/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nej hvor dejligt.....
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1614 gange
50 point
Dato : 28-08-09 16:45

Hvor dejligt og frydfyldt der er på forummet.
Nu vil jeg synge en gammel soldatervise for jer.

Der er så stille i vor gård
Tekst: Gammel soldatervise

Der er så stille i vor gård.
Nu sover både køer og får,
men før jeg lukker øjet til,
min Jens's brev jeg læse vil.

Ja, Jens, han er min kæreste,
vi været har forlovede,
når nu til mikkelsdag vi når,
helt akkurat i fire år.

Min egen lille, rare Jens,
jeg skrevet har til dig, imens
de andre gået er i seng,
læs så mit brev, min rare dreng.

Du skriver, smørret har sagt stop,
og pølserne er sluppet op,
så derfor far og mor og jeg
en sulepose sender dig.

En æggekage og en brik smør,
en ost af dem, vor mor selv gør,
et lammelår, så ungt og fedt,
tre pægle kommen-akvavit.

De uldne hoser er fra mor,
de er solide og hjemmegjort.
Men mavebæltet er fra mig,
pas på, du ej forkøler dig.

Her ved vor gode, gamle gård
kartoflerne så prægtigt står.
Og vores gris er tyk og fed,
så den knapt vrikke kan af sted.

Vor blakked' ko den har det godt,
den nylig tvillinger har få't.
Og det har smedens kone med,
hun har det godt, så vidt jeg ved.

Til barselsgilde har jeg væ't,
der blev der ædt og drukket tæt.
Og mølleren han slog et slag,
så han er skidtmads den dag i dag.

Vi har nu fået vor nye degn,
han er så bitte og så klejn,
og præsten holder svært af ham,
men endnu mere af hans madam.

Det glæder mig, du har det godt,
og at en snor du nys har få't,
jeg ved jo, det betyde skal,
at du er underkorporal.

Fra lejren snart du hjemad skal,
så holder vi til jul et bal.
Og først i dansen for hver en ka'l
går vores lille korporal.

Nu vil jeg ikke skrive mer,
du hilses nu fra en og hver,
men først og sidst, min søde ven,
fra mig, din Karen Rasmussen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-09 16:46

Hej Heidi

Herligt at se dig her og tak for dit gode humør.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-08-09 16:48

Tak for sangen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-08-09 17:11

bortset fra mikkelsdag -------- jagt?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 17:51

Tak tak, for de smukke bemærkninger.

Jeg mindes stadig med fryd, når den gamle danske vise troubadur, Erik Paaske, sang denne vise - der blev helt roligt i stuen - i mit barndomshjem.

Nogle andre sange min far altid sang, når han en sjælden gang havde fået et par gewesener indenbords, var "Pigerne udi spanien" og "Ølhunden glammer" og den der med Dresinebanden...hmmmmm..... jeg kan ikke rigtig huske titlen, men ordene " Den skønne madonna" indgik i sangen - og smuk var sangen.

Og modsat mig, gik min far ikke på jagt - han havde ikke noget imod jægere eller jagt, men han brød sig bare ikke om det, at selv skyde. Han købte masser af vildt af de omkring boende jægere.
Den dag, jeg ville ha' jagttegn, sagde han.
"Ja, det havde jeg godt nok også regnet med, sådan som du altid render med og driver, når der er jagt nede på godset".

Uha, man bliver sku helt nostalgisk.......... Jeg savner sku den gamle gut.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-08-09 18:12

Fin sang, der ville have gjort sig i katagorien musik.

Ps. Og så var min postkasse ikke blevet spammet

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-08-09 18:21

bortset fra mikkelsdag -------- jagt?

Mikkelsdag var i tidernes morgen en høstgilde helligdag, først med kirkegang, derefter æde og druke gilde. Tvivlsomt om den har med jagt at gøre.
Denne helligdag blev ophævet omkrig 1770 i Christianden 7 tid, under Struensee reformenne.
Denne Stroensee blev senere dømt til halshuggening, som,fandt sted den 28 april 1772.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 18:48

Mit allerførste møde med jagten.

Jeg voksede op i en lille typisk dansk landsby. I ved, sådan en landsby, hvor der er en hver slags.
En købmand, en slagter, en frugt og grønt, en lille trikotagebutik, en frisør, en landbrugsmedie, et ishus, en skomager. Desuden var der kirken og forsamlingshuset, og en lille skole, hvor der var ansat 3 lærere - og op til femte klasse, så var det ud af vagten for at gå i en anden og større skole i en middelstor dansk provinsby med ca. 10.000 indbyggere.

Nå men til sagen. Jeg gik i den lille landsbyskole hvor 4. og 5. klasserne gik sammen.
En dag hvor der var jagt på godset, som forresten også var sammenhængende med landsbyen. Godsets navn er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.

