/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
video i fuld skærm ??
Fra : amlupo
Vist : 2330 gange
300 point
Dato : 29-08-09 17:37

Har en IBM maskine med XP der er begyndt at drille med at vise video i fuld skærm. Har ikke lavet andet end at opdatere det maskinen har foreslået. Den har tidligere kunnet vise video i fuld skærm men når jeg prøver nu fryser billedet mens lyden kører videre, går man tilbage til lille vindue spiller videoen videre sammen med lyden . Bruger explore 8.0.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 160 point
Dato : 29-08-09 17:51

Måske der ligger for meget ubrugeligt "snask", som bruger kræfterne på din pc. Har du prøvet at rydde op?

Ellers prøv disse gratis-programmer:

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced%20system%20care&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo%20uninstaller&searchArea=programs

Disse 3 rense-programmer rydder op i ubrugelige links, midlertidige filer af alle slags, registreringsdatabasen og meget andet.

Prøv lige det i første omgang .

Ellers kan det være Explorer 8, der kan drille. Men hvis du har kunnet se film, hvor E8 har været installeret, er det så ikke den.

Mvh H

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 17:56

PS! de 3 programmer bruger jeg, og det er i beskrevne reækkefølge. I Revo skal du kun bruge Værkstø og Fjern unødvendige filer. Den finder altid nogle glemte thumbs (eller sådan noget) filer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 18:07

Vent med forslagene fra Heller22 det har ikke noget med dit aktuelle problem at gøre.
Afspilles filmene i Internet Explorer 8 eller hvad ? Det er nemlig i afspilleren du skal ændre, hvad med at benytte en anden afspiller ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 19:59

Som jeg også skrev:
Citat
Ellers kan det være Explorer 8, der kan drille. Men hvis du har kunnet se film, hvor E8 har været installeret, er det så ikke den.
Og det var ment som et spørgsmål til amlupo

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 20:02

Og ovn. Tak fordi du lige nævnte, at jeg også var inde på lidt af det rette, vedr. E8. .

Og så lister jeg som vanligt ud af et spg. når nu du overtager .

Mvh H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 22:53

Heller22 du er, og bliver ved med at være et sludrechatol to nye indlæg og ingen af dem med nye forslag til spørgsmålet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-08-09 00:34

Er hyggesnakkeri nu blevet nedgraderet til sludrechatolleri . Men helt fint, at du så også lige har et indlæg uden nye forslag til spørgsmålet . Den drejede lige rundt og bed dig selv et vist sted .

Men da spørger ikke vil svare mig vedr. E8, og da du mener at samme skal vente med forslagene om rensning fra mig, kan jeg jo godt pakke sammen med god samvittighed, da jeg så ikke har mere at byde på. Også med bevidstheden om, at spørger nu får mere kompetent hjælp.

Mvh H

PS! Dette var så nr. 3 indlæg uden nye forslag til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 31-08-09 15:29

Hvor gammel er din maskine?

For jeg har haft ligende problem med min, som er et lille år gammel.
Jeg fandt så ud af at det skyldtes at jeg kørte med windows xp SP3. som ikke kan med alle mt hardware i computeren feks kunne den ikke arbejde sammen med mit grafik kort. så jeg afinstallerede Sp3 og geninstallerede da SP2. og nu funker det hele ingen som det skal..

Kunne være du havde samme problem. Min comp. blev generalt merkant langsommer når sådanne fejl opstod.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-09 16:02

Der er og bliver KUN een årsag til 'problemet' ..som jeg selv oplever på nærmeste hold:

Med tiden er der lagt mere og mere kode ind i både opdateringer til Windows og Windows-kompatible grafik drivere ..for slet ikke, at snakke om den del af (X-)HTML DOM der vedrører 'Javascript engines', at grafik afviklet med f.eks. en 'on-board' grafik-chip,

...slet ikke længere kan følge med i opdateringshastighed af video-frames !!!

Problemet er især relevant ved filer som skal vises i HD (..formatet : WMV) ..og f.eks. YouTube og lign. ( ..i formatet: FLV ).

Løsningen er : Et dedikeret grafikkort ..med tilstrækkelig RAM indbygget
Så grafikken (..med tilhørende drivere/aktivt afviklet webside indhold) ikke skal 'stjæle' af CPU clock-slices, DMI ( = Direct Memory Access ..ikke vejr-profeterne ..kendt fra TV ..og System RAM.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 31-08-09 16:55

Kunne ikke logge på Kandu igår (serverproblem ikke min maskine), idag går det bedre. Mit problem er ikke fordi pcen ikke magter at afspille i fuld skærm , den bruger ikke videre cpu når den prøver, tror det er noget software der driller. Ovn : Skrev vist også i spørgsmålet at jeg bruger internet explore 8,0. Min maskine er vel ca 5 år gammel. Har installeret ATI grafikkort med 256 MB så det er ikke onboard.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-09 17:17

amlupo ->
Citat
Kunne ikke logge på Kandu igår ...

