/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Et surt opstød til eurofans
Fra : PeterTheisen
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 28-08-09 18:50

Jeg har her bevist, hvorfor euroen er en kæmpe fiasko. Kurven i den vedhæftede fil viser dollarens udvikling i forhold til euroen, og der ses det tydeligt, at dollaren er faldet markant over for euroen i en 10-årig periode, hvilket er markeret ved tendenslinjen (den sorte streg).

Nu undrer du dig sikkert over, hvad det har haft af betydning for Danmark. Det har såmænd kostet danske arbejdspladser, fordi vi er bundet op på euroen igennem fastkurspolitikken, for derved er dollaren også faldet over for kronen.

Sjovt nok kommer økonom Jesper Jespersen frem til samme konklusion, og han dømmer klart euroen ude: http://www.kritiskdebat.dk/artikel.php?id=680

Kilde til kurve og tal: http://peecee.dk/upload/view/188475
Kilde til forklaring af tal: http://www.oanda.com/convert/fxhistory

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 19:27

Tja - noget skal disse såkaldte experter jo sige....

Og helst noget negativt - så bliver der lagt mere mærke til dem...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 28-08-09 20:10

Citat
Nu undrer du dig sikkert over, hvad det har haft af betydning for Danmark.
Nej da, for jeg har aldrig været tilhænger af EU og alle dets geninger .

Vh C

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-08-09 20:13

Tak for svaret vagnr

Du er sgu næsten værre end de spammer der er her på kandu, hvorfor får vagnr og dig ikke installert messenger, så kunne i svare hinanden istedet for at spamme kandu til, når det er 100% ligemeget hvem der svare på dit indlæg, det bliver altid "Tak for svaret vagnr"

Kommentar
Fra : snothvalp

Dato : 28-08-09 20:15

ØVro Nej Tak

snothvalp

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 28-08-09 20:34

God aften jangchr.

Hold nu lige op med at komme med sure opstød, please. Dette indlæg startede så roligt og seriøst. Så lad det blive ved med at være det.

Vh C

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-08-09 21:11

Citat
Sjovt nok kommer økonom Jesper Jespersen frem til samme konklusion, og han dømmer klart euroen ude: http://www.kritiskdebat.dk/artikel.php?id=680
- ja sæt nu ikke dit lys under en skæppe , kunne det tænkes at du læste hans artikel først, så at den kunne bruges til dit røde propaganda, skrev dit indlæg og VUPTI det var da heldigt at du for første gang kunne understøtte noget af dit ekstremt misundelsesprægede vrøvl med noget en anden også har sagt/skrevet ??

Har vi ikke fået nok rødt vrøvl på en dag hvor vi skal straffes endnu hårdere af den røde fløj hvis de, gud forbyde det, får magten en dag?

PS: Vagnr venter på at du giver ham pointene

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-08-09 21:14

Peter Theisen - kan ikke betragtes som en seriøs Kandu-bruger.
Han hører i samme klasse som Burka og alle hans dobbelt profiler.

Peter kommer aldrig med svar på kommentarer - det virker mere som om, at han forventer at stille op til folketinget og skal have afprøvet sine politiske argumenter.

Efter min mening, er han er stor og han blacklister normalt alle, der svarer ham imod.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-08-09 21:22

IBM760 - PeterT's indlæg er, sammen med vagnr, kun en et ynkeligt forsøg på at nedgøre alt hvad der ikke kommer fra den venstre side af folketinget. Det foregår ofte, meget i lighed med virkligheden uden for Kandu, ved at lave usande skræmmehistorier som er drevet af en sørgelig overdreven misundelse over for alle som gider yde bare en lille indsats.

Jeg tror de fleste er ved at have lugtet lunten og have gennemskuet ham.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 28-08-09 21:28

Jeg giver bare flere tal, der bekræfter, at euroen er en kæmpe fiasko: http://peecee.dk/upload/view/188497

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-08-09 22:33

bekræfter er måske lige lovligt meget, men jeg kan da uploade noget der vender tallene om endnu engang og kalde det dokumentation også. Luk nu bare spørgsmålet og giv vagnr pointene. De andre bruger har set at du prøver på en meget usympatisk måde at bruge Kandu til at indoktrinere dine meget socialistiske holdninger.