En morgen blev der banket på klasseværelsets dør, og ind kom førstelæreren med ordene;
"godmorgen allesammen - og hør efter..!!!!
Hvis i vil have en fridag i morgen, skal i møde på godset XX kl. 8:30 som klappere, da der skal være klapjagt - og godset mangler klappere. Det er naturligvis frivilligt, men de af jer, som ikke ønsker at deltage, møder i skolen kl. 8:00 - som sædvanligt".

Jeg tror faktisk, at jeg var den første til at række hånden op og melde mig frivilligt til ekspeditionen -og lige efter røg resten af drengenes arme op.
Ikke een eneste pige havde meldt sig. Førstelæreren sagde med et underfundig smil, at når alle drengene havde meldt sig til klapjagten, var der ingen grund til at pigerne kommer i skole i morgen, såeeeeee, der var fridag for dem også.

Nå natten gik - morgenen kom. Mor gik hændervridende rundt og formanede; "Pas nu på, du ikke bliver skudt. Og pas på når i skal over kanalen"....osv..osv... Ja, i kender mødre og deres kærlighed til deres drengebørn.
Jeg cyklede glad ud til godset. Godsejeren stod i sit jagttøj og modtog os klappedrenge efterhånden som vi ankom. Han hilste pænt med hånden og sagde;
"Velkommen her til jagten på XX. gå ind i jagtstuen og tag dig lidt morgenmad - og snup en sodavand, eller en kop kaffe til.
Da jeg sad i jagtstuen og kiggede lidt på jægerne fik jeg øje på, dengang et sjældent syn, nemlig 2 damer i jagttøj. Fyldt med fordomme over kvindelige jæger, og den måde man troede de skød på, smilte jeg lidt ved mig selv - og puffede min kammerat i siden og hviskede; "har du set de 2 kællinger derover".??
Det havde han. Vi grinede en del over de kvindelige jægere, og hviskede til hinanden, et par obskønne bemærkninger, som jeg vil spare læserne for. Men vil dog lige bemærke, at jeg stadig skammer mig den dag i dag.

Dut dut dut dut - dut dut dut dut - dut dut dut dut dut dut - duuut- duuuuuuuuut.
2 jægere truttede jagtbegynd.
Og hele seancen startede med første såt, som var en andesåt. Jagt på opfløj. Det var virkelige flyvestærke gråænder - og de fløj højt og hurtigt. Her får jeg verdens største overraskelse.
5 knægte blev sendt ned af brinken for at klappe ænder op, vi andre skulle bare stå rolig indtil såten blev blæst af - og vi skulle så hurtigt ud og samle dødskudte ænder op.
Hvad overraskelsen bestod i.????
Jo, jeg stod lige bagved de 2 kvindelige jægere - og hold kæft hvor de kunne skyde.!!! De doublerede den ene and efter den - og det var ægte doublerer. Ikke noget med at tage geværet fra skulderen. Nej, Bang lød det, en and faldt. Fortsættelse af svinget og bang, den næste and måtte lade livet. Det var et smukt syn.

Resten ad dagen brillerede de 2 kvindfolk - og ellers foregik klapjagten som andre klapjagter.

Jeg tror, at jeg fik jagten og dens glæder helt under huden den dag.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-08-09 19:25

Det var dengang hvor de kunne få drenge til klappe en hel dag, for en femmer en sodavand og et stykke winerbrø. Bortset fra godsets egne folk, tålte godsejrene ikke at se folk i almindelige gummistøvbler i blå kedeldragt, tiderne er forandret, I dag er alle jægere så hjertens velkommen på godserne, selv med bøsse, hvis de ellers har penge og vil betale.
Nu er snart al godsjagt lejet ud til konsortier, eller enkelt personer som igen udlejer til dagjagter. Godsejrene har ikke meget jagt tilbage, af økonomiske årsager, fordi folk vil betale himmel høje priser, der ikke står i forhold til hvad, biotoberne kan levrere af naturligt vildt, uden store udsætninger for at tilfredsstille skydeliderlige byfolk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-09 21:03

Heidi-Ho

Det var da et hul Du boede i, vi havde to slagtere, to lampeforretninger, en bank og et utal af damefrisører, dog blev posten klaret af DSB-manden på stationen.
Nu er der ikke en skid, bortset fra de pensionister der byggede flade villaer på stedet i sin tid.

Nå, vi boede et par km væk væk, min far arbejdede på et gods og vi børn blev inviteret på godset til "juletræ", ikke i gemakkerne men i et tidligere fadebur
Men vi fik da et kilo julegodter med hjem, og vores forældre 1/2 gris.
Ved en af disse fester spildte jeg varm kakao på benene af min noget yngre sidemand, han blev hylende ført ud af grevinden, jeg fik så at vide at det var grevens knægt.....oups

Nå, han blev lidt af en rod og blev sendt på kostskole og arvede senere godset, og er iøvrigt blevet et dumt svin der skruede huslejerne i landarbejderboligerne højt op, og sendte ikke så meget som en hilsen da vi begravede min far ved godsets lille kirke, nænæ, 40 års ansættelse var uden betydning, den gamle greve som jeg tit snakkede med ville have deltaget eller lagt en krans.