Nej, Dét bemærkede vi andre også...

Når jeg afspiller filmklip i fuld skærm (*.asf, *.mpg, *.mp4, *.avi, *.mov, *.rm, *.wmv, *.fid, *.flv og *.swf) vha. min player og de korrekte codec ...SÅ virker 'fuldskærm' fint

..MEN: Forsøger jeg med steams fra nettet? ...så må min 10 år gamle Fujitsu/Siemens 730 Mhz., 512 Mb. RAM, ...mange hardiske (C:, D:, E:, F:, G:, H:, I:, J: ..og K: ) og en on-board Intel 82810E, 230 Mhz. i752 chip ...altså godt gå hen, at få en smule åndenød. På trods af en rimelig hurtig 8Mb.//8Mb. i-net forbindelese.

Hvorfor; at kun lyden 'når frem' i fuldskærm

Altså...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-09 17:21

Ps. Har du prøvet at rydde en smule op på din pc for nylig?

Ellers...? Så kast et blik på dette værktøj: "Advanced SystemCare"

http://www.iobit.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-09 17:25

Pps. Det direkte link finder du hér: http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-08-09 20:30

Lige et lille pip fra mig igen:
Citat
Ps. Har du prøvet at rydde en smule op på din pc for nylig?
Det var sådan set lige det, jeg foreslog i aller første indlæg, da en rensning måske kan hjælpe lidt .

Og så skynder jeg mig ud af spørgsmålet, inden jeg får ovn efter mig igen .

Mvh H

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 01-09-09 21:47

Har prøvet en masse oprydning mm uden det har afhjulpet problemet. Har "bare" fået godt 3 gb ekstra plads og det er ok , men kan stadig ikke spille video i fuld skærm. Andre ideer ??

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 01-09-09 21:53

Hov nu prøvede jeg lige video fra bilgalleriet og de kan godt spilles i fuld skærm , men stadig ikke video fra You tube ???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-09-09 23:11

Citat
Har prøvet en masse oprydning mm uden det har afhjulpet problemet. Har "bare" fået godt 3 gb ekstra plads og det er ok
og
Citat
Hov nu prøvede jeg lige video fra bilgalleriet og de kan godt spilles i fuld skærm
Så måske oprydningen alligevel har hjulpet en hel del .

Mvh H

PS! Undskyld at det IKKE var nye forslag til spørgsmålet .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-09 02:50

Hvis det er små film som du vil se igen og igen, så gem dem på din computer, med dette lille gratis program: http://youtubedownload.altervista.org/
Hvis du mangler codecs så kan du ikke se flv filer fra Youtube, men programmet kan omdanne til et format du kan se, først hente og så convertere og nu kan du se film i fuldskærm format og uden at der er andet som tager kræfter

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 02-09-09 17:54

Idag vil den så heller ikke vise fuldskærm video fra bilgalleriet. Det er f....... da lidt underligt

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 02-09-09 19:37

Det fremgår ikke lige af spørgsmålet, hvilken medie player du bruger. Men måske denne her kan bruges?
http://vlc.dk.malavida.com/d249-download-gratis-windows
Fungerer fint på min XP

Mvh H

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 11-09-09 16:23

Aner faktisk ikke hvad player man bruger når man er på you tube ?? Det er ikke bare IE 8 , nej der er vel en player af en slags i baggrunden. Men det har ikke noget med oprydning eller for lidt ydelse at gøre. Der er en pil man kan trykke på over højre hjørne af videoerne på youtube som viser videoerne i et nyt vindue og der kan min PC godt vise i fuld skærm endda imens jeg ser en anden video på youtube-siden. Mystisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-09 16:40

Det er en Flash Player plugin som viser videoerne, prøv med den nyeste fra Adobe:
http://get.adobe.com/flashplayer/

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 12-09-09 19:49

Der er ikke rigtig nogen af rådene der har afhjulpet problemet, men da det ikke er det store problem lukker jeg spøgsmålet her. Kan jo bare se fuldskærm film på min anden pc. Hvem der så skal have point ??? Måske heller22 , hun har da om ikke andet svaret mest (og først) Tak for gode råd også til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 12-09-09 19:55

Tak for svaret heller22. Selv om det ikke hjalp

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 21:54

God aften amlupo.

Det er skisme træls, at du ikke fik den hjælp, du bad om. Derfor kun lidt uretfærdigt, at du belønnede mig .

Men du slap da af med en mængde ubrugeligt fnuller . Så kør de programmer ofte. Især hvis du er meget på nettet.

Ha det godt .

Mvh H .