan der ryge andre tilskud..........kommunerne er jo kreative.
Det er dog en ekstra indtægt på flere tusinde om måneden.

Men hvis Du og arbejdsgiver gennem overenskomst også betaler til pension bør Du nok undersøge hvad der dækkes derfra ved skader, både på arbejdet og i fritiden, disse kan være strikket sammen på flere måder og kombineret med sygeforsikring, altså først til mølle på privathospitaler.

Og agenten får provision, det samme gælder hvis Du tegner forsikringerne i Din bank, så tjener banken også provision og giver lidt til bankrådgiveren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-09 23:45

Det lyder rigtigt nok med den pris på stempelafgift

Jeg har valgt at have en heltids-ulykkesforsikring, da den der er tegnet hos arbejdsgiveren, ikke giver ret meget i tilfælde af at der skulle blive brug for den

Min mand og jeg har også i vores forsikringsselskab tegnet en forsikring i tilfælde af invaliditet, den er guld værd, fandt vi ud af, da manden fik en arbejdsskade og blev pensioneret

Den alm førtidspension vil ikke blive modregnet i tilfælde af en udbetaling, men tillæggene ryger desværre