Der var mange jagter på godset, men jeg var kun klapper en enkelt gang. Det var pisse regnvejr og vi blev sendt igennem underskov med tæt fyr, jeg blev ret forrevet og afslog de følgende gange, selv om der ventede 15 kr.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 21:07

Ja ja, habibiPro, men 5 kr. i 1963, svarer til 100 kr. i nutidens mønt.
Såeeee, det er nu ikke en helt ringe betaling for en knægt der var i kronisk pengenød.
Oveni hatten var også fridagen fra skolen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-08-09 21:09

Hvad er der i vejen med folk i kedeldragter og gummistøvler?
Og hvem har påstået at mikkelsdag har noget med jagt at gøre?

Mikkelsdag var mange steder i landet også skifte dag, d.v.s. man var på landet ansat fra mikkelsag til mikkelsdag...

Heidi-Ho man skulle næsten tro, at din historie var fra mit gods. Forøvrigt kørte godsejerfruen, som for øvrigt er tidligere hofdame rundt med havetractoren i ført en blå kedeldragt og gule gummistøvler godt habibiproppen ikke så det, så havde han da fået skråen helt galt i halsen eller hostet så de forlorne tænder var røget ud.

Nå, men tilbage til det positive og det der har med jagt at gøre: Jeg fik også som barn en god jagtlig indlæring og inspirasion fra gods jagterne, hvor jeg også startede som klapper og i dag selv har jagten. Dansk jagt har meget at takke disse mennesker for, gods ejeren, skovfogden,skytten,skovarbejderne alle trak på samme hammel alle gjorde sit til, at jagtdagen blev en god dag.

Man skal huske på,at det var før den tid da der blev opbygget et prof. jagtvæsen og ansat skytte og skytte elever i dag hvor det forekommer bruger man ikke skolebørn, som klappere. Det arbejde udføres af de lokale jagtforeninger eller hundeklubberne, som så får en jagtdag for arbejdet en såkaldt slyngeljagt..

Sluttelig vil jeg godt tage den totalt negative Habibipro lidt i forsvar - hvis man ikke selv har oplevet disse ting, men hele livet kun været misundelig på dem, der har haft denne mulighed - så er det helt forståligt, at man ikke fatter hvilken betydning det har og har haft for jagten i Danmark..

Heidi-Ho når jeg næste gang skal på Ålholm, så skal jeg tage en CD med en film med til dig, som fortæller om hvem det var der indførte labradoren til Danmark. Hvordan man drev fasanjagter før og nu også videre. Samtidig er der en glimrende vejledning i, hvordan man skyder fasaner, når der kommer mange på vingerne af gangen....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 21:16

Hej LuffeA, du har ret, jeg kom fra en lille sølle provinshul.

Kørte forøvrigt igennem hullet forleden, nu er der intet tilbage, kun hovedvejen og en flok faldefærdige rønner.
Skolen er forlængst nedlagt. Forsamlinghuset står der kun endnu fordi det er fredet.
Jo, det var et sørgeligt syn.

Men for søren da, minderne væltede frem i mig da jeg kørte igennem.

Jeg har engang boet i København - men flyttede hurtigt på landet igen.
Jeg kan simpelthen ikke trives i for megen larm. Jeg skal have fred og ro.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 21:26

Citat
Heidi-Ho når jeg næste gang skal på Ålholm, så skal jeg tage en CD med en film med til dig, som fortæller om hvem det var der indførte labradoren til Danmark. Hvordan man drev fasanjagter før og nu også videre. Samtidig er der en glimrende vejledning i, hvordan man skyder fasaner, når der kommer mange på vingerne af gangen....

Kære bb1,
Nu ved jeg jo godt, at godset Ålholm, ligger på østsiden af Lolland.
Men, at besøge mig, fordi du er på Lolland..??? Det bliver noget af en opgave. Fordi, så skal du køre langt mod nord, op over Farøbroen, op til Solrød for derefter at dreje mod vest.

Men det var en flot gestus af dig.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-08-09 21:40

Til Balegaard Knudsen.

Du behøver så sandelig ikke at tage mig i forsvar for min uvidenhed, den klarer jeg så umærket selv,
fordi jeg af princip ikke vil være til grin for mine egne tjente penge.
Jagt i dag er en efterligning fra stor godsejerenes storhedstid, med prangende parader.
Vi kan barese når godser udlejer jagt, eller når konsortier annoncere efter jægere med god etik og høj mortal.
Efterfølgende står der ofte hvor mange hundrede stykker fuglevild der udsættes, og hvor stor afskydnings % har været de side sæsoner, og der afholdes 8 til 10 jagter med op til 30 deltagere på hver jagt, foruden fri jagter, på gæs ænder og duer i yder områderne, Er det god etik og høj moral, i hvertfald ikke hvis man læser den jagtetiske grunlov
Det er den slags jagt, Ballegaard Knudsen prøver at forsvare, fordi de stakkels godsejre ikke selv har råd til at drive jagten,
At Ballegaard Knudsen så har fået lov at leje jagten på det godt hvor han var klapper dreng, og siden selv lejer ud til dagjagter, dette gør ikke moralen bedre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-09 21:56

Jeg blev klippet hos den lokale frisør indtil jeg var 16 år,jeg flyttede så væk, men i anden anledning besøgte jeg byen da jeg var 47, og opdagede så den gamle salon der ikke havde ændret sig.