Personligt mener jeg ikke det hører hjemme her, ikke fordi jeg ikke er enig, men du er ikke åben for nogen form for dialog. Det eneste du vil, er at udsprede usandheder og skræmmescenarier, hvorefter vagnr skal tildeles dien point. Det viser jo meget godt hvorfor det ikke kan betale sig at stemme socialistisk som alimindelig borger i DK. Nej man skal være noget ved musikken (med ander ord: maksimum pamper aka dem der udnytter de fleste smuthuller, både eksisterende og ikke-eksisterende), men så er det tilgengæld også rigtigt sjovt, hvilket historien jo også bedvidner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 22:49

Citat
Jeg giver bare flere tal, der bekræfter, at euroen er en kæmpe fiasko:

De tal bekræfter INTET (jo måske nogle individers tankegang)

Euroen er kommet for at blive - og den ender som verdens stærkeste valuta

Danmark skulle have haft den allerede fra indførslen

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-09 23:08

Citat
Jeg giver bare flere tal, der bekræfter, at euroen er en kæmpe fiasko: http://peecee.dk/upload/view/188497

Jeg kan ikke se, at disse tal bekræfter noget som selv.
Det er rene statistik tal, og jeg vil påstå - at de kan tolkes totalt modsat: Ved mange af tallene er udviklingen for EU-landene væsentlige bedre end i DK - det gælder især i den periode hvor den nuværende regering har været ved magten. Statistikkers fortolkning afhænger altid af, hvilke briller den enkelte politiker har på.

Så Peter - prøv at blive voksen, og dan dine egne ideer - istedet for, at lade dig lede af politiske ideer. Alle politikere er "bedragere" på et eller andet plan - det er deres levebrød!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-08-09 23:31

Men Peter - utroligt, nu har du snart været medlem på Kandu i et år, og har allere stillet så mange totalt ligegyldige spørgsmål - hvoraf du har annulleret rimeligt mange:

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 101
- Annullerede 39
- Slettede 0
Ialt 142

Du kommer helt sikkert i klassen med Scootegrisen, Burka m.v. - tillykke

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-08-09 06:43

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-08-09 18:14

Jeg er vist kommet til at vildlede, da jeg har fundet frem til dollarkursen, men det interessante er jo eurokursen, og der ser euroen faktisk stærk og stabil ud. Se selv: http://peecee.dk/upload/view/188602

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-08-09 18:33

Peter - hvorfor sørger du ikke for, at undersøge tingene korrekt - inden du kommer med dine evindelige udgydelser.
Først kommer du mod nedenstående oplysninger, og så tilbageviser du selv oplysningerne d. 29-8-2009.

Citat
Jeg har her bevist, hvorfor euroen er en kæmpe fiasko. Kurven i den vedhæftede fil viser dollarens udvikling i forhold til euroen, og der ses det tydeligt, at dollaren er faldet markant over for euroen i en 10-årig periode, hvilket er markeret ved tendenslinjen (den sorte streg).

Nu undrer du dig sikkert over, hvad det har haft af betydning for Danmark. Det har såmænd kostet danske arbejdspladser, fordi vi er bundet op på euroen igennem fastkurspolitikken, for derved er dollaren også faldet over for kronen.

Sjovt nok kommer økonom Jesper Jespersen frem til samme konklusion, og han dømmer klart euroen ude: http://www.kritiskdebat.dk/artikel.php?id=680

Kilde til kurve og tal: http://peecee.dk/upload/view/188475
Kilde til forklaring af tal: http://www.oanda.com/convert/fxhistory

Og så kommer du d. 29-8-2009, med nedenstående kommentar:

Citat
Jeg er vist kommet til at vildlede, da jeg har fundet frem til dollarkursen, men det interessante er jo eurokursen, og der ser euroen faktisk stærk og stabil ud. Se selv: http://peecee.dk/upload/view/188602

Tror du ikke, at du burde holde dig fra, at komme med politiske/økonomiske betragtninger.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-08-09 18:45

Jeg har også lige opdateret den anden fil, så der kun sammenlignes mellem Holland og Danmark, da de er to nordeuropæiske lande, og de har dermed et godt sammenligningsgrundlag. Forskellen er dog, at det ene land har euroen, mens det andet ikke har. Af tallene fremgår det, at den fælles penge- og valutapolitik ikke forhindrer fremgang, men at det er landenes finanspolitik, der afgør dette. Se selv: http://peecee.dk/upload/view/188605

Kommentar
Fra : pve

Dato : 01-09-09 08:45

Citat
Af tallene fremgår det, at den fælles penge- og valutapolitik ikke forhindrer fremgang, men at det er landenes finanspolitik, der afgør dette. Se selv