Jeg kiggede forsigtigt ind, han kunne sgu genkende mig med det samme, den stod så på klipning og en snak.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-08-09 22:06

Til Ballegard Knudsen.

Hvem var det der begyndte med personfnidder mod Habibi Pro. husk nu hvad jeg tidligere har skrevet, du får igen af samme skuffe, så lad nu være med at bede de store drenge om hjælp når du ikke kan klare dig, ellers bliver du helt til grin igen. husk jeg har stadig meget tørt krudt, som aldrig har været brugt før.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-08-09 22:15

Til Heidi.

Ja du har nok ret, med værdien af de 5 kr , de har så nok været tilsvarende mere værd 20 år tidligere.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-08-09 22:30

Jeg får altid tårevædede øjne når jeg ser, habibiPro og bb1 farer i totterne på hinanden.
Kan i to ikke bare accepterer hinandens måde at anskue jagtens facetter på.?

Det er ikke forkert, eller ulovligt at udsætte fasaner.

Det er heller ikke forkert at synes, udsætninger er noget svineri.

Det er ikke forkert at være medlem af DLS - ligesom det heller ikke er forkert at være medlem af DJ.

Det er ikke forkert at leje jagt på godser - og det er heller ikke forkert at trampe rundt på en pløjemark på 40 tdl., efter en hare.

Det er ikke forkert, eller ulovligt at være jagtmodstander - det er heller ikke forkert at elske jagten.

Det er både lavt og tarveligt, at skyde hinanden i skoene over at man nu engang har sympati for en given jagmåde, ligesom det er forkert at svine hinanden til fordi man har sympati for en bestemt jagtforening.

Helt i orden at man er uenig, men så kom dog med nogle overbevisende argumenter, som kan overbevise modstanderen at han er forkert på den, istedet for tilsvining af hinanden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-09 22:54

Heidi du har ret, hvornår lærer de det, livet er for kort til fnidder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-08-09 23:05

Du har helt ret Heidi-Ho,men har man en mening som den habiben giver udtryk for og som kun bunder i misundelse og uvidenhed, så må man finde sig i at andre har en anden og det kniber det gevaldigt med for den herre.
Din beskrivelse at tiden,da du var klapper også det der forregår i et moderne jagtvæsen i dag, hvor det er tale om kroner og øre er noget ganske andet. Det må man huske på og forstå.

Jeg har ingen steder givet udtryk for min holdning til "store udsætninger" og habibi torskens udtaelser om min jagt og hvordan jeg forvalter den må helt stå for hans regning i det han ikke ved en pind om, hvordan det foregår og hvordan jeg kan få det til at løbe rundt økonomisk. Desuden var det jo slet heller ikke emnet, men som sædvanligt så kan den mand ødelægge enhver sund debat!

Med hensyn til CD`en så kan du jo blot sende mig din adresse i en PB så sender jeg den!

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 06:23

Kæreste Venner.
En debatside er vel beregnet til man komme må fremkomme med synspunkter. Når man bliver angrebet med uterligheder fra bette Bent er det vel narturligt, man giver igen.
Tro da endelig ikke jeg er misundelig eller uvidende om hvad der foregår rumdt om, det har jeg oplevet for meget til..
Fortsætter disse jagtformer som bette Bent, står er talsmand for, kan jeg godt forsikre. at vi er den sidste genration der får lov at udøve jagt.
Bette Bent bliver personlig hver gang der er andre der har en anden mening, derfor er han forvist fra alle andre hjemmesider, hvorfor skriver han ikke på DJ mere?

Jagt er oprindelig man går ud og nedlægger et bytte og tager med hjem og fortære, ikke en konkurrence hvor meget man kan slå ihjel, konkurrencer kan man udøve på skydebaner hvis man har kløe i pegefingeren.
At jagt er blevet industri, med at en flok uniformklædte røde klaphatte der vil være til grin for sig selv.
Et godt eksempel,en udsat fasan koster 50 kroner som kylling, når den er opfodret og skudt kan den indbringe under 10 kroner, at så de røde klaphatte vil betale 300 kroner for at nedlægge den, må være et bevis på, at her er det ikke klogskaben der råder, en serie lerdue koster 30 til 40 kroner, lerduen lider ikke hvis den risikere kun blive ramt af et enkelt hagl.
Vær sikker på, store jagter med prangende parader, bliver det næste de rød grønne kaster sig over, har vi så ikke selv bedt derom, fordi man vil lege stor godsejer, rigtig jagt er det ikke.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 10:43

Citat
En debatside er vel beregnet til man komme må fremkomme med synspunkter. Når man bliver angrebet med uterligheder fra bette Bent er det vel narturligt, man giver igen.
Det kan du da have ret i, men derfor kan man vel godt "tale ordenligt til hinanden.
At komme med svinagtigheder imod hinanden gavner ingen.
Husk på, tryk avler modtryk.

Citat
Fortsætter disse jagtformer som bette Bent, står er talsmand for, kan jeg godt forsikre. at vi er den sidste genration der får lov at udøve jagt.
Det skal jeg ikke udtale mig om - men foreløbig har vi jo kun dit ord for teorien.

Citat
Jagt er oprindelig man går ud og nedlægger et bytte og tager med hjem og fortære, ikke en konkurrence hvor meget man kan slå ihjel,
Den holdning til jagten kan jeg 100% tilslutte mig. Det er også den form for jagt jeg ynder.
Men, jeg fordømmer ikke dem med andre holdninger til jagten.

Citat
At jagt er blevet industri, med at en flok uniformklædte røde klaphatte der vil være til grin for sig selv.
Et godt eksempel,en udsat fasan koster 50 kroner som kylling, når den er opfodret og skudt kan den indbringe under 10 kroner, at så de røde klaphatte vil betale 300 kroner for at nedlægge den, må være et bevis på, at her er det ikke klogskaben der råder
Det kunne jeg ikke have skrevet bedre selv.
Men som sagt, hver sin lyst........ for sine penge......

Citat
Vær sikker på, store jagter med prangende parader, bliver det næste de rød grønne kaster sig over, har vi så ikke selv bedt derom, fordi man vil lege stor godsejer, rigtig jagt er det ikke.
Nu spiller du smagsdommer. Hvad der er rigtig jagt for dig, behøver ikke at være rigtigt jagt for andre.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-08-09 10:48

Fortsætter disse jagtformer som bette Bent, står er talsmand for, kan jeg godt forsikre. at vi er den sidste genration der får lov at udøve jagt. Citat fra habibitorsken.

Hvad er det for en udtalelse? Hvad ved du om mine jagter? Jeg har ligesiden du startede her spurgt dig om disse ting, men aldrig fået et svar - kun personligt fnidder,som hvordan du end vender og drejer det ikke er til gavn for nogen og slet ikke jagten i DK. Så hvis skyld er det, hvis vi får flere jagtbegrænsninger. Det er mave sure og misundelige personer, som dig. Jo, der skal være plads til andres meninger,men fremføre man nogle, må man kunne stå ved hvad man skriver og begrunde det en hver med selv den mindste IQ kan råbe og skrige usanheder og rygter ud. Det kræver ingen erfaring..

Svar på habibipro: Hvornår har du været på jagt hos eller sammen med mig?
Hvorfra ved du det mindste om,hvordan jeg forvalter min jagt?

Kan du ikke svare på disse to simple spørgsmål.Kan du simpelthen heller ikke tillade dig at komme med en sådan påstand, som du fremfører. Der findes et lille ord, som hedder anstæøndighed,men det kender du ikke, sørgeligt for dig....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 10:50

Hej bb1.

Du skriver;
Citat
Med hensyn til CD`en så kan du jo blot sende mig din adresse i en PB så sender jeg den!

Narjhhhhhhhh...... jeg tror på at vi skal beholde vores anonymitet.
Godt nok er du ikke anonym, men det har du så valgt.
Jeg ønsker ikke mit navn offentliggjort i forbindelse med Kandu.

Med hensyn til Labradoren, jeg har ingen interesse i labradoren. Det er ganske givet en dejlig jagthund med speciale i apporteringer - men jeg hælder mere til tysk langhåret.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 11:31

Bette Bent du har efterhånden en dårlig hukommelse. eller du ikke vil huske, da jeg besøgte Løvenholdt, der pralede ellers vidt og bredt , om alle dine store bedrifter og hvordan du drev jagten, og lod andre betale for dig, er det ikke det man kalder for platenslagerri.
Sæt nu tænkeren igang, du husker sikkert ikke, at jeg tilkende gav, at det ikke var en jagtform for mig.

Nærmere vil jeg ikke besvarre dit spørgsmål. Jeg tror godt du ved hvem jeg er, men da du tidligere, med egne ord har beskyldt en Habibi Ho for at være dum kælling som havde fiflet med D L S kasse.
Det kan jeg love dig for, det er den stiveste løgn, og nu vil du ikke dumme dig igen.

Du er kun en lille tavelig person, som ingen tager højtideligt, du opføre dig nøjagtig som da de gik i skole og du fik klø, siden sladdere du til læren og fik flere pryl på vejen hjem fra skole, jeg skal huske og sige du fik aldrig flere pryl end du fortjente.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-08-09 13:33

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 11:31

--------------------------------------------------------------------------------

Bette Bent du har efterhånden en dårlig hukommelse. eller du ikke vil huske, da jeg besøgte Løvenholdt, der pralede ellers vidt og bredt , om alle dine store bedrifter og hvordan du drev jagten, og lod andre betale for dig, er det ikke det man kalder for platenslagerri.
Sæt nu tænkeren igang, du husker sikkert ikke, at jeg tilkende gav, at det ikke var en jagtform for mig.

Nærmere vil jeg ikke besvarre dit spørgsmål. Jeg tror godt du ved hvem jeg er, men da du tidligere, med egne ord har beskyldt en Habibi Ho for at være dum kælling som havde fiflet med D L S kasse.
Det kan jeg love dig for, det er den stiveste løgn, og nu vil du ikke dumme dig igen.

Du er kun en lille tavelig person, som ingen tager højtideligt, du opføre dig nøjagtig som da de gik i skole og du fik klø, siden sladdere du til læren og fik flere pryl på vejen hjem fra skole, jeg skal huske og sige du fik aldrig flere pryl end du fortjente.

En gang personfnidder,som ikke svare på det jeg spurgte om simpelthend fordi habipro IKKE kan svare - Jeg beder alle bide mærke i det..

At jeg har kaldt ham en gammel sur kælling er fordi han har skrevet som en sådan og det er det eneste jeg kan for holde mig til. Ligesom jeg med sikkerhed kan sige: Habipro eller en person, som blot ligner ham har aldrig nogen sinde været på jagt hos mig- hverken på L.. eller andre steder.

For personer med hans indstilling til jagt kan ikke lade være med at lade deres misundelse og lignende skinde igennem og afsløre derfor dem selv..

Heidi-Ho du skuffer mig meget hvorfor skulle din anonymitet blive røbet fordi du sender mig en PB?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 14:16

Næææ kære Bent, jeg skuffer ingen - ihvertfald ikke med min bedste vilje.

Det er simpelthen imod mine principper at udveksle adresser i cyberspace.
Af samme årsag kunne jeg heller aldrig drømme om at have en profil på facebook.
Alt kan, og bliver misbrugt i vore dage. Nu skal det ikke forstås sådan at jeg mistænker dig for at misbruge mit navn - eller rygte, men jeg vil bare ikke befinde mig godt med det.

Jeg deltager godt nok her på Kandu, men det er jo af andre årsager.
En af årsagerne er bl.a., at det er interessant at se hvordan mennesker reagerer når de som anonyme kan udtale sig helt omkostningsfrit og uden ansvar.
Det var også derfor, jeg lavede den med masien i tidernes morgen - og senere indrømmede at jeg var en mand - jeg ville gerne se folks reaktioner på det. Da morede jeg mig sku.!!
Husker du reaktioner fra bl.a. EBB.???? Han beskyldte mig bl.a. for at være et pervers svin.
- Og det er netop sådanne reaktioner man kan bruge når man skal sammenflikke noget satire, og det er lige netop det der får folk til at skraldgrine, når de sidder og ser revy - at de kan genkende noget af sig selv i satiren.

Men ellers er jeg da begyndt at holde utroligt meget af Kandu. Vi, her på jagtsiden er snart en lille familie.
Prøv at studere profilerne, og i vil garanteret kunne relaterer dem til en eller anden af jeres familiemedlemmer - f.eks. en skrap tante, en sjov onkel......osv........ Har jeg ret.??

Men ellers vil jeg bare have lov beholde min anonymitet, det gør det forøvrigt også mere spændende...... for hvem fanden er, Hedi-Ho, eller granner01, LuffeA, habbiPro...... Osv.... osv

Nå, nu vil jeg tage tyskeren ved poten og spadsere en laaaang tur ude i den danske sensommer natur.
Min dejlige hustru er sat til at lave kaffe - og hun har lovet at bage en lille kage.
- Det er ik' så ringe endda..... vel.?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 14:22

Bette Bent dog,

At det er det eneste du kan forholde dig til, at du havde kaldt Habibi Ho en dum kælling, husker du ikke beskyldningen med at havde fiflet med kassen. Du kan ikke huske fra mund til næse du husker nok heller ikke dengang i skolen, hvor du havde drillet pigerne, og der var nogle der løsnede din bukser og du stod med bukserne på hælene og tøserne de fniste af at se din lille manddom, hvorefter du rendte over på lokommeret og tud brølede, det brølende var de nu så vandt til.
At nogle skulle være misundelig på hvad du har bedrevet på jagt, nej nej bette Bent, du har jo fortalt det hele på din hjemmeside, så lang tid du kunne forliges med den, der ville hjælpe dig. men ham er du åbenbart også raget ud med, da du ikke har fået fornyet meget længe, Du er som en åben bog, når du har oplevet et og andet.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 14:59

Jeg bliver helt misundlig på dig Heidi, jeg skal til en stramtandet svigerindes fødseldag og det er med smoking, og vi skal vel bare have en smugle lamme kød med salat og tørt brød. Var det så bare en ko der stod i brun sovs til knæerne, vi skulle igang med, med gode pille kartofler.
Fortælle gode vitigheder må vi heller ikke, jeg har ellers en om en Landsbytosse som jeg brænder for at komme af med. Her på kandu, tør jeg heller ikke fortælle den. BB kunde forledes til at tro., den var myntet på ham. Hvis i husker lille Holger Jensen beskrivelse af Landbytossen fra Ølsted som ikke var til at tage fejl af, hvor han havde sat horn i panden BB med en høtyv i hånden, det var at se, som fanden ham selv, det var ikke særlig pænt, af lille Holger. Her havde BB også nok haft snuden for langt fremme, der var også et billede af BB hvor han sidder i en hegning med en skudt gedebuk., hvis der nogle der vil have lidt at grine af, kan man søge på Jensens safari.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-08-09 15:59

Bette Bent dog,

At det er det eneste du kan forholde dig til, at du havde kaldt Habibi Ho en dum kælling, husker du ikke beskyldningen med at havde fiflet med kassen. Du kan ikke huske fra mund til næse du husker nok heller ikke dengang i skolen, hvor du havde drillet pigerne, og der var nogle der løsnede din bukser og du stod med bukserne på hælene og tøserne de fniste af at se din lille manddom, hvorefter du rendte over på lokommeret og tud brølede, det brølende var de nu så vandt til.
At nogle skulle være misundelig på hvad du har bedrevet på jagt, nej nej bette Bent, du har jo fortalt det hele på din hjemmeside, så lang tid du kunne forliges med den, der ville hjælpe dig. men ham er du åbenbart også raget ud med, da du ikke har fået fornyet meget længe, Du er som en åben bog, når du har oplevet et og andet.

Hvad er det for noget pladder du skriver?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-08-09 16:10

Gamle "Nyheder" bliver ikke altid bedre af at blive gentaget. Og da slet ikke når det ikke er ens egne.

-men nogle personer kan jo kun smykke sig med lånte fejr og habibipro påstå nu ikke, at det var dig, der sendte de falske billeder til lille Jensen. Du har endnu ikke svare på mine to simple spørgsmål - hvorfor er du så bange for sandheden?

Med den alder du skriver du har. Ja, så forstår jeg godt du vil kede dig, for det må være nogle meget gamle tanter og svigerinder du har.

Her skal der også være fest og du kan se billederne på facebook for i modsætning til H.H. så er jeg ikke og har aldrig været og bliver heller aldrig bange for mig selv.....
Desuden skriver, siger jeg aldrig noget,som jeg ikke kan forklare eller vil stå ved i modsætning til andre....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 16:11

Hold da kæft, habibi...... smoking.!!!
Nogen gange er man jo nødt til at meje sig lidt ud.
Menæææææh, de smokingdrenge jeg kender, plejer som regel efter maden at smide formaliteterne ad helvede til for at gå til sjusserne - og så bliver det skægt.
Nu skal jeg ikke trætte de kære læsere med slibrige detaljer fra den litterære verden.
Jeg skulle nødig tage arbejdet fra SE & Hør.

Men hende den stramtandede svigerinde, må da kunne tøes op.??
Mange gange gælder det om at have is i maven. Bare fortæl nogle sjoferter - og gerne med store armbevægelser. Når først et par af gæster begynder at trække på smilebåndet så plejer de "stramme" gerne at tø op.
Sats hele familiebåndet på - enten ligger de flade af grin - ellers bliver du smidt ud af selvskabet med fem kolde tæer i røven.
Kedelige selvskaber....... op i røven med dem - så kunne du jo ligeså godt blive hjemme og se "vild med Dans" - Eller Bubber på eventyr, eller noget andet røvkedeligt.

Held og lykke med forehavendet.

PS. Ha' nogen nedskrevne vittigheder med i lommen - lær dem udenad inden du fyrer dem af.
Der er ikke noget være, end når person læser en vittighed hakkede og stammende op - næ ordene skal flyde frit og frejdigt.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-08-09 16:24

Det er såmænd ikke plader, det er bare du har fanget dig selv, og din lille hjerne kan ikke følge med i hvad du skriver.
Bette Bent du har selv lagt op, og du var advaret, hvis du begyndte med dit personfnidder mod Habibi Pro ville du få , og jeg har meget mere hvis det er det du ønsker.
Lær dog for fanden at holde dig fra Habibi Pro, så får du også fred, men du er kun ude på ballade. Forlader jeg siden finder du som ofte før et andet offer, det er det der har kendetegnet dig fra denne og andre hjemmesider.
Du er sølle lille forsmået nar, der prøver at hævde dig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 16:40

Kære Bent.
Du tillader dig at skrive følgende;
Citat
Her skal der også være fest og du kan se billederne på facebook for i modsætning til H.H. så er jeg ikke og har aldrig været og bliver heller aldrig bange for mig selv.....
Desuden skriver, siger jeg aldrig noget,som jeg ikke kan forklare eller vil stå ved i modsætning til andre....

For det første, er jeg ikke bange for mig selv - eller andre - og slet ikke for dig, Bent.
Men jeg har bare ikke behov for at åbne mit privatliv for alle og enhver der nu måtte befinde sig i cyberspace.
At du så har et behov for at offentliggøre alt indenfor familieliv, fester, jagter.. osv... osv... det er helt i orden med mig. Men du skal bare ikke forvente at jeg gør det. Jeg får rigelig af opmærksomhed i forvejen, så den side er helt afdækket.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 29-08-09 17:42

Jeg får rigelig af opmærksomhed i forvejen
hvorfor skriver du så på kandu?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-08-09 18:05

Hej HFranzen.
Hvordan kan du spørge om noget så tåbeligt.???

Prøv at scrolle lidt op i indlæggene - stop ved det indlæg der er skrevet idag kl. 14:16
Læs hele indlægget - læs det hellere 2 - 3 gange, og du vil nu opdage at jeg skrev;
Citat
Jeg deltager godt nok her på Kandu, men det er jo af andre årsager.
En af årsagerne er bl.a., at det er interessant at se hvordan mennesker reagerer når de som anonyme kan udtale sig helt omkostningsfrit og uden ansvar.
Det var også derfor, jeg lavede den med masien i tidernes morgen - og senere indrømmede at jeg var en mand - jeg ville gerne se folks reaktioner på det. Da morede jeg mig sku.!!
Husker du reaktioner fra bl.a. EBB.???? Han beskyldte mig bl.a. for at være et pervers svin.
- Og det er netop sådanne reaktioner man kan bruge når man skal sammenflikke noget satire, og det er lige netop det der får folk til at skraldgrine, når de sidder og ser revy - at de kan genkende noget af sig selv i satiren.

Men ellers er jeg da begyndt at holde utroligt meget af Kandu. Vi, her på jagtsiden er snart en lille familie.
Prøv at studere profilerne, og i vil garanteret kunne relaterer dem til en eller anden af jeres familiemedlemmer - f.eks. en skrap tante, en sjov onkel......osv........ Har jeg ret.??

Men ellers vil jeg bare have lov beholde min anonymitet, det gør det forøvrigt også mere spændende...... for hvem fanden er, Hedi-Ho, eller granner01, LuffeA, habbiPro...... Osv.... osv

Nå, nu vil jeg tage tyskeren ved poten og spadsere en laaaang tur ude i den danske sensommer natur.
Min dejlige hustru er sat til at lave kaffe - og hun har lovet at bage en lille kage.
- Det er ik' så ringe endda..... vel.?

Jeg har lige sat ordene i citatbox, så er det nemmere for dig, Franze.

Derfor Franzedreng, er der andet du vil vide.????

Accepteret svar
Fra : habibiPro

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-09 17:58

Til Heidi
Festen gik tåleligt, og om ikke vi fik kalvesteg med brun sovs og kartofler og masser af god vin, da jeg fik et par af dem med promiller, og fik smidt lidt af fasaden fik jeg de andre tøet lidt op. Svigerinden den stramtanede blev også tøet op, da jeg sagde et par bevængede ord om hvor smuk og ungdomlig hun stadig var,da vi tog afsked fik jeg et kindkøs. Min egen frue sagde da vi kom hjem jeg havde opført mig særdelet pænt.
Alle morede sig, der var ingen der legede med computer, og mobilerne var også gemt væk, nogle kan godt finde ud af hvad der er acceptabelt når man er til fest.

I morgen må vi en tur på jagt, se om vi kan få en gås eller and med hjem, ud skal man, om himmet og hav ståt i et, og tænk fruen har spænderet ål gad vide om vi ikke også får et par af de klare til.
Alle jer der skal af huse fra morgenstunden ønsker Habibi Pro Knæk og bræk

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-08-09 18:16

Hej habibiPro, det glæder mig at du fik tøet fruentimmeret op........ man skal bare smøre godt på - for komplimenter er der ingen damer der kan stå for.

Jeg skal også lige ud for at se om der er en and eller 2 - eller en lille gås.???

Såeee, du ønskes også knæk og bræk.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 31-08-09 19:11

Husk nu HH skriv om det, så du kan få lidt opmærksomhed

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-08-09 20:50

Citat
Husk nu HH skriv om det, så du kan få lidt opmærksomhed

???.... Skrive om hvad....????

Er der et specielt emne, Den lille HFranzen, ønsker vi skal tage op.????
Sig frem, sig frem, Franze...Nu ikke så tilbageholdende.

Men rent bortset fra det, så ønskes også du, Franze, knæk og bræk i morgen.
Jeg går ud fra, du lige skal ud og se hvad der rører sig.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-09-09 21:48

Tak for svaret habibiPro.